تعمیر کاتالیزور پرادو

تعمیر کاتالیزور پرادو

در این مقاله میخواهیم برای شما از تعمیر کاتالیزور پرادو صحبت کنیم، همانطور که میدانید کمپانی تویوتا دومین شرکت خودرو سازی در دنیا است ، و توانسته جایگاه ویژه ای را در بازار کشورهای مختلف پیدا کند. و یکی از محصولات محبوب این کمپانی که طرفدار زیادی هم دارد ( لندکروز پرادو ) است، این خودرو با داشتن قابلیت های آفرود و عبور از مسیرهای سخت بیایانی  به یک خودرو محبوب در میان مردم تبدیل شده ، و یکی از قطعه های این خودرو کاتالیزور میباشد، که نقش بزرگی در خودرو را ایفا میکند، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید .

مبدل کاتالیزور چیست؟

تعمیر کاتالیزور پرادو

مبدل کاتالیزوری جزء مهمی از سیستم اگزوز خودرو شما است، که برای فیلتر کردن دودهای سمی از اگزوز موتور شما طراحی شده است، در ایالات متحده در اواسط دهه 1970 مبدل های کاتالیزوری را در تلاش برای کاهش انتشارات سمی که منجر به باران اسیدی و مه میشود معرفی کردند. هر وسیله نقلیه ای در جادها دارای یک مبدل کاتالیزوری است، به استثنای خودروهای الکتریکی که از منبع سوخت قابل احتراق استفاده نمی کنند.اگر شما به کاتالیزور خودروی خود اهمیت ندهید و درست نگهداری نکنید، احتمال تعمیر کاتالیزور پرادو یا تویض آن هست.

کاربرد کاتالیزور خودرو  چیست؟

مبدل کاتالیزوری را به عنون یک نوع فیلتر در سیستم اگزوز خود در نظر بگیرید ، فرایند فیلتر توسط یک کاتالیزور  (پلاتین و پلادیوم ) که روی دستگاه لانه زنبوری یا مجموعه ای از مهره ها پوشانده شده است ، به دست می آید با عبور گازها از این قسمت از سیستم اگزوز ، واکنش به کاتالیزور ، بخارات سمی مانند مونوکسید کربن و هیدروکربن ها را تبدیل میکند . و گازهای منشر شده از ماشین را قبل از رسیدن به محیط تمیز میکند.

علائمی که نشان از تعمیر کاتالیزور پرادو دارد چیست؟

  • مبدل های کاتالیزوری خودروی ما ممکن است دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر یا تعویض مبدل کاتالیزوری داشته باشد ، اغلب اگر مبدل کاتالیزوری از کار افتاده باشد علائمی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید، که ممکن است به شما بگوید مشکلی در مبدل کاتالیزوری شما وجود دارد ازجمله:
  • دود خارج شده از لوله اگزوز تیره یا سیاه رنگ میشود.
  • بوی ” تخم مرغ فاسد ” از اگزوز قابل مشاهده است.
  • چراغ چک موتور خودروی شما روشن میشود.
  • وسیله نقلیه شما به خوبی معمولا” کار نمیکند، یا متوجه تغییر مسافت پیموده شده بنزین خود میشوید.
  • اشتباه خودرو و صدای تق تق از جایی زیر وسیله نقلیه خود میشنوید.
  • در حالی که رنگ و بو اگزوز از علائم قطعی مشکلات مبدل کاتالیزوری است ،علائم دیگر ممکن است نشان دهنده مبدل  کاتالیزوری باشد یا نباشد ، به همین دلیل مهم است که در صورت مشاهده هر یک از این علائم غیر عادی،وسیله نقلیه خود را بررسی کنید و به یک تعمیر کار حرفه ای نشان دهید که چک کند آیا نیاز به
  • تعمیر کاتالیزور پرادو است یا تعویض آن !

تعمیر کاتالیزور پرادو

مرکز تخصصی سورنا کاتالیست با بیش از چندین سال کار حرفه ای در رابطه با کاتالیزور خودروهای وارداتی ،با ضمانت نامه کتبی به شرط خاموش شدن چراغ چک همه روزه در خدمت شما مشتریان عزیز میباشد، رضایتمندی شما سرمایه ما است با قیمتی مناسب و کیفیت عالی

تماس با کارشناس :09211046454

نگهداری پیشگیرانه تعمیر کاتالیزور پرادو

شما به عنوان مالک خودرو کارهایی را میتوانید انجام دهید که نیاز به تعمیر کاتالیزور پرادو نداشته باشید، مشکل کاتالیزوری را به حداقل برسانید، نگهداری پیشگیرانه بهترین گزینه شماست، همیشه برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده خودروی خود را دنبال کنید و مطمئن شوید که شامل تنظیم منظم ، تعمیر و نگهداری سیستم خنک کننده همچنین مطمئن شوید که نشانگرهای هشدار خودرو روشن نباشد و این چیزهای معمولی اما مهم را نادیده نگیرید .

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور سانتافه

چه چیزی باعث یک مبدل کاتالیزوری خراب میشود؟

استفاده از شمع های بد

ورود سوخت نسوخته به سیستم اگزوز

ورود روغن یا ضد یخ به سیستم اگزوز

سنسور اکسیژن خراب

موتور آسیب دیده

تنظیم تاخیر موتور که در نهایت باعث ساییدگیو پارگی مبدل کاتالیزوری می شود. همه این موارد میتواند باعث اسیب به مبدل کاتالیزوری شود ودر نهایت به تعمیر کاتالیزور پرادو تبدبل شود.

سخن پایانی:

کاتالیزور یک قطعه مهم در خودروی شما است که نقش مهمی در پاکیزه کردن هوا از آلودگی دارد ، یک مبدل کاتالیزوری خراب و آسیب دیده به موتور شما آسیب جدی وارد میکند ، همچنین میتواند مشکلات جدی تری به وجود آورد پساین قطعه را دست کم نگیرید اگر نیاز به تعویض داشت حتما تعویض را انجام دهید و سعی کنید با کمی مراقبت و دقت به خودروی خود به این قطعه اسیب نزنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *