سرقت کاتالیزور خودرو

 

در این مقاله میخواهیم از سرقت کاتالیزور خودرو به شما اطلاعاتی را ارائه دهیم،مالکان خودرو چگونه می توانند خود را در برابر موج دزدی مبدل کاتالیزوری که کشور را فراگرفته مصون نگه دارند؟ مبدل های کاتالیزوری – که به ماشین کمک می کند اگزوز خود را تمیز کند – به دلیل قیمت فلزات گرانبها مانند پالادیوم و پلاتین که در قطعات استفاده می شود، تا حد زیادی به هدف سرقت تبدیل شده اند سرقت یک مبدل فقط چند دقیقه طول می کشد
به خصوص خودروهایی با فاصله لاستیک به اندازه کافی در معرض خطر هستند، مانند خودروهای شاسی بلند و وانت. هیبریدها نیز اهداف جذابی هستند زیرا مبدل های آنها حاوی فلزات گرانبهای بیشتری است.تعویض مبدل دزدیده شده می تواند هزاران هزینه داشته باشد. در این مقاله برخی از اقدامات احتیاطی وجود دارد که می توانید انجام دهید و از سرقت کاتالیزور خودرو جلوگیری کنید.

 

 

چگونه می توانیم ماشین خود را در برابر سرقت مبدل کاتالیزوری محافظت کنیم؟

سرقت کاتالیزور خودرو

شرکت های بیمه، مکانیک ها و ادارات پلیس طیف گسترده ای از اقدامات ضد سرقت را توصیه کرده اند که برای جلوگیری از سرقت کاتالیزور خودرو  احتمالی طراحی شده اند. این یک رویکرد کل نگر است.

ساده ترین راه حل این است که ماشین خود را در زمانی که از آن استفاده نمی کنید از دسترسی عمومی دور نگه دارید. اگر به گاراژ دسترسی دارید، ماشین خود را در آنجا نگه دارید. کسانی که گاراژ ندارند باید سعی کنند ماشین خود را در مکانی با نور کافی پارک کنند یا جایی که بتوانید دوربین امنیتی نصب کنید

اما حتی یک گاراژ ممکن است برای محافظت از ماشین شما کافی نباشد. موسسه صنایع بازیافت ضایعات، یک گروه تجاری صنعت بازیافت، هشدار داده است که انواع پارکینگ های عمومی به هدف سرقت های روزانه تبدیل شده اند.

حتی گزارش شده است که در بیمارستان‌ها، این اتفاق می‌افتد زیرا مردم به بیمارستان می‌روند و یا پارک می‌کنند و بازدید می‌کنند، یا برای مدت طولانی در بیمارستان هستند و ماشینشان در آنجا می گذارند. اطلاع رسانی باید انجام شود تا همه بتوانند از کاتالیزور خودروی خود مراقبت کنند.
مبدل خود را با رنگ روشن و با دمای بالا رنگ آمیزی کنید، که می تواند دزدی را که باید قبل از فروش تمام آن را بتراشد، از بین ببرد. او گفت: «اگر از زیر ماشینی بالا بروند و ببینند که با اسپری رنگ شده است، می‌دانند که در حال سرقت آن مبدل‌های کاتالیزوری دستگیر می‌شوند.»

راه‌حل‌های دیگر ممکن است هزینه کمی داشته باشند: مالکان می‌توانند سیستم‌های هشداری را که توسط لرزش اره دزد ایجاد می‌شوند، متصل کنند. سایر دستگاه‌های ضد سرقت گران‌تر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که جدا کردن مبدل را سخت‌تر می‌کنند. مکانیک ها همچنین می توانند روی صفحات فلزی یا میلگرد برای محافظت از مبدل جوش دهند.

 

 

اگر سرقت کاتالیزور خودرو انجام شد چه کاری انجام دهیم؟

سرقت کاتالیزور خودرو

سرقت کاتالیزور خودرو خیلی سری نمایان می شود اگر مبدل شما به سرقت رفته باشد، احتمالاً بلافاصله متوجه خواهید شد: بدون مبدل، ماشین شما بسیار پر سر و صداتر از حد معمول خواهد بود.
اکثر خودروها بدون مبدل کاتالیزوری کار می‌کنند، اگرچه انجام این کار برای مدت طولانی‌تر از حد ضروری توصیه نمی‌شود. از آنجایی که هدف مبدل کاتالیزوری کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مضر است، خودروهای بدون آن بسیار بیشتر از خودروهای دست نخورده آلودگی ایجاد می کنند.هنگامی که سارقان از اره برای برداشتن مبدل کاتالیزوری استفاده می کنند، می توانند به قسمت های نزدیک خودروی شما مانند دینام یا خطوط سوخت نیز آسیب وارد کنند. بهتر است خودروی خود را در اسرع وقت توسط مکانیک بررسی کنید. و بیمه ماشین خود را چک کنید. پوشش جامع بیمه نامه خودرو، خسارت وارده به خودروی شما را که خارج از تصادف رخ می دهد از جمله سرقت، پوشش می دهد.

 

برای تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروی خود می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید 
برقراری ارتباط:

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *