تعمیر کاتالیزور سراتو

تعمیر کاتالیزور سراتو

 

 

تعمیر کاتالیزور سراتو، مبدل کاتالیزوری بخشی از سیستم اگزوز است که تمام اگزوزهای خروجی موتور را قبل از فرار به جو پردازش می کند یک مبدل کاتالیزوری خراب یا گرفتگی در نهایت می تواند منجر به خرابی موتور شود،

بنابراین مهم است که به سرعت به این مشکل رسیدگی شود. با این حال، داشتن مشکلات مبدل کاتالیزوری لزوماً به این معنی نیست که مبدل باید تعویض شود. ممکن است بتوانید مبدل کاتالیزوری خود را بدون تعویض تعمیر کنید.

 

مبدل های کاتالیزوری خودروی سراتو چگونه کار می کند؟

تعمیر کاتالیزور سراتو
تعمیر کاتالیزور سراتو، خودروهای امروزی به لطف کنترل‌های الکترونیکی و دستگاه‌های کنترل آلایندگی از جمله مبدل‌های کاتالیزوری، تمیزتر و قدرتمندتر از همیشه هستند.

در موتور شما، سوخت با اکسیژن موجود در هوا ترکیب می‌شود که توسط جرقه یا گرمای فشرده‌سازی ایجاد می‌شود. در حالت ایده آل، این واکنش شیمیایی تنها منجر به انرژی حرکتی، بخار آب (H2O) و دی اکسید کربن (CO2) می شود.

با این حال، در شرایط رانندگی در دنیای واقعی، دستیابی به ایده آل دشوار است و منجر به انتشار گازهای گلخانه ای مضر می شود.

مبدل کاتالیزوری از فلزات گرانبها و حرارت بالا برای اکسید شدن و کاهش انتشارات مضر استفاده می کند و آنها را به ترکیبات ایمن تری مانند H2O، CO2، نیتروژن (N2) تبدیل می کند.

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور byd

 

 

علائم مشکل مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور سراتو

تعمیر کاتالیزور سراتو، اگر کاتالیزور خودرو خذاب باشد موتور ضعیف شتاب می گیرد یا به سختی راه اندازی می شود. این مسائل می تواند نشان دهنده گرفتگی مبدل کاتالیزوری باشد که جریان خروجی اگزوز از موتور را محدود می کند. یک مبدل کاتالیزوری مسدود شده اساساً موتور را “خفه می کند” و از “بازدم” اگزوز جلوگیری می کند.

بوی گوگرد یا “تخم مرغ فاسد” نشان دهنده تشکیل سولفید هیدروژن (H2S) است که نشانه احتمالی آلودگی مبدل کاتالیزوری است. بوی آمونیاک (NH3) نیز ممکن است نشان دهنده عملکرد ضعیف کاتالیزور باشد.

اگر محفظه مبدل کاتالیزوری تغییر رنگ یا تاب برداشته باشد، ممکن است نشت داخلی یا گرمای بیش از حد وجود داشته باشد.
صدای تق تق در هنگام راه اندازی موتور ممکن است نشان دهنده خرابی کاتالیزور باشد.

رد شدن در تست انتشار سالانه یا نیمه سالانه نیز ممکن است به یک مبدل کاتالیزوری ناموفق مرتبط باشد.

چراغ های هشدار دهنده خودرو. چراغ چک موتور روشن یا چراغ نشانگر نقص (CEL یا MIL) با کد عیب تشخیص مبدل کاتالیزوری (DTC) رایج ترین نشانگر مشکل مبدل کاتالیزوری است.

اگر ماژول کنترل موتور (ECM) مشکل مبدل کاتالیزوری را تشخیص دهد، ممکن است DTC P0420 را که به عنوان «بازده سیستم کاتالیست زیر آستانه» تعریف می‌شود، ثبت کند.

اگر این مشکلات را در خودروی خود دیدید حتما به یک مرکز تخصصی کاتالیزور معتبر مراجعه کنید.

 

تمیز کردن مبدل کاتالیزوری چگونه است؟

تعمیر کاتالیزور سراتو ، قبل از تمیز کردن مبدل کاتالیزوری، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در بسیاری از موارد، قطعات داخل مبدل کاتالیزوری شل می شوند. در این صورت، نمی توانید مبدل کاتالیزوری خود را بدون جدا کردن و تعویض آن تعمیر کنید.
اگر کاتالیزور شما آنقدر گرفتگی دارد که موتور کار نمی کند، باید مبدل کاتالیزوری را بردارید و یا از ابزارهای مخصوص استفاده کنید یا کل کاتالیزور را تعویض کنید.

ساده ترین راه برای تمیز کردن مبدل کاتالیزوری بدون برداشتن آن، استفاده از محصول پاک کننده مخصوص مبدل کاتالیزوری است. برای این شستشو بهتر است حتما به سورنا کاتالیست مراجعه کنید با بهترین کیفیت و کمترین قیمت به خوبی کاتالیزور خودروی خود را شستشو دهید.

اگر پاک کننده مبدل کاتالیزوری را امتحان کرده اید اما مشکل همچنان پابرجاست، کاری جز برداشتن مبدل کاتالیزوری برای بررسی و اطمینان از سالم بودن آن وجود ندارد.

به یاد داشته باشید که ممکن است کد مشکل P0420 دلایل دیگری مانند معیوب بودن سنسور O2 یا نشت اگزوز داشته باشد و ممکن است مشکل در مبدل کاتالیزوری شما نباشد پس حتما بررسی لازم را انجام دهید.

 

 

 

 

سورنا کاتالیست با سال ها تجربه در خدمت مشتریان عزیز می باشد  

برقراری ارتباط:

09127744604

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *