تعمیر کاتالیزور تویوتا کمری

تعمیر کاتالیزور تویوتا کمری

 

در این مقاله قرار است از تعمیر کاتالیزور تویوتا کمری به شما اطلاعاتی را ارائه دهیم قبل از هرچیزی بهتر است بدانید کاتالیزور چیست و چه کارایی در خودروی شما دارد پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور تویوتا کمری

تعمیر کاتالیزور تویوتا کمری یک کار اساسی و مهم است چون مبدل کاتالیزوری یک جزء مرتبط با انتشار گازهای گلخانه ای است که در لوله اگزوز نصب شده است. هدف آن این است که ذرات نسوخته موجود در گازهای خروجی که از موتور خارج می شوند را گرم کند. همانطور که موتور کار می کند، مبدل کاتالیزوری تا دمای عملیاتی 500-1200 درجه فارنهایت گرم می شود. در این دما ذرات موجود در اگزوز کثیف می سوزند و به بخار آب و دی اکسید کربن تبدیل می شوند. کاتالیزور داخل تقریباً همیشه از فلزات گرانبهایی مانند پلاتین، رودیوم یا پالادیوم تشکیل شده است. هنگامی که کاتالیزور قادر به سوزاندن هیدروکربن های نسوخته در اگزوز نباشد، ممکن است بوی نامطبوعی ایجاد شود، ممکن است یک حرکت نادرست یا شلیک نادرست احساس شود، یا چراغ Check Engine ممکن است روشن شود.

 

اکثر خودروها به مبدل کاتالیزوری پس از فروش نیاز دارند تا به لوله های اگزوز جوش داده شود. مکانیک های سیار تنها در صورتی می توانند این خدمات را انجام دهند که مبدل کاتالیزوری مناسب داشته باشید که از یک فروشنده خریداری شده باشد. هنگام تعویض مبدل کاتالیزوری، ممکن است نیاز به تعویض سنسورهای اکسیژن نیز باشد.

 

 

مطالعه آزاد: منیفولد اگزوز شاهین

 

 

علائم شایع خرابی کاتالیزور تویوتا کمری چیست؟

تعمیر کاتالیزور تویوتا کمری

وقتی کاتالیزور خودروی شما خراب می شود و نیاز به تعمیر کاتالیزور تویوتا کمری پیدا میکنید میتوانید از علائم شایع آن متوجه شوید و به موقع به یک مرکز تخصصی کاتالیزور مراجعه کنید.

علائم رایجی نشان می دهد که ممکن است نیاز به تعویض مبدل کاتالیزوری داشته باشید
چراغ موتور روشن یا چشمک زن را بررسی کنید
ماشین قدرت کم یا اصلا ندارد
بوی تخم مرغ فاسد داخل ماشین یا بیرون اگزوز
مصرف سوخت ضعیف
نتیجه معکوس و دویدن خشن

اگر مبدل کاتالیزوری کارآمد نباشد، چراغ چک موتور روشن می شود و موتور شما می تواند کارایی خود را از دست بدهد. اگر مبدل کاتالیزوری وصل شود، چراغ موتور شروع به چشمک زدن می کند و ممکن است موتور شما از کار بیفتد یا دیگر روشن نشود. در موارد شدید که مبدل به برق متصل است، فشار بیش از حد ایجاد شده می تواند باعث آسیب داخلی موتور شود. اگر علائم مربوط به خرابی مبدل کاتالیزوری را دارید، به زودی آن را بررسی کنید.

 

 

اگر برای خرابی کاتالیزور تویوتا کمری خود و یا هر خودروی دیگری که نیاز به تعمیر و یا تعویض کاتالیزور دارد می توانید با خیالی آسوده به سورنا کاتالیست مراجعه کنید در کمترین زمان و به صرفه ترین قیمت میتوانید کاتالیزور اورجینال تهیه کنید 

کاتالیزور انواع خودروهای وارداتی و چینی را از سورنا کاتالیست بخواهید

برقراری ارتباط:

09127744604

مزایای مبدل کاتالیزوری در تویوتا کمری چیست؟

تعمیر کاتالیزور تویوتا کمری

مبدل کاتالیزوری شما واقعاً چه کاری انجام می دهد؟ خوب، این بخش مهمی از سیستم اگزوز ماشین شما با کار بسیار بزرگی است. اساساً، مبدل کاتالیزوری شما با تبدیل گازهای مضر (هیدروکربن ها، مونوکسید کربن و غیره) به آلاینده های کمتر سمی، آلاینده های وسیله نقلیه شما را کاهش می دهد – اگر مبدل کاتالیزوری شما خراب شود یا به سرقت برود، کمری شما نمی تواند تست آلایندگی EPA را پشت سر بگذارد و عملکرد موتور شما نیز کاهش می یابد.
چیزی که مبدل کاتالیزوری را بسیار ارزشمند می کند موادی هستند که به عنوان کاتالیزور عمل می کنند. اینها معمولاً ترکیبی از فلزات گرانبها – پلاتین، پالادیوم، رودیوم – هستند که به دلیل کمیاب بودن و ارزش عملی آنها بسیار ارزشمند هستند. به همین دلیل است که آنها اغلب مورد هدف سارقان قرار می گیرند و همچنین به همین دلیل است که یک مبدل کاتالیزوری جدید برای کمری شما می تواند قیمت بالایی داشته باشد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *