تعمیر کاتالیزور مزدا

تعمیر کاتالیزور مزدا یک دغدغه ای شده است برای کسانی که خودروی مزدا دارند چرا چون کاتالیزور تقلبی در بازار ایران متاسفانه زیاد شده است و به قیمت کاتالیزور اورجینال به فروش می رسد. اما ما در اینجا می خواهیم معتبر ترین مرکز تخصصی کاتالیزور خودروهای وارداتی و چینی را به شما معرفی کنیم. سورنا کاتالیست بزرگترین مجموعه در تهران می باشد که کاتالیزور خودروی خود را می توانید با قیمتی مناسب و با کیفیت بالا تهیه نمایید و نصب و شستشوی کاتالیزور خود را در همان مرکز می توانید با خیالی راحت با کادری مجرب انجام دهید.

 

مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور مزدا

مبدل کاتالیستی (کاتالیزور) وسیله‌ای است که سر راه خروجی اگزوز خودرو قرار می‌گیرد و طی یک سری واکنش‌های شیمیایی با تبدیل گاز‌های سمی حاصل از احتراق خودرو به گاز‌های بی  ضرر، از آلودگی هوا جلوگیری می‌کند. البته این مبدل‌ها انواع مختلفی دارند و واکنش‌های شیمیایی هر کدام از آن‌ها بسته به نوع موتور و سوخت مصرفی متفاوت است. به طور مثال مبدل کاتالیستی خودرو‌های گازوئیلی طوری است که در آن واکنش‌های اکسیداسیون انجام می‌شود.

طی این واکنش  ها، مونو اکسید کربن، مشتقات اکسید نیتروژن، و کربوهیدرات‌های حاصل از احتراق ناقص سوخت، به دی اکسید کربن، نیتروژن، و آب تبدیل می‌شوند. اگرچه مبدل‌های کاتالیستی بیش‌ترین کاربرد را در خودرو‌ها دارند، اما در ژنراتورها، لوکوموتیوها، و هواپیما‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. گفتنی است، این وسیله در حقیقت در راستای پیروی از مقررات دولتی و زیست محیطی مبنی بر رعایت حداکثر میزان آلایندگی خودرو‌ها ابداع شده است.

 

مبدل کاتالیزوری چقدر عمر می کند؟

قبل از پرداختن به تعمیر کاتالیزور مزدا بهتر است بدانید که این قطعه با ارزش چقد عمر میکند به طور معمول یک مبدل کاتالیزوری بین 90000 تا 140000 مایل دوام می آورد، اما در صورت رانندگی پرخاشگرانه خودرو می تواند کارایی خود را زودتر از دست بدهد. یک مبدل گربه زمانی بهترین کار را می کند که ماشین به آرامی و برای مسافت های طولانی رانده شود. هنگامی که مبدل کاتالیزوری خراب می شود علائم مختلفی می تواند وجود داشته باشد که از عدم گذراندن تست مه دود به موتور کم قدرت منجر می شود.

 

آیا مبدل کاتالیزور مزدا من نیاز به تعویض دارد؟

تعمیر کاتالیزور مزدا
تعمیر کاتالیزور مزدا را جدی بگیرید چون با وقت تلف کردن هزینه های بیشتری برای خودروی خود ایجاد میکنید اگر مزدای شما دارای موتور احتراق داخلی (ICE) باشد، دارای مبدل کاتالیزوری خواهد بود.
مبدل کاتالیزوری آلاینده هایی را که هر زمان که موتور شما کار می کند از لوله اگزوز شما خارج می شود به حداقل می رساند.
مبدل های کاتالیزوری بخشی از سیستم اگزوز هستند. هنگامی که گازهای سمی موتور وارد مبدل کاتالیزوری می شود، به دلیل واکنشی که در داخل مبدل کاتالیزوری رخ می دهد، به آلاینده های سمی کمتر تبدیل می شوند.
مزدا شما بدون مبدل کاتالیزوری کار می کند، اما به دلیل قوانین زیست محیطی، انجام این کار غیرقانونی است و می توانید جریمه شوید. آنها ابزار مفیدی برای کاهش آلاینده های مضر از ورود به محیط هستند.
اگر مبدل کاتالیزوری مزدا شما معیوب باشد، ممکن است متوجه بوی بدی از اگزوز که مانند بوی تخم مرغ گندیده است یا صدای تند و تیز از زیر خودرو می شنوید. بد کار کردن خودرو و لرزش در سرعت های پایین، روشن شدن چراغ چک خودرو، روشن نشدن یا استارت خوردن نامناسب خودرو افزایش ناگهانی مصرف سوخت اینها همه مواردی هستند که شما باید به آنها دقت کنید و حتما برای تعویض و یا تعمیر کاتالیزور مزدا به یک مرکز معتبر مراجعه کنید چون نادیده گرفتن آن به موتور خودرو و دیگر اجزای آن صدمه وارد می کند.

حتما بخوانید:تعمیر کاتالیزور ماکسیما

انواع روش شستشوی کاتالیزور خودرو

به طور کلی، سه روش برای شستشوی کاتالیزور مزدا و یا خودروهای دیگر وجود دارد :

راه اول :

توسط فرد متخصص

در روش اول، یک مکانیک متخصص، کاتالیزور خودرو ها را از روی موتور پیاده کرده و با مواد رسوب گیر یا دستگاه التراسونیک مخصوص، پاک می کند و مجددا آن ها را سر جایش می بندد. مسلما این کار نیازمند صرف وقت زیادی است.

راه دوم: 

این است که مواد پاک کننده و رسوب گیر به بنزین اضافه شود تا در مسیر عبور بنزین از جمله انژکتورها، هرگونه رسوب را برطرف نماید. برای شستشوی کاتالیزور خودرو با این روش، مکمل های مختلفی برای بنزین در بازار موجود است؛ ولی معمولا این مکمل ها قیمت بالایی دارند. از طرف دیگر، اصالت و کیفیت همه ی مکمل ها ثابت شده نیست. اینجاست که بحث شستشوی انژکتور با تینر، قوت می گیرد.

راه سوم:

روش سوم که در واقع پیشگیری است، استفاده از بنزین سوپر به جای بنزین معمولی است. بنزین سوپر ناخالصی بسیار کمتری دارد و کاتالیزور مزدا و خودرو ها دیرتر دچار گرفتگی می شوند. اما حتما به این نکته توجه داشته باشید که: شستشوی کاتالیزور خودرو ها در عملکرد موتور و کاهش مصرف سوخت نقش زیادی دارد.

 

تعمیر کاتالیزور مزدا

تعمیر تعویض و شستشوی کاتالیزور خود را به ما بسپارید در کمترین زمان ممکن با قیمتی مناسب و با کیفیتی بالا تحویل بگیرید خودروی خود را 

سورنا کاتالیست مجموعه ای عظیم در زمینه نصب، تعویض، شست و شو، سرویس و تعمیر کلیه کاتالیست خودرو های داخلی و وارداتی و مشاوره خرید و تمامی موارد مربوط به کاتالیزور انواع خودروها و ضمانت نامه کتبی در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد.

برقراری ازتباط: 09211046454

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *