هزینه تعمیر کاتالیزور

 

هزینه تعمیر کاتالیزور خودرو برای تمام فرادی که خودرو دارند و کاتالیزور خودروی آنها خراب شده است مهم و حیاتی می باشد اگر اطلاعاتی در رابطه با خودرو دارید، احتمالاً در مورد مبدل کاتالیزور شنیده اید. اما اکثر مردم نمی دانند که چه کاری انجام می دهند یا هزینه تعویض کاتالیزور خودروها چقدر است. آنها یک قطعه حیاتی از سیستم اگزوز خودرو شما هستند و همچنین بسیار گران هستند. بنابراین، هزینه آنها چقدر است و چرا اینقدر گران هستند؟ اگر در بدترین شرایط نیاز به تعویض مبدل کاتالیزور خود دارید، تمام جزئیاتی را که باید بدانید را به شما ارائه خواهیم داد پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

 

چرا وسایل نقلیه برای شروع به کاتالیزور نیاز دارند؟

هزینه تعمیر کاتالیزور
قبل از هزینه تعمیر کاتالیزور بهتر است از کاتالیزور بدانید. مبدل‌های کاتالیزوری با واکنش‌های شیمیایی، مواد مضر موجود در گازهای خروجی خودرو را به مواد کم‌ضرر مانند دی‌اکسید کربن و بخار آب تبدیل می‌کنند. به عنوان بخشی از احتراق عادی سوخت خودرو، انتشار گازهای گلخانه ای از اگزوز خارج می شود که سه مورد اصلی آن گاز نیتروژن، دی اکسید کربن و بخار آب است.
انتشارات مضر دیگر را می توان در اگزوزها یافت، مانند مونوکسید کربن – گازی سمی که هم بی رنگ و هم بی بو است. هیدروکربن ها یا ترکیبات آلی فرار (VOCs) جزء اصلی مه دود هستند که بیشتر از سوخت نسوخته تبخیر شده و اکسیدهای نیتروژن تولید می شوند. اینها باعث ایجاد دود و باران اسیدی می شوند که می تواند باعث تحریک غشاهای مخاطی انسان شود.

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور کیا ریو

 

علائم خرابی کاتالیزور خودروها چیست؟

هزینه تعمیر کاتالیزور

هزینه تعمیر کاتالیزور چقدر است ؟ خوشبختانه، یک مبدل کاتالیزور به گونه‌ای طراحی شده است که سال‌ها دوام می‌آورد، و معمولاً تا پایان عمر وسیله نقلیه دوام می‌آورد، البته نه همیشه. هنگامی که مبدل های کاتالیزوری از کار می افتند، فیلتر کردن آن گازهای مضر را متوقف می کنند. این به آنها اجازه می دهد تا در جو آزاد شوند و همچنین می تواند عواقب منفی برای وسیله نقلیه شما داشته باشد. بنابراین، علائم خرابی مبدل کاتالیزوری چیست؟ در اینجا چند نشانه وجود دارد.

بوی تخم مرغ فاسد: همانطور که سوخت ماشین شما می سوزد، گوگرد و سایر هیدروکربن ها تولید می کند که توسط مبدل فیلتر می شوند. وقتیکاتالیزور خراب می شود، این آلاینده ها دیگر فیلتر نمی شوند. از آنجایی که گوگرد بوی تخم مرغ فاسد می دهد، ممکن است بوی آن را در اگزوز خود حس کنید. اگر هنگام ایستادن در خارج از وسیله نقلیه خود متوجه این بو شدید، می تواند نشانه این باشد که مبدل کاتالیزوری شما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

روشن شدن چراغ چک خودرو: همانطور که در بالا ذکر شد، اگر مبدل کاتالیزور به درستی کار نکند، سنسورهای اکسیژن شما به ecu خودروی شما اطلاع می دهند. هنگامی که ecu این اعلان را دریافت می کند، باعث می شود چراغ چک موتور روشن شود. با دیدن این نور باید ماشین خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. آن‌ها می‌توانند کد را از دستگاه دیاگ بخوانند تا تشخیص دهند که آیا مبدل کاتالیزور ممکن است علت آن باشد، زیرا این نور می‌تواند از مشکلات دیگری مانند کثیفی شمع موتور باشد.

افزایش مصرف سوخت: گرفتگی مبدل می تواند منجر به مصرف سوخت زیاد شود. افزایش فشار برگشتی در سیستم اگزوز شما باعث می شود موتور شما برای تولید همان سطح قدرت سخت تر کار کند. این به این معنی است که شما باید کمی بیشتر پدال گاز را فشار دهید تا ماشین شما مانند گذشته رانندگی کند. این در مصرف سوخت شما ظاهر می شود زیرا متوجه خواهید شد که نمی توانید از یک باک بنزین به اندازه همیشه استفاده کنید.

رد شدن در تست معاینه فنی خودرو: همه شهرها به آزمایش مه دود نیاز ندارند، اما یک آزمایش ناموفق تقریباً همیشه برای یک مبدل کاتالیزوری نامناسب یک امتیاز است. این آزمایش‌ها تعداد گازهای مضر در اگزوز شما را اندازه‌گیری می‌کنند، بنابراین آزمایش ناموفق به این معنی است که آن گازها به درستی فیلتر نمی‌شوند. در شهرهایی که نیاز به تست موفقیت آمیز دارند، باید مشکل را برطرف کرده و برای ثبت نام وسیله نقلیه خود در آزمون قبول شوید. برخی از روغن های موتور با مسافت پیموده شده حتی حاوی مواد افزودنی ویژه ای هستند که به افزایش عمر مبدل کاتالیزوری شما کمک می کند و تست آلایندگی شما را با موفقیت پشت سر می گذارد. برای همین بسیاری از خودروها در شهرهای بزرگ در تست های معاینه فنی رد می شوند.

ضعیف کار کردن موتور: وقتی پدال گاز خود را فشار می دهید، می دانید که ماشین شما باید با چه سرعتی حرکت کند. برخی از وسایل نقلیه سریعتر از سایرین شتاب می گیرند، اما شما با ماشین خود آشنا هستید. اگر متوجه شدید که خودروی شما مانند گذشته شتاب نمی گیرد، می تواند نشان دهنده مشکل مبدل کاتالیزور باشد. باز هم افزایش فشار برگشتی در موتور خودرو به عملکرد آن آسیب می رساند.

 

 

هزینه تعویض کاتالیزور

متأسفانه هزینه تعویض و یا هزینه تعمیر کاتالیزور مبدل کاتالیزور در خودروهای چینی و وارداتی ارزان نیست. بنابراین، هزینه تعویض و تعمیر کاتالیزور چقدر است؟ در حالی که هزینه های نیروی کار نسبتاً پایین است، خود قطعه گران است. این به دلیل ترکیب قطعه های به کار رفته در آن است. فلزات گرانبهای موجود در مبدل کاتالیزورگران هستند و قیمت قطعه را بسیار بالا می‌برند. یک مبدل کاتالیزور برای خودروهای چینی جدید بسته به نوع و مدل ماشین شما می تواند از 2 تا 4میلیون تومان قیمت داشته باشد. نیروی کار برای این کار معمولاً فقط حدود 300 تا 500 هزار تومان هزینه دارد، که هزینه کل تعویض مبدل کاتالیزوردر خودروهای چینی را در بیشتر موارد حدود 3 تا 5 میلیون تومان تخمین میزنند.

به یاد داشته باشید که برخی از خودروها حتی بیش از یک مبدل کاتالیزوری دارند. اگر با موتور خود مشکل دارید، ممکن است مجبور شوید همه مبدل ها را تعویض کنید. به عنوان مثال، ریختن بیش از حد سوخت نسوخته به اگزوز یا ضد یخ وارد شده به داخل محفظه احتراق می تواند تمام مبدل های کاتالیزوری شما را خراب کند.

 

 

برای اطلاع از هزینه تعمیر کاتالیزور خودروهای وارداتی و چینی می توانید با سورنا کاتالیست تماس بگیرید

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *