تعمیر کاتالیزور لکسوس

 

تعمیر کاتالیزور لکسوس: تعمیر خودرو یکی از دغدغه افراد می باشد. البته باید به این نکته اشاره نمود که یافتن تعمیرگاه کار آسانی است اما اعتماد کردن و سپردن خودروهای گران قیمت به دست هر تعمیرکاری کار اسانی نیست.

تعمیرگاه حرفه ای و تخصصی باید مجهز به پیشرفته ترین دستگاههای روز باشد ، تیم با دانش و متخصص و مسولیت پذیر بودن مکانیک و تعمیرکاران ، تحویل بموقع خودرو و مهمترین مسئله در کوتاهترین زمان ممکن عیب خودرو را تشخیص دهد و آن را به نحو احسنت و با کیفیت بالا تعمیرکند.ما در این مقاله یکی از بهترین و معتبرترین تعمیر گاه تخصصی کاتالیزور را به شما مخاطبان عزیز معرفی میکنیم.

اول از هر چیز باید بدانید که کاتالیزور چیست؟ و چه کارایی دارد و چگونه از این قطعه با ارزش مراقبت کنید تا به تعمیر یا تعویض نرسد،پس تا انتهای مقاله با ما همرراه باشید تا از کاتالیزور خودروی بروز دنیا لکسوس به شما اطلاعاتی دهیم.

کاتالیزور چیست؟

تعمیر کاتالیزور لکسوسقبل از دانستن تعمیر کاتالیزور لکسوس بدانید کاتالیزور چیست ؟ مبدل کاتالیزوری بخشی از سیستم کنترل آلایندگی خودرو است. گازهای خروجی اگزوز را قبل از خروج از ماشین از طریق لوله اگزوز پاک می کند. عناصر داخلی آن با گازها واکنش نشان می دهند و آنها را به مواد کمتر مضر و بخار آب تجزیه می کنند.البته این مبدل‌ها انواع مختلفی دارند و واکنش‌های شیمیایی هر کدام از آن‌ها بسته به نوع موتور و سوخت مصرفی متفاوت است. به  طور مثال مبدل کاتالیستی خودرو‌های گازوئیلی طوری است که در آن واکنش‌های اکسیداسیون انجام می‌شود.

 

پیشنهاد مطالعه مفید: تعمیر کاتالیزور دانگ فنگ

خرابی کاتالیزور خودرو لکسوس چه علائمی دارد؟

تعمیر کاتالیزور لکسوس

اگر کاتالیزور خراب شود و نیاز به تعمیر کاتالیزور لکسوس باشد،خودرو علائم مختلفی را از خود نشان می دهد، یکی از نشانه های متداول خرابی کاتالیزور، بالا رفتن میزان مصرف سوخت است.

۱. روشن‌ شدن چراغ چک موتور

اگر سیستم رایانه اتومبیل هر گونه خطایی را در موتور تشخیص دهد، چراغ چک موتور را روشن می‌ کند و مشکل را به شما اطلاع می‌ دهد. از آنجا که مشکلات زیادی باعث روشن‌ شدن چراغ چک می‌ شوند برای اینکه فهمید مشکل از کاتالیست است باید از اسکنر استفاده کرد و کد مربوط به آن را خواند.

۲. افت‌کردن قدرت ماشین 

اگر کاتالیزور خودرو درست کار نکند، اتومبیل ممکن است دچار تکان‌ ها و لرزش ناگهانی شود و به آن اندازه که باید، کشش نداشته باشد.

۳. شنیدن صد اهای غیرطبیعی از زیر خودرو

اگر در دور موتور بالا یا هنگام استارت زدن صدای ضربه شنیده شد، باید به کاتالیست شک کرد. این زمانی اتفاق می‌ افتد که سلول‌ های سرامیکی تجزیه شده و ذرات آنها تحت‌ تأثیر جریان گاز و نیروهای گریز از مرکز به دیواره کاتالیزور برخورد می‌ کنند و این صدا آن‌ قدری بلند هست که آن را می توان شنید.و میتوانید متوجه شوید که به تعمیر کاتالیزور لکسوس نیاز دارید.

 

تعمیر کاتالیزور لکسوس

 

سورنا کاتالیست مجموعه ای عظیم در زمینه نصب، تعویض، شست و شو، سرویس و تعمیر کلیه کاتالیست خودرو های داخلی و وارداتی و مشاوره خرید و تمامی موارد مربوط به کاتالیزور انواع خودروها

با بالاترین سرعت و دقت با هدف جلب رضایت مشتریان و مطابق با انتظارات شما

مشاوره خرید و تمامی موارد مربوط به کاتالیزور انواع خودروها.

رفع بوی بد داخل کابین ماشین

تماس با مشاورین سورنا کاتالیست:09211046454

 

دلایل خرابی کاتالیزور خودروی لکسوس چیست؟

برخی از دلایل که باعث تعمیر کاتالیزور لکسوس میشوند عبارتند از:

  • عملکرد بد سیستم احتراق
  • استفاده از سوخت با کیفیت پایین
  • کاتالیست بی‌کیفیت یا تقلبی
  • مسدود شدن مبدل با پسماندهای احتراق

 

 شستشوی کاتالیزور چه مزیتی دارد؟

شستشوی کاتالیزور ماشین نقش مهمی در افزایش طول عمر این قطعه دارد، که باعث میشود کار به تعویض یه تعمیر کاتالیزور لکسوس نرسد،اما برای چنین کاری باید یک سری نکات را رعایت نمایید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. شستشو و تعمیر کاتالیزور از جمله اقداماتی است که برای افزایش طول عمر و بالا بردن کارایی این مبدل مورد استفاده قرار می گیرد، اما اگر به درستی انجام نشود، نه تنها تاثیری در بهبود عملکرد آن ندارد بلکه می تواند موجب بروز اشکال در دیگر بخش های خود رو نیز گردد.

با توجه به قیمت بالایی که این قطعه دارد، برای مالکان خودرو به صرفه نیست که در فواصل زمانی کوتاهی آن را تعویض کنند، از طرف دیگر برای اخذ گواهی معاینه فنی، میزان آلایندگی خودرو باید در حد استاندارد باشد، به همین جهت شستشوی کاتالیست خودرو اهمیت پیدا می کند.

این اقدام یکی از مقرون به صرفه ترین و اصولی ترین روش های مراقبت و تعمیر کاتالیزور است که موجب پاک شدن رسوبات و آلودگی ها از شبکه لانه زنبوری آن می گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *