تعمیر کاتالیزور سانتافه

 

در این مقاله قصد داریم از تعمیر کاتالیزور سانتافه به شما اطلاعاتی دهیم ، همانطور که میدانید سیستم خودروی سانتافه پیچیده است ، برای تعمیر باید دقت بالایی داشته باشید چون ممکن است باعث خسارت های جدی دیگری شوید. مبدل کاتالیزوری بخشی از سیستم اگزوز سانتافه است ، و هدف اصلی آن این است که محیط زیست را به محصولات جانبی کمتر مضر مانند : دی اکسید کربن و گازهای نیتروژن تبدیل می کند. اگر مبدل کاتالیزوری در سانتافه بر عملکرد وسیله نقلیه شما تاثیر بگذارد علائمی از خود نشان میدهد، با ما همراه باشید تا انتهای مقاله .

علایم نشان دهنده ی تعمیر کاتالیزور سانتافه

تعمیر کاتالیزور سانتافه

رایج ترین نشانه ها در گرفتگی کاتالیزور سانتافه عبارتند از :

از دست دادن کارایی خودرو در سرعت بالا ، یعنی زمانی که شما بخواهید از تپه ای بالا بروید یا اینکه سرعت خودرو را از حد معمول بیشتر کنید خودروی شما شتابی نمگیرد. کار کرد نامظم موتور خودرو رایج‌ترین نشانه‌های گرفتگی کاتالیزور در سانتافه است، کارکرد نامنظم موتور، بوی غیرعادی گاز خروجی، مصرف سوخت بالا، روشن شدن چراغ چک موتور، استارت نخوردن و گاهی اوقات صداهای تق تق.

شتاب ضعیف:

بارزترین نشانه گرفتگی مبدل کاتالیزوری در سانتافه ، شتاب آهسته یا  کاهش عملکرد موتور است ،وقتی پدال گاز را از حالت توقف فشار میدهید، ممکن است خودرو در ابتدا به طور عادی شتاب بگیرد، اما پس از رسیدن به سرعت معین، به دلیل انسداد افزایش گازهای خروجی در سیستم ،عملکرد موتور کاهش می یابد،حتی فشار دادن کامل پدال گاز کمکی نمیکند. در عوض ممکن است باعث پاشش بیشتر موتور شود.

مطالعه تعمیرکاتالیزور برلیانس

مصرف سوخت ضعیف

هنگامی که موتور به دلیل گرفتگی مبدل کاتالیزور نمی تواند به درستی نفس بکشد، باعث میشود موتور خودرو سوخت بیشتری بسوزاند.

تست انتشار ناموفق

هنگامی که مبدل کاتالیزوری در سانتافه خراب میشود و نشان از تعمیر کاتالیزور سانتافه میدهد، توانایی خود را در فیلتر کردن، گازهای سمی خروجی از موتور را از دست میدهد،این باعث میشود خودرو در تست آلایندگی شکست بخورد. با کاهش قابل توجه عملکرد ، مصرف سوخت بالا و آلایندهای مضر بیشتردر لوله اگزوز دیده میشود.

تعمیر کاتالیزور سانتافه

برای تعمیر تخصصی کاتالیزور به سورنا کاتالیست مراجعه کنید، تعمیر و فروش کاتالیزور انواع ماشین ها،مجموعه سورنا کاتالیست با سابقه فراوان و تخصص بالا در شست و شو وتعمیر کاتالیزور و رفع ارور آن شما را از خرید کاتالیزور نو بی نیاز میکند.

همین حالا تماس بگیرید:09211046454

سانتافه ساخت کدام کشور است؟

بد نیست در مورد خود ماشین سانتافه هم اطلاعاتی داشته باشید ، هیوندای یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های کشور کره جنوبی است ، که فعالیت خود را در زمینه خودروسازی در سال ۱۹۶۷ میلادی آغاز کرد و هم‌اکنون با تولید سالانه ۴ میلیون خودرو به عنوان یکی از مطرح‌ترین برندهای خودروسازی جهان شناخته می‌شود. البته این کمپانی در کشورهای آمریکا، ژاپن، ترکیه، روسیه، چک و برزیل نیز سایت‌هایی دارد که به تولید و مونتاژ محصولات آن مشغول‌اند. مهم‌ترین ویژگی و علت محبوبیت خودروهای ساخت هیوندای، طراحی منحصر به فرد و کیفیت بالای قطعات است.

نحوه بررسی خرابی کاتالیزور سانتافه؟

خواندن کد های خطا با استفاده از دستگاه تشخیص نسبتا”قابل اعتماد است، اگر کد خطا از p0420 تا p0430 را در اسکنر obd2 مشاهده کردید نشان دهنده مشکل در مبدل کاتالیزوری است،البته ناگفته نماند که همیشه این گونه نیست یک حسگر اکسیژن بد میتواند کدهای مبدل کاتالیزوری را فعال کند، پس بهتر است برای اطمینان به یک تعمیر کار مطمئن نشان دهید، تا ببیند آیا نیاز به تعمیر کاتالیزور سانتافه است یا تعویض .

عمر کاتالیزورها چقد است؟

عوامل زیادی وجود دارد که بر عمر مفید این قطعه مهم تأثیر می‌گذارد، اما معمولاً کاتالیزور سانتافه در حدود 8000 کیلومتر یا 10 سال کار می‌کند. با این حال، ممکن است خیلی زودتر به دلیل آلودگی، گرمای بیش از حد یا آسیب فیزیکی از بین برود.

به عنوان مثال، به دلیل مشکلات سیستم جرقه زنی یا نشت روغن یا مایع خنک کننده به محفظه­ های احتراق به دلیل فرسودگی رینگ های پیستون یا خرابی واشر. استفاده از نوع نامناسب سوخت، مثلاً بنزین سرب دار، میتواند مبدل کاتالیزوری را به سرعت خراب کند.و نیاز به تعمیر کاتالیزور سانتافه باشد.

بیشتر بدانید:تعمیر کاتالیزور هیوندا سوناتا

چرا کاتالیزور خودرو خراب می‌شود؟

سنشورهای o2 بد یکی از دلایل اصلی خرابی زودرس مبدل کاتالیزوری است، سنسور o2 در سانتافه سطح اکسیژن گازهای خروجی از موتور را کنترل میکند ، و دادها را به واحد کنترل گزارش میدهد که به طور مداوم نسبت هوا به سوخت  را در موتور تنظیم میکند. اگر سنسور اکسیژن دچار نقص شود، خوانش های نادرست را به واحد کنترل ارسال میکند ودر نتیجه نسبت هوا به سوخت بد است. و باید تعمیر کاتالیزور سانتافه را انجام دهید.

گاهی اوقات ممکن است کاتالیزور خودرو، قابل تعمیر نباشد و مجبور شوید یک کاتالیزور نو جایگزین آن کنید. اما اگر کاتالیزور جایگزین شده، تقلبی باشد، بازهم با مشکل مواجه خواهید شد. کاتالیزورهای تقلبی، کارایی کاتالیزورهای اصل و اورجینال را ندارند و خیلی زود خراب می‌شوند. بنابراین هنگام خرید کاتالیزور، حتما از اصل بودن آن مطمئن شوید.

بروز اشکال در سیستم احتراق

اگر شمع‌های خودرو دچار مشکل باشند و به موقع، عملیات جرقه‌زنی را انجام ندهند، احتراق به‌صورت کامل انجام نمی‌شود و مقداری سوخت خام، وارد سیستم اگزوز می‌شود. این سوخت خام در دهانه کاتالیزور آتش می‌گیرد و حرارت زیاد آن، موجب ذوب شدن شبکه لانه زنبوری کاتالیزور می‌شود. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، تعمیر کاتالیزور سانتافه امکان‌پذیر نیست و باید یک کاتالیزور نو را جایگزین کاتالیزور آسیب‌دیده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *