تعمیر کاتالیزور تهران

تعمیر کاتالیزور تهران

 

در این مقاله میخواهیم شما را با بهترین مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور تهران یعنی سورنا کاتالیست آشنا سازیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید مبدل کاتالیزوری چگونه کار می کند؟ مبدل کاتالیزوری اغلب در زمینه شیمیایی نامیده می شود که در آن یک ماده شیمیایی مواد دیگر را در یک واکنش شیمیایی تبدیل می کند، البته بدون اینکه در خود فرآیند گنجانده شود.

مبدل های کاتالیزوری از سال 1990 برای همه خودروهای بنزینی اجباری شده است. این مبدل مواد مضر مانند اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و هیدروکربن ها را کاهش می دهد، بنابراین خودروها تا حد زیادی به محیط زیست آسیب نمی رسانند.

به همین دلیل، اگر سوراخی در خط اگزوز قبل از مبدل کاتالیزوری وجود داشته باشد، می تواند خطرناک باشد. در اینجا، گازهای مضر اگزوز می توانند بدون فیلتر خارج شوند و هم برای انسان و هم برای محیط زیست سمی هستند. بنابراین، اگر این اتفاق افتاد، حتماً فوراً به گاراژ بروید.

البته امیدواریم مبدل کاتالیزوری شما در طول عمر ماشین شما تعویض نشود زیرا برای مدت طولانی طراحی شده است. اما ممکن است بنا به دلایلی نیاز به تعمیر داشته باشد. با این حال، اگر نیاز به تعویض کامل داشته باشد، برای تخمین قیمت به سورنا کاتالیست مراجعه کنید.

مبدل کاتالیزوری چیست و چه کاربردی دارد؟

تعمیر کاتالیزور تهران

تعمیر کاتالیزور تهران، مبدل کاتالیزوری یک فیلتر شیمیایی است که در اگزوز قرار می گیرد. این تضمین می کند که گازهای مضر خروجی اگزوز کاملاً فیلتر می شوند تا گازهای خروجی که به هوای اطراف ما نشت می کنند نسبتاً بی ضرر باشند. به عبارت دیگر کاتالیزور باعث کاهش آلودگی خودرو می شود.

مبدل کاتالیزوری به بخش مرکزی اگزوز یا لوله میانی متصل است که گازها را به صدا خفه کن منتقل می کند. بعد از صدا خفه کن که نویز را محدود می کند، لوله اگزوز می آید و پس از آن گازها آزاد می شوند.

 

علائم خرابی مبدل کاتالیزوری

تعمیر کاتالیزور تهران

برخی علایم را در خودرو باید جدی بگیرید و حتما به تعمیر کاتالیزور تهران بپردازید توجه به صداها، بو و عملکرد وسیله نقلیه برای تعیین اینکه آیا مشکلی با مبدل کاتالیزوری خود دارید، کلیدی است.

در اینجا چند نشانه وجود دارد که باید مراقب آنها باشید:

چراغ چک موتور: ظاهر شدن ناگهانی چراغ چک موتور شما می تواند معانی زیادی داشته باشد، اما نشان دهنده یک مشکل آلایندگی است. اگر چراغ چک موتور شما روشن شد، از تکنسین های حرفه ای ما بخواهید که خودروی شما را فورا بازرسی کنند.
افزایش انتشار گازهای گلخانه ای: هنگامی که مبدل کاتالیزوری شما کار خود را انجام نمی دهد، خودروی شما مونوکسید کربن بیش از حد منتشر می کند که خطرناک است و باید فوراً اصلاح شود.
بوهای عجیب: اگر اگزوز شما بوی تخم مرغ فاسد و روغن سوخته می دهد، موتور شما بیش از حد لازم سوخت منتشر می کند و سموم را به مواد کمتر مضر تبدیل نمی کند. باز هم باید فوراً به این موضوع رسیدگی شود!
صداهای تق تق: صدای تق تق: صدای تق تق که از زیر کاپوت شما می آید می تواند نشان دهنده شکسته شدن مبدل کاتالیزوری و شکسته شدن فلز در داخل باشد که در نهایت می تواند به سایر اجزای وسیله نقلیه شما آسیب برساند.
حفره ها: اگر به مبدل کاتالیزوری خود نگاهی بیندازید و متوجه سوراخ ها شدید، وقت آن رسیده است که آن را تعویض کنید. این علامت رایج خرابی مبدل نیست، اما ممکن است اتفاق بیفتد و ماشین شما با این مشکل به درستی کار نکند.
خرابی مبدل کاتالیزوری مشکلی نیست که بتوانید آن را برای یک روز دیگر به تعویق بیندازید. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید سریعا به تعمیر کاتالیزور تهران یا هر شهر دیگری که هستید بپردازید.

 

تعمیر و تعویض کاتالیزور را با خیالی آسوده به سورنا کاتالیست بسپارید

09127744604

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *