در این مقاله قصد داریم از تعمیر کاتالیزور نیسان مورانو به شما اطلاعاتی دهیم ، اما قبل از اینکه درمورد تعمیر کاتالیزور بگوییم بهتر است در مورد خود نیسان مورانو هم بدانید.

نسل اول نیسان مورانو برای اولین بار در دسامبر سال ۲۰۰۲ به بازار های اروپا معرفی شد و تا کنون توانسته موفقیت های بسیاری رو به خودش اختصاص بده این محبوبیت از اونجایی هست. که تا کنون ۲۰ هزار دستگاه از این خودرو در آمریکا به فروش رسیده ،

این محصول نیسان برای اولین باردر سال ۲۰۰۳ نامزد دریافت بهترین خودروی شاسی بلند آمریکا بوده و همچنین توسط موسسه “AutoPacific” به عنوان برترین SUV متوسط انتخاب شده است .

نام مورانو بر اساس نام جزایری در کنار ونیز بر روی این خودرو گذاشته شده البته بیش تر به نظر کارشناسان نام این خودرو از شیشه مورانو گرفته شده که نشان دهنده کار هنرمندانه و زیبایی در طراحی این SUV است.

کاتالیزور چیست؟

تعمیر کاتالیزور نیسان مورانو

در بیان توضیحات مربوط به تعمیر کاتالیزور نیسان مورانو موضوعی که قابل اهمیت است و در واقع جزء قطعه مهم در قطعات ماشین میباشد،

مبدل کاتالیستی (کاتالیزور)  است که سر راه خروجی اگزوز خودرو قرار می‌گیرد و طی یک سری واکنش‌های شیمیایی با تبدیل گاز‌های سمی حاصل از احتراق خودرو به گاز‌های بی ضرر، از آلودگی هوا جلوگیری می‌کند.

البته این مبدل‌ها انواع مختلفی دارند و واکنش‌های شیمیایی هر کدام از آن‌ها بسته به نوع موتور و سوخت  مصرفی متفاوت است. به  طور مثال مبدل کاتالیستی خودرو‌های گازوئیلی طوری است که در آن واکنش‌های اکسیداسیون انجام می‌شود.

طی این واکنش  ها، مونو اکسید کربن، مشتقات اکسید نیتروژن، و کربوهیدرات‌های حاصل از احتراق ناقص سوخت، به دی اکسید کربن، نیتروژن، و آب تبدیل می‌شوند.

اگرچه مبدل‌های کاتالیستی بیش‌ترین کاربرد را در خودرو‌ها دارند، اما در ژنراتورها، لوکوموتیوها، و هواپیما‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گفتنی است، این وسیله در حقیقت در راستای پیروی از مقررات دولتی و زیست محیطی مبنی بر رعایت حداکثر میزان آلایندگی خودرو‌ها ابداع شده است.

مزایای تعمیر کاتالیزور نیسان مورانو

شما با تعمیر کاتالیزور نیسان مورانو در نگهداری سیستم اگزوز خود در هزینه بنزین صرفه جویی می کنید. دمای عملیاتی بالاتر و مبدل های کاتالیزوری به موتورها کمک می کند تا سوخت به طور موثرتری سوزانده شود

راحت تر نفس می کشید بیشتر گازها و ترکیبات مضر در سیستم اگزوز و مبدل کاتالیزوری قبل از رها شدن می سوزند. خدمات و تعمیر سیستم اگزوز به کاهش آلاینده هایی که می توانند باعث ایجاد دود شوند کمک می کند. 

مطالعه مفید :تعمیر کاتالیزور ام وی ام

علائم خرابی کاتالیزور نیسان مورانو چیست؟

تعمیر کاتالیزور نیسان مورانو

اگر فکر می‌کنید مبدل کاتالیزوری شما ممکن است خراب باشد،بهتر آن است به دنبال تعمیر کاتالیزور نیسان مورانو خود باشد،

مهم است که قبل از آسیب بیشتر ، مکانیک شما آلاینده‌های خودرو را بررسی کند تا ببیند آیا مبدل کاتالیزوری گرفتگی دارد،یا خیر؟ وقتی مبدل کاتالیزور خراب میشود علائمی از خود نشان میدهد که شما متوجه خرابی آن میشوید از جمله:

۱. روشن‌ شدن چراغ چک موتور

اگر سیستم رایانه اتومبیل هر گونه خطایی را در موتور تشخیص دهد، چراغ چک موتور را روشن می‌ کند و مشکل را به شما اطلاع می‌ دهد.

از آنجا که مشکلات زیادی باعث روشن‌ شدن چراغ چک می‌ شوند برای اینکه بفهمید مشکل از کاتالیست است باید از اسکنر استفاده کرد و کد مربوط به آن را خواند

۲. افت‌کردن قدرت ماشین

اگر کاتالیزور خودرو درست کار نکند، اتومبیل ممکن است دچار تکان‌ ها و لرزش ناگهانی شود و به آن اندازه که باید، کشش نداشته باشد.

۳. شنیدن صد اهای غیرطبیعی از زیر خودرو

در تعمیر کاتالیزور نیسان مورانو اگر در دور موتور بالا یا هنگام استارت زدن صدای ضربه شنیده شد، باید به کاتالیست شک کرد.

این زمانی اتفاق می‌ افتد که سلول‌ های سرامیکی تجزیه شده و ذرات آنها تحت‌ تأثیر جریان گاز و به دیواره کاتالیزور برخورد می‌ کنند و این صدا آن‌ قدری بلند هست که آن را می توان شنید.

مصرف بی‌رویه سوخت توسط خودرو.افزایش سطح انتشار کربن از اگزوز شما نشانه رایجی است که مبدل کاتالیزوری شما ممکن است از کار بیفتد.

 

تعمیر کاتالیزور نیسان مورانو

سورنا کاتالیست مجموعه ای عظیم در زمینه نصب و تعویض و شستشو و سرویس و تعمیر کاتالیزور خودروهای خارجی و وارداتی میباشد.

در نتیجه شما میتوانید بررسی های خود را در مورد کاتالیزور خودروی مورد نظر انجام داده و یا برای تشخیص دقیق تر به مرکز خدمات تخصصی سورنا کاتالیست مراجعه کنید.

و آنچه را که نیاز دارید به شکل کامل دریافت نمایید. سورنا کاتالیست با بالاترین سرعت و دقت با هدف جلب رضایت مشتریان و مطابق با انتظارات شماخدمات لازم را ارائه میدهد.

مشاوره خرید و تمامی موارد مربوط به کاتالیزور انواع خودروها. با مشاورین ما در ارتباط باشید:09211046454

 

چه عاملی باعث خرابی کاتالیزور نیسان مورانو میشود؟

عواملی که باعث تعمیر کاتالیزور نیسان مورانو میشود در زیر بیان کرده ایم.

  • شمع های با کیفیت بد یا سیم های شمع.
  •  ورود روغن یا ضد یخ به سیستم اگزوز 
  • ورود سوخت نسوخته به سیستم اگزوز 
  • سنسور اکسیژن به درستی کار نمی کند.
  • جاده / آسیب سازه، سفرهای کوتاه

مطالعه آزاد: تعمیر کاتالیزور برلیانس

چرا شستشوی کاتالیزور لازم است؟

در بحث تعمیر کاتالیزور نیسان مورانو این نکته حائز اهمیت است که کاتالیزورها معمولا عمری به اندازه عمر مفید خودرو دارند. اما گاهی اوقات در اثر عوامل مختلف، دچار گرفتگی می‌شوند و کارایی خود را از دست میدهد.

روشهای شستشو و تمیز کردن کاتالیزور گاهی به کاتالیزور و دیگر قطعات خودرو آسیب میرساند. از این رو با توجه به توضیحات گفته شده توصیه میشود ، به کار آمد ترین و مجهز ترین مرکزشستشوی کاتالیزور سورنا کاتالیست مراجعه کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *