تعمیر کاتالیزور ام جی 6

تعمیر کاتالیزور ام جی 6

تعمیر کاتالیزور ام جی 6، خودروسازان تا حدودی کار موثری در کنترل انتشار گازهای گلخانه ای با استفاده از سیستم های دیگر انجام داده بودند. اما کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای با این سیستم‌ها به تنهایی به معنای مخلوط‌های بدون چربی و زمان‌بندی احتراق عجیب و غریب بود که به شدت قدرت و مصرف سوخت را جریمه می‌کرد.

هنگامی که استفاده از مبدل های کاتالیزوری معرفی شد، بسیاری از کنترل های آلایندگی را می توان از موتور خارج کرد و به سیستم اگزوز منتقل کرد. این تغییر به خودروسازان اجازه داد تا موتور را برای عملکرد بهتر و بهبود مصرف سوخت مجددا تنظیم کنند.

 

کاتالیزور خودرو چیست؟

تعمیر کاتالیزور ام جی 6

تعمیر کاتالیزور ام جی 6، مبدل کاتالیزوری حاوی یک عنصر سرامیکی است که با یک کاتالیزور پوشانده شده است. کاتالیزور چیزی است که بدون اینکه بخشی از واکنش باشد واکنش شیمیایی ایجاد می کند.

یک مبدل کاتالیزوری باعث می شود که هنگام عبور گازهای خروجی از مبدل، یک تغییر شیمیایی در گازهای خروجی رخ دهد. بیشتر گازهای مضر به گاز بی ضرر تبدیل می شوند. آستانه یک واکنش را تغییر می دهد و اجازه می دهد تا یک واکنش غیرممکن رخ دهد

از سه کاتالیزور پلاتین، پالادیوم و رودیوم استفاده می شود. پلاتین و پالادیوم عناصر اکسید کننده یک مبدل هستند. هنگامی که HC و CO در معرض سطوح گرم پوشیده شده با پلاتین و پالادیوم قرار می گیرند، یک واکنش شیمیایی رخ می دهد.

HC و CO با اکسیژن ترکیب می شوند تا به H2O و CO2 تبدیل شوند. رودیوم یک کاتالیزور کاهنده است. هنگامی که NOx در معرض رودیوم داغ قرار می گیرد، اکسیژن حذف می شود و NOx فقط N می شود.

حذف اکسیژن را کاهش می گویند، به همین دلیل رودیم را کاتالیزور کاهنده می نامند. پلاتین HC و CO را تبدیل می کند، پالادیوم HC و CO و رودیم NOx را تبدیل می کند.

 

 

 

بیشتر بدانید: نشانه های مبدل کاتالیزوری خراب چیست؟

 

علل آسیب مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور ام جی 6
تعمیر کاتالیزور ام جی 6، از آنجایی که اکسیژن و سوخت در داخل سیلندر در جریان آتش سوزی ناقص مشتعل نمی شوند، مخلوط نسوخته در داخل مبدل کاتالیزوری محبوس می شود. در حالی که مبدل می تواند این محتویات را بپزد، سطح اکسیژن به طور قابل توجهی بالاتر است

تصویر مبدل ها و قطعات در هر میلیون هیدروکربن سطحی از انرژی گرمایی تولید می کند که توسط بستر سرامیکی مبدل غیرقابل مدیریت است.

گاهی اوقات مبدل ممکن است تحت تأثیر اشتباه موتور قرار نگیرد. اگر شرایط احتراق ناقص به دلیل کمبود سوخت یا تحویل بیش از حد به سیلندر باشد، مخلوط موجود در مبدل مشتعل نخواهد شد. از سوی دیگر، آتش‌سوزی‌های ناقص که به عیوب مکانیکی موتور یا مشکلات احتراق نسبت داده می‌شوند، عموماً غلظت بالایی از هیدروکربن‌ها و O2 را در مبدل قرار می‌دهند.

با گذشت زمان، مبدل‌های کاتالیزوری می‌توانند فرسوده شوند و در تبدیل آلاینده‌ها کارایی کمتری داشته باشند. طول عمر معمول مبدل کاتالیزوری حدود 100000 کیلومتر است، اگرچه بسته به خودرو و شرایط رانندگی می تواند متفاوت باشد.

آلودگی: آلودگی مبدل کاتالیزوری می تواند به دلیل عوامل مختلفی از جمله استفاده از بنزین سرب دار، نشتی روغن یا مایع خنک کننده و احتراق ناقص موتور رخ دهد.

آلودگی می تواند باعث شود که مواد کاتالیست پوشش داده یا آسیب ببینند و اثر آن را در تبدیل آلاینده ها کاهش دهند.

آسیب فیزیکی: مبدل های کاتالیزوری می توانند توسط زباله های جاده، سرعت گیرها و سایر موانع آسیب فیزیکی ببینند. این می تواند باعث ترک خوردگی یا گرفتگی ساختار لانه زنبوری شود و جریان گازهای خروجی را کاهش دهد و باعث افزایش فشار برگشتی در موتور شود.

گرمای بیش از حد: گرم شدن بیش از حد مبدل کاتالیزوری می تواند به دلیل اشتعال موتور، مشکلات سیستم سوخت رسانی یا نشت سیستم اگزوز رخ دهد. گرمای بیش از حد می تواند باعث ذوب یا شکستن مواد کاتالیست شود و مبدل کاتالیزوری را بی اثر کند.

 

 

تعمیرگاه تخصصی تعمیر و تعویض کاتالیزور خودرو

سورنا کاتالیست

برقراری ارتباط:

09127744604

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *