تعمیر کاتالیزور ام وی ام

 

ما در این  مقاله میخواهیم به تعمیر کاتالیزور ام وی ام  بپردازیم ، ولی اول از از هر توضیحی بهتر است بدانیم خود کاتالیزور چیست؟ و این قطعه ارزشمند چه کارایی در خودروی شما دارد،و نقش مهم آن در تمیزی هوا چیست ؟ یکی از قطعات مهم خودرو که جز استانداردهای آلایندگی محسوب شده و در بسیاری از کشورها جز الزامات اجباری و ضروری خودروها به شمار می‌رود کاتالیزور نام دارد.

کاتالیزور یا مبدل کاتالیست بخشی از سیستم اگزوز و خروجی گازهای خودرو است. مبدل کاتالیستی مورد استفاده در اگزوز خودروها، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است. کربن منوکسید و هیدروکربن‌های حاصل از سوخت‌های نسوخته موجود در دود خودرو، از آلاینده‌های خطرناک هوا هستند.

گازهای خارج شده از اگزوز اتومبیل همراه با مقداری هوا از روی کاتالیزور که شامل فلز اکسیدهاست عبور داده می‌شود. گاز CO و هیدروکربن‌ها به CO2 و H2O تبدیل می‌شوند که نسبتا بی خطرند و در هوا رها می‌شوند. کاتالیست بخش مهمی از سیستم کنترل آلایندگی خودروی شماست. ولی گاهی اوقات عملکرد آنها مختل می‌شود.که باعث میشود شما برای تعمیر کاتالیزور ام وی ام خود به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

در بسیاری از کشورها در آوردن و حذف کاتالیزور و رانندگی بدون آن تخلف سنگینی محسوب می‌شود و خلاف قانون است. زیرا به محیط زیست صدمه جدی وارد می‌شود.

هدف از تعمیر کاتالیزور ام وی ام چیست؟

تعمیر کاتالیزور ام وی ام

در داخل مبدل کاتالیزوری هیدرو کربن های نسوخته در گازهای خروجی هنگام برخورد با مواد کاتالیزور واکنش نشان میدهند،این ذرات را فوق گرم میکند، و قبل از اینکه از لوله اگزوز خارچ شوند، و وارد اتمسفر شوند، آنها را با انتشارات مضر کمتری تجزیه میکند،در اصل محصولات جانبی بد در اگزوز را فیلتر کرده و آنها را میسوزاند،هر چند که بهترین و با کیفیت ترین کاتالیست ها همیشه سالم هستند اما باز هم به تعمیر کاتالیزور ام وی ام نیاز است . زیرا برای داشتن هوای پاک این وسیله حکم تصفیه کننده آلاینده ها را دارد.

همانطور که می دانید جایگاهی که کاتالیست قرار دارد به سطح زمین نزدیک است پس احتمال خرابی و آسیب دیدن برای این وسیله بسیار زیاد است بهتر است از مسیر های پر آب و یا بیابانی و همچنین کوهستانی دوری کنید. حال به دنبال عیب یابی خودرو بگردیم. اگر به دنبال کاتالیست خوب هستید به مجموعه ی سورنا کاتالیست اعتماد نمایید که عرضه کننده ی بهترین وسایل برای تمامی مدل های اتومبیل هستند.

تعویض یا تعمیر کاتالیزور ام وی ام؟

تعمیر کاتالیزور ام وی ام

در بسیاری از کشورها برای اینکه خودرو مجوز فنی داشته باشد ،باید استانداردهای آلایندگی دقیقی داشته باشند بنابراین حذف مبدل کاتالیزوری ممنوع و غیر ممکن است ،انتشار گازهای گلخانه ای باعث آلودگی هوا و مشکلات تنفسی میشود، برخی از افراد به طور کاملا خودسرانه و بدون داشتن اطلاعات کافی در این زمینه کاتالیست را از خودرو جدا می­ کنند که این کار مشکلات بسیاری را برای خودرو ایجاد خواهد کرد و بسیاری از کارشناسان تاکید بر آن دارند، که از حذف کاتالیزور خودداری کنید، این کار موتور خودرو را تحت فشار قرار داده و مشکلاتی برای خودرو شما ایجاد می‌­کند،

بهترین کار برای شما این است قبل از تعویض به تعمیر کاتالیزور ام وی ام خود بپردازید چون هزینه کمتری را در بر میگیرد. به مرور زمان که از عمر کاتالیزورها می گذرد مانند هر قطعه مصرفی دیگر، کارایی آن کاهش پیدا می کندبا وجود قیمت نسبتا بالایی که هم این قطعه کاربردی دارد، نمی توان در فواصل زمانی کوتاه آن را تعویض نمود. به همین جهت بهترین راه تعمیر کاتالیزور ام وی ام است تا از این طریق کارایی افزایش یابد و بتواند به خوبی گازهای آلاینده را تصفیه کند.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر کاتالیزور جیلی ام گرند

انواع مبدل های کاتالیزور اگزوز کدامند؟

یکی از مهمترین کارهای این قطعه تبدیل گازهای مضر : HC، CO و NOx به گازهای : CO2، H2O و N2 است.اگر این گازها تبدیل نشود یعنی باید

تعمیر کاتالیزور ام وی ام را انجام دهید.

کاتالیزور دوگانه

این نوع از کاتالیزورها به طور عمده در موتورهای دیزلی برای کاهش آلاینده‌های مونوکسیدکربن و هیدروکربن‌های نسوخته به کار می‌روند. به علت عدم توانایی اینگونه از کاتالیزور‌ها در کاهش آلاینده‌های اکسید نیتروژن، امروزه در موتورهای بنزینی از این نوع کاتالیزورها استفاده نشده و به جای آنها از کاتالیزورهای سه گانه بهره برده می‌شود.

کاتالیزور دوگانه دو عمل را به طور همزمان انجام می‌دهد:

  • اکسیداسیون مونوکسید کربن به دی اکسید کربن
  • اکسیداسیون هیدروکربن‌های نسوخته و تبدیل آنها به دی اکسید کربن و آب

کاتالیزور سه گانه

مبدل کاتالیستی سه گانه، سه وظیفه زیر را انجام می‌دهد:

  • کاهش اکسیدهای نیتروژن به اکسیژن و نیتروژن
  • اکسیداسیون مونوکسیدکربن به دی اکسید کربن
  • اکسیداسیون هیدروکربن‌های نسوخته و تبدیل آنها به دی اکسید کربن و آب

 

تعمیر کاتالیزور ام وی ام

کاتالیست خودروی خود را از سورنا کاتالیست بخواهید با بیش از چند سال تجربه در تعویض و تعمیر کاتالیزور خودروهای وارداتی و داخلی از انواع خودروهای ام وی ام 110- 315- 530 – 550 – x33 – x22 و غیره در خدمت شما مشتریان عزیز میباشد تامین کلیه خدمات اگزوز و کاتالیزور موجود میباشد ، تعمیر تخصصی کاتالیزور به شرط خاموش شدن چراغ چک و ضمانت نامه کتبی و گرفتن معاینه فنی . برای برقراری ارتباط با مشاورین سورنا کاتالیست :09211046454

 

علائم خرابی مبدل کاتالیزور چیست؟

علائم خرابی مبدل کاتالیزور که باعث تعمیر کاتالیزور ام وی ام میشود عبارتند از:

چراغ چک موتور روشن میشود.

موتور خودرو به سختی کار میکند و یا متوقف میشود.

بوی تخم مرغ گندیده از لوله اگزوز به مشام شما میرسد.

هنگامی که خودروی شما در حالت بیکار است، یک مبدل کاتالیزور به صدا در می آید. مبدل کاتالیزوری میتواند قرمز شود و حتی باعث اتش سوزی شود.

بد کار کردن خودرو همراه با لرزش در حالت دور آرام.

 

تشخیص خرابی کاتالیست با چه وسیله ای راحت تر است؟

دیاگ وسیله قدمت زیادی در بازار ندارد اما کارایی و کاربرد آن بسیار بالا است که در تایم کوتاهی به راحتی شما متوجه تمامی مشکلات ریز و درشت آن می شوید حتی گاهی مواقع ممکن است تعمیرکار خودروی شما به صورت ظاهری قادر به پیدا کردن ایراد اتومبیلتان نباشد و همین قضیه سبب خراب شدن سایر ابزار های اتومبیل شود بنابراین تا دیر نشده به دنبال ریشه اصلی خرابی اتومبیلتان باشید و تعمیر کاتالیزور ام وی ام خود را انجام دهید تا باعث خسارت های جدی دیگری نشود وبتوانید با خیال آسوده رانندگی کنید و لذت ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *