Hyundai Azera catalyst repair

 

ما در این مقاله میخواهیم از تعمیر کاتالیزور هیوندا آزرا به شما اطلاعاتی دهیم ، اول از هر چیزی باید بدانید که خود کاتالیزور چیست ؟ و نقش اساسی آن در خودروی شما چیست ؟ و اگر این قطعه در خودرو نباشد چه اتفاقی می افتد ، بسیاری از کارشناسان ما که سالهای زیادی است در این زمینه خدمات رسانی میکنن ، به مواردی از خرابی کاتالیزور برخوردند که دلیل آن عدم توجه رانندگان به سلامت کاتالیزور و یا اهمیت ندادن به آن قطعه بوده است ، که متاسفانه باعث صدمات شدید به عملکرد صحیح کاتالیزور و خودرو شده است .

کاتالیزور چیست ؟

تعمیر کاتالیزور هیوندا آزرا

مبدل کاتالیستی (کاتالیزور) وسیله‌ای است که سر راه خروجی اگزوز خودرو قرار می‌گیرد و طی یک سری واکنش‌های شیمیایی با تبدیل گاز‌های سمی حاصل از احتراق خودرو به گاز‌های بی ضرر، از آلودگی هوا جلوگیری می‌کند. البته این مبدل‌ها انواع مختلفی دارند و واکنش‌های شیمیایی هر کدام از آن‌ها بسته به نوع موتور و سوخت مصرفی متفاوت است. به طور مثال مبدل کاتالیستی خودرو‌های گازوئیلی طوری است که در آن واکنش‌های اکسیداسیون انجام می‌شود.

طی این واکنش ها، مونو اکسید کربن، مشتقات اکسید نیتروژن، و کربوهیدرات‌های حاصل از احتراق ناقص سوخت، به دی اکسید کربن، نیتروژن، و آب تبدیل می‌شوند. اگرچه مبدل‌های کاتالیستی بیش‌ترین کاربرد را در خودرو‌ها دارند، اما در ژنراتورها، لوکوموتیوها، و هواپیما‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. و اگر به آن توجه نشود باعث تعمیر کاتالیزور هیوندا آزرا می شود گفتنی است، این وسیله در حقیقت در راستای پیروی از مقررات دولتی و زیست محیطی مبنی بر رعایت حداکثر میزان آلایندگی خودرو‌ها ابداع شده است .

چه کارهایی باعث خرابی کاتالیزور میشود؟

 

تعمیر کاتالیزور هیوندا آزرا

در اینجا برخی از عواملی که میتواند باعث آسیب به مبدل کاتالیزوری شوند ، و کار به تعمیر کاتالیزور هیوندا آزرا شما برسد را برای شما جمع آوری کرده ایم :

تنظیم تاخیر موتور که در نهایت باعث ساییدگی و پارگی مبدل کاتالیزوری میشود.

شمع های بد یا شل شدن سیم های شمع هم میتواند باعث خرابی کاتالیزور شود، پس از شمع جنس مرغوب استفاده کنید و از سیم های آن مطمئن شوید .

ورود روغن یا ضد یخ با سیستم اگزور میتواند باعث خرابی کاتالیزور شود .

ورود سوخت نسوخته به سیستم اگزوز .

سنسور اکسیژن معیوب یا آسیب دیده هم باعث خرابی میشود .

آسیب ساختاری به موتور

پیشنهاد مطالعه : تعمیر کاتالیزور جک J5

تعمیر کاتالیزور هیوندا آزرا چگونه انجام میشود ؟

بهتر است تعمیر کاتالیزور هیوندا آزرا را به کارشناس مجرب بسپارید ، چون اشتباه در کار باعث آسیب بیشتر میشود .کارشناسان سورنا کاتالیست با سالها تجربه آماده خدمت رسانی به شما هستند . ما در اینجا یک نمای کلی از تعمیر کاتالیزور توسط مکانیک را برای شما بازگو میکنیم .

خودرو را هم در قسمت جلو و هم عقب بالا می آورد مهرها و پیچ ها را روی لوله ها و قسمت هایی که باید بیرون بیایند اسپری میکند ، سنسورهای o2 را از مبدل کاتالیزوری جدا و خارج میکند . مبدل کاتالیزوری خراب را برمیدارد ،

از بلوک سنباده یا پاک کننده واشر روی مته استفاده میکند و فلنج های منیفولد ( خفه کننده ) لوله اگزوز را کاملا تمیز میکند .

بقیه اجزای اگزوز که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد را برمیدارد ، مبدل جدید و لوله موجود را مقایسه می کند و از آب بندی آنها مطمئن می شود ، قبل از نصب مبدل کاتالیزوری جدید ، لوله های اگزوز و واشرهای جدید را نصب می کند ، روی همه پیچ ها و ناودانی ها از گریس استفاده می کند، و مبدل کاتالیزوری جدید و سنسورهای  o2را نصب می کند .

 

تعمیر کاتالیزور هیوندا آزرا

سورنا کاتالیست

شما میتوانید برای مشاوره و تعمیر کاتالیزور هیوندا آزرا به کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید :09211046454

با خیالی آسوده و با ضمانت نامه کتبی به شرط خاموش شدن چراغ چک و پایین آمدن مصرف سوخت با بالاترین سرعت و دقت با هدف جلب رضایت مشتریان

نشانه هایی که نیاز به تعمیر کاتالیزور هیوندا آزرا دارید !

کاهش مصرف سوخت :

یک مبدل کاتالیزوری مسدود یا مسدود شده ، جریان هوا را در سیستم اگزوز کاهش می دهد و باعث می شود خودروی شما بییش از نیاز خود سوخت بسوزاند .

مطالعه تعمیرکاتالیزور برلیانس

شتاب ضعیف :

گرمای بیش از حد یا تجمع کربن با مبدل کاتالیزوری ، جریان جزئی اگزوز را مسدود می کند ، منبع تغذیه را محدود میکند و باعث شتاب ضعیف هنگام بالا رفتن از تپه با بکسل بار سنگین می شود .

تست انتشار ناموفق :

تست انتشار ناموفق یا تست مه دود نشان دهنده گرفتکی مبدل کاتالیزوری  است که به درستی کار نمیکند .

بوی گندیده از اگزوز :

مبدل کاتالیزوری سولفید بدبو از گاز خروجی را به دی اکسید گوگرد بی بو تبدیل می کند . مبدل کاتالیزوری خراب از کار می افتد و سولفید بدبو از اگزوز خارج می شود و باعث ایجاد بوی گندیده میشود .

 

کلام آخر :

کاتالیزور نقش مهم و اساسی در خودروی شما دارد ، سعی کنید با چک کردن به موقع و پیگیر بودن آن دیگر نیازی به تعویض یا تعمیر کاتالیزور هیوندا آزرا یا هر خودرویی که دارید نداشته باشد، امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *