تعمیر کاتالیزور لیفان

 

تعمیر کاتالیزور لیفان یا هر خودروی دیگری همیشه باید در نظر داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است ، یعنی چه ؟ یعنی اگر شما از خودروی خود مراقبت کنید و هر از چند ماهی چکاب فنی ببرید دیگر دچار خسارت های بالایی نخواهید شد ، از جمله تعویض کاتالیزور خودرو که هزینه بالایی دارد بخاطر وجود:

  1. ماده کاتالیزگر: اصلی‌ترین ماده کاتالیست از فلزهای گران‌قیمتی همچون پالادیوم، رادیوم، پلاتین، طلا، کادمیوم یا ترکیبی از آن‌ها تشکیل شده‌است. در نظر داشته باشید که استفاده از همین فلزات ارزشمند، قیمت کاتالیزور اگزوز را افزایش داده؛ بنابراین در حفظ و نگهداری آن، بسیار دقت کنید تا عمر مفیدی داشته باشد. و نیاز به تعمیر کاتالیزور لیفان نباشد.
  2. هسته کاتالیزور: این هسته، بستری از جنس سرامیک مونولیت است که در بیشتر مواقع با حالت و ساختار لانه زنبوری در مرکز کاتالیست قرار دارد.
  3. لایه اکسیدی: جنس این لایه از ، سیلیکا، آلومینا (اکسید آلومینیوم) یا دی‌اکسید تیتانیوم است که وظیفه آن محافظت و نگهداری از ماده کاتالیزگر است.

عوامل مخربی که باعث تعمیر کاتالیزور لیفان میشود چیست؟

 

تعمیر کاتالیزور لیفان

یک مبدل کاتالیزوری بین موتور و صدا خفه کن در اگزوز شما قرار میگیرد، وظیفه اصلی آن کاهش انتشار گاز های گلخانه ای از خودروی شما برای حفاظت از محیط زیست است. که عواملی وجود دارد وباعث خرابی این مبدل گران قیمت میشود ولی شما با رعایت کردن میتوانید از تعمیر کاتالیزور لیفان جلوگیری کنید از جمله عوامل خرابی:

کاتالیست‌ها به‌دلیل ساختار خود حساس و شکننده هستند از این‌رو می‌تواند در صورت رعایت نکردن برخی نکات به سرعت آسیب ببیند. رایج‌ترین علل خرابی کاتالیست‌ها به گرفتگی منافذ اسنفجی آن باز خواهد گشت چرا که در صورت گرفتگی باعث می‌شود دود خروجی از سیلندر به‌راحتی از کاتالیست عبور نکند و این فشار بیش از حد موجب تخریب این قطعه خواهد شد.بنابراین خودرویی که مبدل کاتالیزوری معیوب دارد از بازرسی خودرو عبور نخواهد کرد.و حتما باید تعمیر کاتالیزور لیفان خود را انجام دهید.

از دیگر دلایل خرابی کاتالیست‌ها، به ضربه‌های فیزیکی به این قطعه باز خواهد گشت. همان‌طور که اشاره شد ساختار کاتالیست‌ها بسیار شکننده است و در صورت ضربه وارد شدن به محفظه خارجی آن باعث می‌شود کاتالیست خرد گردد. کاتالیست همچنین به دمای زیاد بسیار حساس است به‌طوری‌که اگر دمای این قطعه به بیش از حد مجاز برسد باعث خرابی و از دست دادن خاصیتش خواهد شد. این مشکل زمانی ایجاد می‌شود که دمای موتور به دلایل مختلف بیش از حد افزایش یابد. یک مبدل کاتالیزوری بد انتشار گازهای گلخانه ای بالاتر از حد مجاز صادر میکند. و بهتر است به تعمیر کاتالیزور لیفان خود بپردازید.

 

نشانه‌های خرابی کاتالیست خودرو

  • کاهش شتاب موتور
  • افزایش یک‌باره مصرف سوخت
  • روشن نشدن ماشین
  • لرزش خودرو
  • بوی بد و افزایش میزان آن به مرور
  • کاهش دمای کاتالیست
  • سخت استارت خوردن ماشین
  • بیش از حد بودن میزان HC و CO در تست آلایندگی
  • روشن شدن چراغ چک

پیشنهاد مطالعه مفید: تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز

تعمیر کاتالیروز لیفان

تعمیر تخصصی انواع کاتالیزور خودروهای چینی ، وارداتی ، ایرانی ، در سورنا کاتالیست تعمیر و شستشوی کاتالیزور با نازل ترین قیمت ، تعمیر کاتالیزور خودروهای وارداتی با 18ماه گارانتی معتبر به شرط معاینه فنی خاموش شدن چراغ چک و رفع بوی بد داخل کابین. برای برقراری ارتباط : 09211046454

چگونه متوجه تعمیر کاتالیزور لیفان شویم؟

وقتی که چراغ چک موتور شما روشن میشود، اگر چه چراغ چک روشن میتواند به معنای مشکلات زیادی باشد، ولی یکی از نشانه های آن نیاز به تعمیر کاتالیزور لیفان است.

موتورهای جدیدتر دارای حسگرهای نسبت اکسیژن و هوا، سوخت برای اندازه گیری راندمان مبارزه با آلودگی مبدل کاتالیزوری هستند.با نظارت بر میزان گاز در اگزوز، رایانه خودرو شما متوجه میشود، که چه زمانی درست کار نمیکندو به شما هشدار میدهد.

صدای تق تق در موتور اگر از مخلوط سوخت فوق العاده غنی استفاده میکنید، احتمال آسیب دیدن و فرسودگی لانه زنبوری شکل پوشش داده، با کاتالیزور در داخل مبدل شما بیشتر است.

افت کردن قدرت ماشین اگر کاتالیزور خودرو درست کار نکند، اتومبیل ممکن است دچار تکان‌ها و لرزش ناگهانی شود و به آن اندازه که باید، کشش نداشته باشد. دلیلش این است که توان مبدل کاهش یافته است و به‌دلیل تخریب‌شدن و داغ‌شدن سلول‌ها و نیز مسدودشدن راه عبور گازهای اگزوز، موتور نمی‌تواند به‌خوبی تنفس کند. در نتیجه ماشین قدرت کافی ندارد و این را به‌خوبی حس خواهید کرد پی بهترین راه این است به یک تعمیزکار نشان دهید، که نیاز به تعمیر کاتالیزور لیفان است یا نه.

برای تشخیص دقیق خرابی کاتالیزور باید تجربه کافی و ابزارهای تشخیصی لازم را داشته باشید. در غیر این صورت به مکانیک یا مراکز تشخیص تخصصی مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *