تعمیر کاتالیزور بی ام و x3

تعمیر کاتالیزور بی ام و x3

تعمیر کاتالیزور بی ام و x3، مبدل کاتالیزوری یک دستگاه اگزوز پس از تصفیه است این برای تبدیل آلاینده های مضر به شکلی کمتر مضر طراحی شده است.

احتراق ناقص توسط محصولاتی مانند مونوکسید کربن (CO) و سوخت نسوخته به عنوان هیدروکربن (HC) و از انتهای دیگر مبدل کاتالیزوری سالم آب (H20)، دی اکسید کربن (CO2) و دی نیتروژن (N2) می آید.

 

چرا یک مبدل کاتالیزوری خراب می شود؟

تعمیر کاتالیزور بی ام و x3

تعمیر کاتالیزور بی ام و x3، چراغ “بررسی موتور” و به ویژه کد خطای P0420 نشان می دهد که مبدل کاتالیزوری خودرو شما کارآمد نیست به عبارت دیگر، نمی تواند تعداد مواد مضری را که در معرض آنها قرار می گیرد، کنترل کند.

وسایل نقلیه مدرن، به ویژه رایانه هایشان، قدرت و گشتاور را بر اساس اطلاعاتی که از اگزوز پس از تصفیه دستگاه هایی مانند مبدل کاتالیزوری دریافت می کنند، تنظیم می کنند.

یک مبدل کاتالیزوری اغلب از کار می افتد زیرا سطوح کاتالیزور قادر به تعامل و تبدیل گازهای خروجی مضر نیستند. این شکست اغلب به دلیل احتراق ناقص است، به این معنی: احتراق کمتر از حد مطلوب مخلوطی از سوخت و هوا بسیار غنی یا کم چرب.

بخشی از روغن موتور شما تبخیر شده و از احتراق گذشته و تبدیل به مبدل کاتالیزوری می شود روغن موتور بیش از حد در مبدل کاتالیزوری شما در نهایت سطوح کاتالیزور را مسموم می‌کند و سپس باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شما نمی‌شود.

 

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور میکرو

 

آیا راهی برای جلوگیری از خرابی مبدل کاتالیزوری وجود دارد؟

 تعمیر کاتالیزور بی ام و x3
تعمیر کاتالیزور بی ام و x3، با شرایط بهینه، یک مبدل کاتالیزوری باید سال ها و صدها هزار کیلومتر دوام بیاورد. با نگهداری خوب، احتمالاً هرگز مجبور نخواهید شد آن را در طول مالکیت خودرو تغییر دهید.

بقایای روغن مبدل کاتالیزوری را آلوده می کند
روغن موتور در حال تبخیر راه خود را به مبدل کاتالیزوری پیدا می کند. ذخایر نفت سنگین به طور موثری نمی سوزند و ممکن است مبدل کاتالیزوری را بیش از حد گرم کنند.

تبخیر بیش از حد روغن را می توان با تمیز کردن رینگ های پیستون و کمک به روغن موتور کنترل کرد. باقیمانده سوخت عملکرد مبدل کاتالیزوری را مختل می کند.

حفظ سوخت سوخت بهینه بخش مهمی از سلامت سیستم آلایندگی خودرو شما است سیستم‌های سوخت مدرن با فشارهای بسیار بالا و پاشش‌های سوخت فوق‌العاده خوب برای دستیابی به بهترین مصرف سوخت ممکن کار می‌کنند.

نگران نباشید، مبدل کاتالیزوری مقداری سوخت نسوخته را به گازهای کم‌مضر تبدیل می‌کند شما نمی خواهید ترکیبی از بخارات سوخت و روغن که در مقادیر بیش از حد به یک مبدل کاتالیزوری می روند.یک موتور تمیز داخلی سوخت را به طور موثرتری مصرف می کند و فشار کمتری به مبدل کاتالیزوری وارد می کند.

 

یک مبدل کاتالیزوری نیز ممکن است به دلایل زیر خراب شود

تعمیر کاتالیزور بی ام و x3

تعمیر کاتالیزور بی ام و x3، سوپاپ های اگزوز بد روی موتور
شمع های آلوده که باعث داغ شدن بیش از حد سوخت نسوخته مبدل می شود گاهی اوقات می توانید بگویید که مبدل مسدود شده است زیرا وقتی پدال گاز را فشار می دهید تندتر نمی روید.

همچنین، معمولاً کاهش قابل توجهی در مسافت پیموده شده گاز در ارتباط با مسدود شدن مبدل کاتالیزوری وجود دارد. یک مبدل نیمه گرفتگی اغلب مانند یک فرمان موتور عمل می کند و دورهای واقعی را به یک دور آرام محدود می کند. یک مبدل کاملاً مسدود باعث می شود که موتور پس از چند دقیقه خاموش شود زیرا فشار برگشتی اگزوز افزایش یافته است.

ماشین خود را روی چمن های بلند یا انبوهی از برگ های خشک پارک نکنید. مبدل کاتالیزوری ماشین شما بسیار داغ می شود برای شروع آتش سوزی کافی است! برای جلوگیری از ورود هر گونه سوخت نسوخته به مبدل کاتالیزوری، می توانید آن را به خوبی با نگه داشتن سیستم جرقه زنی در حالت عالی حفظ کنید.

 

 

تعمیر و تعویض مبدل کاتالیزوری با بهترین کیفیت و بالاترین قیمت

در سورنا کاتالیست

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *