تعمیر کاتالیزور یرلیانس

 

قبل از اینکه بخواهیم به تعمیر کاتالیزور برلیانس بپردازیم به شما مخاطبان عزیز در مورد کاتالیزو توضیح مختصری میدهیم که کاتالیزور چیست؟ و چه کاری انجام میدهد پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید .

میلیون ها خودرو در جاده ها وخیابان های جهان درحال حرکت هستند، که هرکدام یک منبع آلودگی تلقی میشوند ، در شهرهای بزرگ آلایندهای ناشی از عملکرد خودروها میتواند مشکلات بسیاری به وجود آورد.

سازندگان خودرو به منظور رعایت این قوانین روش های متفاوتی برای جلوگیری از تولید وانتشار آلاینده ها وهمچنین سیستم های متنوعی برای سوخت رسانی خودرو وسیله ای جالب به نام مبدل کاتالیزور ابداع شده است محصولات احتراق قبل از ترک خودرو از این قسمت عبور کرده و مقدارزیادی از آلودگی هوای آن حذف میشود .

کاتالیزور وسیله ای است که سرراه خروجی اگزوز خودرو قرار میگیرد، و طی یک سری واکنش های شیمیایی با تبدیل گازهای سمی حاصل از احتراق خودرو به گازهای بی ضرر، از آلودگی هوا جلوگیری میکند، البته این مدل ها انواع مختلفی دارند، و واکنش شیمیایی هر کدام از آنها بسته به نوع موتورو سوخت مصرفی متفاوت است.

همه چیز درباره تعمیر کاتالیزور برلیانس

تعمیر کاتالیزور برلیانس قرار است برای شما از کاتالیزور و تعمیر آن صحبت کنیم پس با ما همراه باشید تا درباره خودروی برلیانس  از جمله برلیانس H320 با بدنه هاچبک و برلیانس H330 با بدنه سدان و برلیانس کراس اوور و برلیانس v5 تعمیر کاتالیزور آنها اطلاعاتی را دراختیار شما قرار دهیم . برلیانس نام یک کمپانی چینی است که فعالیت خود را از سال 1991 با تولید و مونتاژ مینی بوس و همکاری با تویوتا آغاز کرده است اما در سال 2003 همکاری خود را با شرکت ب ام و آغاز کرد و رسما شروع به تولید خودروهای سواری کرد.

 

مرکز تخصصی سورنا کاتالیست قادر به خدمات تعمیر و نوسازی تخصصی کاتالیزور به شما عزیزان می باشد و تمام تعمیر کاران ما دارای مدرک معتبر آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند ، مناسب ترین قیمت در ازای بهترین خدمات 

برای تماس با کارشناسان ما با شماره : 09211046454

تعمیر کاتالیزور برلیانس چیست؟

تعمیر کاتالیزور برلیانس

همانطور که می دانید کاتالیزور به خاطر استفاده از پالادیوم، رادیوم ، پلاتین ، طلا و کادمیوم دارای قیمت بالایی میباشد، همین باعث شده تا بسیاری از رانندگان هنگام خرابی کاتالیزور به جای تعویض آن به فکر تعمیر این قطعه با ارزش باشند ،

کاتالیزور قطعه بسیار حساسی است و با اشتباه در تعمیر ممکن است آسیب بیشتری ببیند ، برای تشخیص خرابی این قطعه به دستگاهای خاص و افراد واقعا متخصص نیاز است .

به موقع برای تعمیر کاتالیزور برلیانس خود مراجعه کنید چرا که هرچه

دیرتر اقدام کنید میزان آسیب بیشترشده و ممکن است دیگر قابل تعمیر نباشد . به طور میانگین کاتالیزورها دارای عمر 80 هزار کیلومتر هستند یعنی زمانی که خودرو این مسافت را طی کرده باشد باید به فکر تعویض یا تعمیرکاتالیزور خودرو خود باشید .

چه عواملی باعث خرابی کاتالیزوربرلیانس میشود؟

خرابی کاتالیزور برلیانس

 

اولین و رایج ترین دلیل خرابی کاتالیزور برلیانس به خصوص در خودروهای قدیمی تر گرفتگی بیش از حد شبکه های آن است که باعث میشود دود حاصل از احتراق موتور نتواند از کاتالیزور عبور کند و از اگزوز خارج شود ، وقتی خروج دود با مشکل ایجاد شود ورود هوا به موتور نیز مختل میشود ودر نتیجه عملکرد موتوربه شدت افت میکند .

از دیگر عوامل ریختن مکمل های انژکتورشور یا اکتان بوسترها در باک است ، این ها اصلا برای کاتالیزورها مناسب نیستند ،پس بهتر است استفاده نکنید .

گرم شدن بیش از حد موتور نیز از مواردی هست که باعث خرابی کاتالیزور میشود .

ضربه خوردن و صدمه دیدن پوسته کاتالیزور نیز میتواند کارکرد آن را مختل کند

نکته مهم این است که باید توجه داشته باشید ،اگر هر یک از موارد فوق الذکر باعث خرابی  کاتالیزور شده است ، باید ابتدا عیب مورد نظر را رفع کرده وسپس اقدام به تعویض کاتالیزور نمایید .

علائم خرابی کاتالیزور برلیانس چیست؟

اولین سوال این است که تعمیر کاتالیزور برلیانس شما آیا نیاز است !

وقتی کاتالیزور شما مشکل پیدا میکند علائم و نشانه هایی بروز می دهد که  با تشخیص به موقع آن میتوانید از مشکلات دیگر جلوگیری کنید ، برخی از علائم خرابی کاتالیست عبارتند از :

  1. روشن شدن چراغ چک موتور

اگر سیستم رایانه اتومبیل هر گونه خطایی را در موتور تشخیص دهد ، چراغ چک موتور را روشن میکند و مشکل را به شما اطلاع میدهد ، از آنجا که مشکلات زیادی باعث روشن شدن چراغ چک می شوند .

برای اینکه بفهمید کاتالیزور برلیانس شما نیاز به تعمیر دارد مشکل از کاتالیست است باید از اسکنر استفاده کنید و کد مربوط به آن را بخوانید.

  1. افت کردن قدرت ماشین

اگر کاتالیزور خودرو درست کار نکند ، اتومبیل ممکن است دچار تکان ها و لرزش ناگهانی شود وبه آن اندازه که باید کشش نداشته باشد ، دلیلش این است که توان مبدل کاهش یافته است ، و به دلیل تخریب شدن وداغ شدن سلول ها و نیز مسدود شدن راه عبور گازهای اگزوز، موتور نمی تواند به خوبی تنفس کند .

  1. شنیدن صداهای غیر طبیعی از زیر ماشین

اگر در دور موتور بالا یا هنگام استارت زدن صدای ضربه میشنوید ، به کاتالیست شک کنید . این زمانی اتفاق می افتد که سلول های سرامیکی تجزیه میشوند و ذرات آنها تحت تاثیر جریان گاز و نیروهای گریز از مرکز به دیواره کاتالیزور برخورد میکنند وصدای بلند آن را میشنوید.

 

  1. اشکال در خروج گازهایی که از صدا خفه کن اگزوز می آیند

اگر  کف دستتان را در مقابل لوله اگزوز ماشینی که کاتالیست آن سالم است قرار دهید حس خواهید کرد که جریان گاز خروجی حالت لرزشی یا نوسانی دارد ، دلیلش این است که دریچه خروجی به نوبت کار میکنند ، اگر حس میکنید که جریان خروجی این گازها ضعیف است یا حالت موجی ندارد سلولهای کاتالیست از بین رفته اند.

تعمیرکاتالیزور برلیانس خود را به سورنا کاتالیست بسپارید

تعمیر کاتالیزوز برلیانس و خطای سنسور اکسیژن

درباره ارتباط تعمیر کاتالیزور برلیانس و خطای سنسور اکسیژن باید این توضیح را بدهم که زمانی مشتریان برای ریمپ ایسیو مراجعه می کنند ، قبل از انجام این عمل ما به بررسی کامل و عیب یابی موتور می پردازیم ،اغلب بعد از دیاگ متوجه خطای عدم احتراق و خطای سنسور اکسیژن دوم میشویم این دو خطا به خصوص در خودروی برلیانس رایج است ،

  • درباره علت خطای سنسور اکسیژن باید گفت زمان هایی این خطا رخ میدهد که  :
  • خرابی خود سنسور اکسیژن دوم
  • فرسودگی کاتالیزور
  • حذف خودسرانه کاتالیزور توسط مشتری
  • کار سنسور اکسیژن دوم بررسی عملکرد صحیح کاتالیزور خودرو است .
  • به زبان ساده تر سنسوراکسیژن اول یا بالا نسبت سوخت به هوا AFRرو به ایسیو گزارش میده و سنسور اکسیژن دوم یا سنسور پایین کارش اینه که میبینه کاتالیزورخودرو سالمه و آلایندگی رو کنترل میکنه یا خیر.

 

کلام آخر :

سلامت کاتالیزور ونحوه عملکرد درست آن بسیار در جلوگیری از آلودگی هوا و کمک به محیط زیست اهمیت دارد حتما با دیدن علائم خرابی این قطعه نزد متخصص برای تعمیریا تعویض کاتالیزور بروید .

ما در این مقاله به تعمیر کاتالیزور برلیانس پرداختیم و در مورد علل و نشانه های خرابی کاتالیزور صحبت کردیم  شما میتوانید کاتالیزور خودروی برلیانس خود را با مطالب مفید ما کنترل کنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *