تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز

امروز میخواهیم از تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز که یکی از خودروهای جذاب و قدرتی است به شما اطلاعاتی دهیم ، بهتر است از اینجا شروع کنیم که وراکروز از کی وارد بازار شد و ساخت کدام شرکت است،هیوندای وراکروز (به  انگلیسی Hyundai Veracruz) یا هیوندای آی‌ایکس۵۵ (به انگلیسی Hyundai ix55) از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ درکره جنوبی تولید می‌شد. طراحی آن موتور جلو خودرو و محور جلو وخودرو های چهار چرخ محرک  بوده طول آن در حالت طبیعی ۱۹۰٫۶ اینچ (۴٬۸۴۰ میلیمتر) و عرض آن در حالت طبیعی ۷۶٫۶ اینچ (۱٬۹۵۰ میلیمتر) است. سیستم جعبه‌دندهٔ آن شش دنده و به صورت خودکار است.

این خودرو در سال ۲۰۰۶ با هدف رقابت با الکسوس آرایکس 350 به بازار آمد و در بازار خودرو، عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت. این خودرو جزو کراس‌اوورهای متوسط (به انگلیسی Mid-size crossover) دسته‌بندی می‌شود.

نقش کاتالیزور در خودرو چیست؟

تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز

کاتالیست قطعه ای از خودرو است که به خاطر یکی از مهم ترین مسائل محیط زیستی یعنی آلایندگی روی خودرو نصب مي شود. در ادامه به شما خواهیم گفت که این قطعه چطور کار مي کند. و چه کارهای از تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز جلوگیری میکند. یکی از مشخصه های تمام خودروهای دنیا آلاینده بودن آنهاست. البته ميزان آلایندگی هر خودرو با خودروهای دیگر متفاوت است و کاهش ميزان آلایندگی خودرو و بهبود وضعیت مصرف سوخت از هدف های تمام خودروسازی های معتبر دنیا است.کاتالیزور خودرو یا مبدل کاتالیزوری وسیله ای برای کنترل انتشار گازهای اگزوزی است .

کاتالیزور واکنش ردوکس (واکنش اکسیداسیون و کاهش) ، گازهای سمی و آلاینده های موجود در گازهای خروجی از یک موتور احتراق داخلی را به آلاینده های کمتر سمی تبدیل می کند. مبدل های کاتالیزوری معمولاً برای موتورهای احتراق داخلی که توسط بنزین یا گازوئیل کار می کنند و استفاده می شوند.اگر شما از این قطعه مهم درست نگهداری کنید، دیگر نیازی به تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز نخواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر کاتالیزور پرادو

تعویض یا تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز چقد ضروری است؟

یک مبدل کاتالیزوری که آسیب دیده باشد ونیاز به تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز باشد میتواند به سایر اجزای موتور شما آسیب جدی برساند، و میتواند بر عملکرد موتور تاثیر بگذارد و همچنین میتواند پیامد سایر مشکلات جدی موتور مانند احتراق ناقص سیلندر باشدپس بهترین کار این است در اسرع وقت به یک تعمیرگاه مراجعه کنید و از تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز خود مطمئن شوید.عمر مفید این قطعه با مسدود شدن منافذ اسفنجی و نیز پوشانده شدن سطح اثرگذار در برابر گازهای خروجی به پایان می رسد و قطعه دیگر نمی تواند گازهای آلاینده خروجی را تصفیه کند.

تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز

سورنا کاتالیست فروش و تعمیر انواع کاتالیزور خودروهای خارجی 4 سیلندر و6 سیلندر شامل هیوندا، جنسیس کوپه،جنسیس سدان توسان ، آزرا، سوناتا، گرنجور….. با ضمانت نامه کتبی کیفیت و قیمت مناسب همه روزه در خدمت شما مشتریان عزیز میباشد برای برقراری ارتباط :09211046454

عواملی که باعث تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز میشود چیست؟

  • عملکرد بد سیستم احتراق

اگر سیستم احتراق عملکرد بدی داشته باشد، کاتالیزور خراب می‌شود. دلیلش این است که احتراق به‌درستی صورت نمی‌گیرد و بدسوزی (میس فایر) رخ می‌دهد. در نتیجه، مخلوط سوخت به‌طور ناقص می‌سوزد. سوختن ناقص به تشکیل مقدار زیادی دوده می‌انجامد که در مبدل جمع می‌شود. در این مرحله می‌توان آن را تمیز کرد و مشکل را برطرف کرد. اما اگر به جایی برسد که سیم پیچ ذوب شود، دیگر تمیزکردن آن کمکی نخواهد کرد.

  • مسدود شدن مبدل با پسماندهای احتراق

اگر موتور به هر دلیلی بیش‌ازحد روغن مصرف می‌کند، در طی احتراق دود سیاه خورنده‌ای تولید می‌شود که همراه با پسماندهای احتراق وارد مبدل می‌شود و روی آن اثر منفی می‌گذارد. و کار به تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز میرسد.

  • استفاده از سوخت با کیفیت پایین

یکی دیگر از دلایل خرابی کاتالیزور استفاده از سوخت کم‌کیفیت است. این سوخت‌ها به‌طور کامل نمی‌سوزند و مابقی فرایند سوختن آنها در کلکتور و مستقیما در مبدل انجام می‌شود. به همین دلیل ذرات ریز آنها فیلتر را مسدود می‌کنند و هوا نمی‌تواند از آن عبور کند.

مطالعه تعمیرکاتالیزور برلیانس

انواع روش شستشوی کاتالیزور خودرو

به طور کلی، سه روش برای شستشوی کاتالیزور خودرو وجود دارد که با این روشها و شستشو ها از تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز جلوگیری میشود.

راه اول : توسط فرد متخصص

در روش اول، یک مکانیک متخصص، کاتالیزور خودرو ها را از روی موتور پیاده کرده و با مواد رسوب گیر یا دستگاه التراسونیک مخصوص، پاک می کند و مجددا آن ها را سر جایش می بندد. مسلما این کار نیازمند صرف وقت زیادی است. و حتنا باید یک متخصص انجام دهد.

راه دوم: 

این است که مواد پاک کننده و رسوب گیر به بنزین اضافه شود تا در مسیر عبور بنزین از جمله انژکتورها، هرگونه رسوب را برطرف نماید. برای شستشوی کاتالیزور خودرو با این روش، مکمل های مختلفی برای بنزین در بازار موجود است؛ ولی معمولا این مکمل ها قیمت بالایی دارند. از طرف دیگر، اصالت و کیفیت همه ی مکمل ها ثابت شده نیست. اینجاست که بحث شستشوی انژکتور با تینر، قوت می گیرد. اما باز بهتر است خودتان این کار را انجام ندهید.

راه سوم:

روش سوم که در واقع پیشگیری است، استفاده از بنزین سوپر به جای بنزین معمولی است. بنزین سوپر ناخالصی بسیار کمتری دارد و کاتالیزور خودرو ها دیرتر دچار گرفتگی می شوند. اما حتما به این نکته توجه داشته باشید که:

شستشوی کاتالیزور خودرو ها در عملکرد موتور و کاهش مصرف سوخت نقش زیادی دارد.و بهتر است هر چند وقت یکبار چکاب را انجام دهید و از سامت کاتالیزور مطمئن شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *