امروز در این مقاله میخواهیم از تعمیر کاتالیزور هیوندا سوناتا برای شما بگوییم تعمیر کاتالیزور سوناتا اصلا کار ساده‌ای نیست و به هیچ عنوان نباید به دست تعمیرکار نابلد انجام شود، چرا که این قطعه بسیار حساس بوده ممکن است صدمه وارده را بیشتر کرده یا به کل این قطعه ارزشمند را بلا استفاده کنند باید بدانید که بودن کاتالیزور در خودروها چه برای سلامت خودرو چه برای سلامت محیط زیست ضروری است ، در ادامه با توضیح عملکرد این قطعه متوجه اهمیت وجود و سلامت این قطعه در خودروی خود خواهید شد.

نحوه عملکرد کاتالیزور: عملکرد این قطعه در خودروها از جمله سوناتا به این صورت است که دود تولید شده توسط کار کرد موتور خودرو را که شامل آلایندهای خطرناکی مانند: کربن منوکسید،هیدروکربن و اکسیدهای نیتروژن می‌باشد را دریافت و قبل از وارد شدن به هوا با واکنش‌های شیمیایی تبدیل به آلایندهای بی‌خطر یا کم‌خطرتری می‌کند. پس برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا و کمک به محیط زیست سالم نگه داشتن و تعمیر کاتالیزور هیوندا سوناتا اهمیت بالایی دارد .

نشانه هایی که نیاز به تعمیر کاتالیزور هیوندا سوناتا دارید!

تعمیر کاتالیزور هیوندا سوناتا

یک مبدل کاتالیزوری  معیوب یا نادرست ، میتواند خود را به طریق مختلف نشان دهد، از جمله:

بوی گندیده از اگزوز : خودروی شما نشان دهنده خرابی کاتالیزور میباشد ، سولفید بدبو از گازهای خروجی به دی اکسید گوگرد بی بو میشود ، مبدل کاتالیزوری خراب از کار می افتد، و سولفید بدبو از اگزوز خارج میشود و باعث بوی گندیده میشود .

شتاب ضعیف خودرو : گرمای بیش از حد یا تجمع کربن  با کاتالیزور مبدل جریان جزئی اگزوز را مسدود میکند، منبع تغذیه را محدود میکند و باعث شتاب ضعیف در هنگام بالا رفتن  از تپه یا بکسل کردن بار سنگین می شود .

صدای تق تق از موتور: اگر قسمت هایی از لانه زنبوری مواد داخل منبع کاتالیزوری جدا شود از گرمای بیش از حد یا آسیب دیده باشد ، باعث صدای تق تق یا صدای کلیک در زیر وسیله در حین رانندگی میشود.که نشان از تعمیر کاتالیزور هیوندا سوناتا دارد.

کاهش مصرف سوخت : وقتی مبدل کاتالیزوری مسدود یا گرفته شود، جریان هوا را در سیستم اگزوز کاهش میدهد ، و باعث میشود خودروی شما بیش از نیاز خود سوخت بسوزاند.

چراغ چک موتور روشن: یک مبدل کاتالیزوری معیوب به سنسورهای اکسیژن در موتور شما هشدار میدهد ، زمانی که آنها تشخیص میدهند که خروجی کاتالیزور انجام نمیشود ، چراغ چک موتور فعال میکند، یا ممکن است یک کد مشکل ODBمانند P0430 یا دریافت کنید که نشان از مشکل کاتالیزور است. و باید تعمیر کاتالیزور هیوندا سوناتا را انجام دهید.

تست آلایندهای ناموفق: تست انتشار ناموفق یا تست مه دود مبدل کاتالیزوری مسدود شده را نشان میدهد، که به درستی کار نمیکند.

تعمیر کاتالیزور هیوندا سوناتا

برای تعمیر انواع کاتالیزور به شرط رفع قطعی چراغ چک و گرفتن معاینه فنی به شرط خطا ندادن با ضمانت معتبر،

انواع خودروهای 6 سیلندر و 4 سیلندر انواع ماشین های چینی ، کره ای ، خارجی ، ایرانی در خدمت شما مشتریان عزیز هستیم .

برای برقراری ارتباط با سورنا کاتالیست :09211046454

آیا میتوانیم با مشکل مبدل کاتالیزوری رانندگی کنیم؟

اگر موتور به درستی کار کند ، مبدل کاتالیزوری باید عمر خودرو را دوام بیاورد . هنگامی که خراب میشود ، معمولا” به دلیل ورود بیش از اندازه سوخت خام به مبدل ایجاد میشود ، که اغلب در نتیجه آتش سوزی ناقص موتور است . سوخت بیش از حد نسوخته میتواند کاتالیزور را بپوشاند و باعث از کار افتادن مبدل شود .اگر دود سیاه از اگزوز بیرون می آید،نباید وسیله نقلیه را برانید این نشان دهنده ورود سوخت نسوخته به مبدل است، که میتواند به آن اسیب برساند.پس بهتر است برای تعمیر هیوندا سوناتا خود اقدامدکنید تا خطر آفرین نشود.

تعویض کاتالیزور چقدر ضروری است ؟

یک مبدل کاتالیزوری  آسیب دیده میتواند به سایر اجزای موتور شما آسیب جدی  وارد کند و بر عملکرد موتور تاثیر بگذارد، همچنین میتواند پیامد سایر مشکلات جدی موتور مانند احتراق ناقص سیلندر باشد، بنابراین بهتر است در اسرع وقت به دنبال تعمیر کار حرفه ای باشید تا بتواند به تعمیر کاتالیزور هیوندا سوناتا بپردازد.

پیشنهاد مطاله مفید: تعمیر کاتالیزور هیوندا آزرا

چه چیزی باعث خرابی کاتالیزور میشود؟

  • در اینجا به برخی از مواردی که باعث تعمیر کاتالیزور هیوندا سوناتا میشود اشاره میکنیم.
  • تنظیم تاخیر موتور که در نهایت باعث ساییدگی و پارگی مبدل کاتالیزوری میشود.
  • شمع های بد یا شل شدن سیم های شمع
  • ورود روغن  یا ضد یخ به سیستم اگزوز
  • ورود سوخت نسوخته به سیستم اگزوز
  • سنسور اکسیژن معیوب یا آسیب دیده

کلام آخر:

امیدوارم با مطالبی که از تعمیر کاتالیزور هیوندا سوناتا در این مقاله گفتیم، کاتالیزور خودروی خود را جدی بگیرید، و سعی کنید هرچند ماه یکبار برای چکاب به تعمیرگاه مراجعه کنید ، چون با چک کردن دیگر نیازی به تعویض این قطعه گران قیمت ندارید ، و میتوانید با یک تعمیر  ساده مشکل را حل کنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *