تعمیر کاتالیزور BYD

 

 

تعمیر کاتالیزور BYD ، مبدل کاتالیزوری یکی از اجزای سیستم اگزوز خودرو شما است. چرا کاتالیزور در خودرو وجود دارد؟  چون به کاهش درصد مواد مضر در دود اگزوز کمک می کند. اینها شامل مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن ها هستند.

امروزه در ماشین آلات خنثی کننده هایی نصب می شود که از فلزات نجیب ساخته شده اند. هنگامی که موتور در حال کار است، گازهای خروجی اگزوز مبدل را گرم می کند.

دمای کاتالیزور ماشین بسیار بالا می شود. در نتیجه فلزات گرانبها مواد مضر را می سوزانند که درصد آنها کاهش می یابد. به این ترتیب الزامات زیست محیطی تعیین شده رعایت می شود.

 

کاتالیزور خودرو BYD از چه چیزی تشکیل شده است؟

تعمیر کاتالیزور BYD

تعمیر کاتالیزور BYD، از حالتی که پایه آن به صورت لانه زنبوری سرامیکی یا فلزی باشد. با پوشش آلیاژ پلاتین-ایریدیم پوشانده شده است. به دلیل ساختار لانه زنبوری، سطح تماس گازهای خروجی و سطحی که لایه کاتالیزوری روی آن اعمال می شود افزایش می یابد.

یک واکنش اکسید کننده مونوکسید کربن و یک هیدروکربن در یک کاتالیزور انجام می شود. در نتیجه، مواد نسبتاً بی ضرر نیتروژن و دی اکسید کربن از اگزوز خارج می شوند.

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور ام جی 350

 

 

علل خرابی کاتالیزور خودروی BYD

تعمیر کاتالیزور BYD
تعمیر کاتالیزور BYD، از کاتالیزور برای 100000 تا 150000 کیلومتر می شود استفاده کرد. با این حال، در واقعیت، این واحد می تواند خیلی زودتر از کار بیفتد، به خصوص اگر در یک کلان شهر زندگی می کنید و دائماً در ترافیک ایستاده اید.

چرا خنثی کننده می تواند غیرقابل استفاده شود؟ واقعیت این است که دستگاه کاتالیزور خودرو یک فیلتر است. و فیلتر باید مرتباً تعویض شود.

در صورت خرابی سیستم جرقه زنی، عمر دستگاه کاهش می یابد. چنین مشکلی معمولاً در اتومبیل های فورد و واز تشخیص داده می شود. اگر احتراق به درستی تنظیم نشده باشد، احتراق ناقص رخ می دهد.

در نتیجه، مخلوط سوخت فقط تا حدی می سوزد. مقدار زیادی دوده تشکیل می شود که در مبدل انباشته می شود. بهترین راه حل تمیز کردن آن است. اما اگر ماسوره ذوب شود این کمکی نمی کند.

در صورت استفاده از سوخت با کیفیت پایین ممکن است به این دستگاه آسیب وارد شود. به طور کامل نمی سوزد. فرآیند پس از رایت در کلکتور و مستقیماً در مبدل رخ می دهد. ذرات میکرو فیلتر را مسدود کرده و هوا نمی تواند از آن عبور کند.

در صورت استفاده از کاتالیزور در خودروی بی کیفیت یا دستگاه تقلبی، روی عمر طولانی محصول حساب نکنید. اگر یک قطعه یدکی غیر اصلی نصب کنید، این خطر وجود دارد که قطر سلول کافی نباشد. در نتیجه، مبدل بلافاصله مسدود می شود و از کار می افتد.

 

 

چگونه بفهمیم که سیستم اگزوز کاتالیزور خودرو خراب است؟
تعمیر کاتالیزور BYD

تعمیر کاتالیزور BYD ،نشانگر «Check Engine» روی داشبورد روشن می شود. اگر سیستم خطای موتور را تشخیص دهد روشن می شود. در این شرایط، این به دلیل خوانش نادرست سنسور پروب لامبدا است. برای تأیید اینکه علت نقص کاتالیزور است، باید آن را با یک اسکنر تشخیص دهید.

برق خودرو کاهش می یابد اگر کاتالیزور در ماشین درست نباشد، ماشین تکان می‌خورد، کشش کاهش می‌یابد. این به این دلیل اتفاق می افتد که توان عملیاتی مبدل کاهش یافته است. پس از همه، سلول ها تا حدی از بین می روند، آنها پخته شده بودند، عبور گازهای خروجی مسدود شده است. همه اینها به این واقعیت منجر می شود که موتور “نفس نمی کشد”.

صداهای اضافی زیر پایین. آیا صدای ضربه هایی را می شنوید که در دورهای بالا یا هنگام استارت زدن ماشین رخ می دهد این معمولا زمانی اتفاق می افتد که سلول های سرامیکی شروع به تجزیه شدن می کنند. ذرات ریزش شده به دیواره های کاتالیزور برخورد می کنند، زیرا تحت تأثیر جریان گاز و همچنین نیروهای گریز از مرکز قرار می گیرند.

 

 

 

اگر به هرکدام از مشکلات زیر برخورد کردید می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات را تحویل بگیرید

برقراری ارتباط:

09127744604

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *