تعمیر کاتالیزور کیا سلتوس

تعمیر کاتالیزور کیا سلتوس ، انتشار هیدروکربن ها برای صنایع خودروسازی به فاجعه تبدیل شده است. افزایش آگاهی نسبت به گرمایش جهانی و تأثیر آن بر تغییرات آب و هوایی منجر به محبوبیت خودروهای هیبریدی و الکتریکی شده است.

با این حال، قبل از اینکه جایگزین‌های تجاری برای موتورهای نفتی و دیزلی را در نظر بگیریم، مبدل‌های کاتالیزوری همچنان نقش اساسی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ایفا می‌کنند.

بیایید درک کنیم که چرا به مبدل های کاتالیزوری خودرو نیاز داریم و چگونه به کاهش گازهای مضر اگزوز کمک می کند.

موتورهای معمولی خودرو با سوختی مانند بنزین و گازوئیل کار می کنند. سوخت با هوا مخلوط می شود تا احتراق شود و انرژی آزاد شود. این امر منجر به تولید گازهای اگزوز می شود که از طریق سیستم اگزوز خودرو در هوا آزاد می شود.

از آنجایی که سوخت اساساً زنجیره ای از اتم های هیدروکربن است، سوزاندن آن با اکسیژن هوا معمولا منجر به دی اکسید کربن و آب می شود.

 

 

مبدل کاتالیزوری چگونه کار می کند؟

تعمیر کاتالیزور کیا سلتوستعمیر کاتالیزور کیا سلتوس ،مبدل کاتالیزوری خودرو به صورت مستقیم کار می کند. هنگامی که موتور گازهای داغ اگزوز تولید می کند، از مبدل کاتالیزوری عبور می کند. گازهای داغ به محفظه سرامیکی کمک می کنند تا دمای بالا را برای واکنش مناسب حفظ کند، در حالی که ساختار لانه زنبوری سطح بیشتری را برای گازهای عبوری فراهم می کند تا به سرعت با کاتالیزور واکنش نشان دهند.

درک کار کاتالیزورها مهم است، زیرا کلمه مبدل کاتالیزوری از عملکرد کاتالیزورها مشتق شده است. کاتالیزورها برای سرعت بخشیدن به واکنش با کاهش مقدار انرژی فعال سازی مورد نیاز برای شروع واکنش استفاده می شوند. در طی این فرآیند، کاتالیزورها گاهی مصرف می‌شوند و از طریق واکنش‌های پیشرو دوباره تولید می‌شوند. بنابراین، تنها مقدار کمی کاتالیزور مورد نیاز است.

پلاتین و رودیوم به صورت ترکیبی به عنوان کاتالیزور احیا عمل می کنند در حالی که پلاتین و پالادیوم به عنوان کاتالیزور اکسیداسیون عمل می کنند. معادلات زیر نشان می دهد که چگونه گازهای سمی توسط مبدل کاتالیزوری به گازهای کم ضررتر تبدیل می شوند.

 

علائم خرابی مبدل کاتالیزوری؟

تعمیر کاتالیزور کیا سلتوستعمیر کاتالیزور کیا سلتوس، اگر مبدل کاتالیزوری شما خراب شود یا خفه شود، خودروی شما گازهای خطرناک تری ساطع می کند. علائم زیر ممکن است نشان دهنده خرابی مبدل کاتالیزوری باشد:

چراغ چک موتور
از دست دادن شتاب
اشتباه موتور
شکست تست انتشار
دود سیاه شده
از آنجایی که برخی از علائم می تواند منجر به بروز مشکل در موتور نیز شود، خودروی خود را برای تشخیص علت اصلی، توسط یک متخصص بازرسی کنید اگر مبدل کاتالیزوری شما کار نمی کند، ممکن است از آزمون انتشار عبور نکنید. این همچنین می تواند منجر به جریمه به دلیل آلودگی شود.

 

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور بی ام و x3

 

 

 

 

آیا مبدل کاتالیزوری بر صدای اگزوز تأثیر می گذارد؟

تعمیر کاتالیزور کیا سلتوس

تعمیر کاتالیزور کیا سلتوس، از آنجایی که مبدل کاتالیزوری تاثیر گازهای خروجی را کاهش می دهد، همراه با صدا خفه کن، می تواند سطح صدا را بیشتر کاهش دهد. در واقع خودروی بدون مبدل کاتالیزوری صدای اگزوز بلندتری خواهد داشت.

 

 

 

 

تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروی خود را به سورنا کاتالیست بسپارید 

با سال ها تجربه درخشان

برقراری ارتباط:

09127744604

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *