تعمیر کاتالیزور لیفان x70

 

در این مقاله قصد داریم شما را با تعمیر کاتالیزور لیفان x70 آشنا سازیم و اطلاعات مفیدی را به شما مخاطبان عزیز ارائه دهیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

لیفان X70 برای اولین بار به عنوان یک مدل مفهومی در بهار سال 2015 در شرکت خودروسازی شانگهای به طور رسمی معرفی شد. پس از آن، این خودروی مفهومی با برخی بهبودهای جزئی به نسخه ای با حجم بالا از این خودرو تبدیل شد.

علیرغم انتقال طولانی مدت از یک خودروی مفهومی به نسخه سریالی کراس اوور، لیفان X70 2018 از نظر ظاهر دلپذیر و کیفیت عالی از نظر سبک و ظاهر، نسخه جدید لیفان X70 2018 – 2019 تازه‌تر و کمی جسورانه تر است.

کاتالیزور چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

 

تعمیر کاتالیزور لیفان x70قبل از پرداختن به تعمیر کاتالیزور لیفان x70 بهتر است بدانید کاتالیزور چیست؟ مبدل کاتالیزوری یک دستگاه کنترل آلایندگی در سیستم اگزوز خودرو شما است. آلاینده های ناسالم را به گازهای گلخانه ای کمتر مضر تبدیل می کند که از لوله اگزوز منفجر می شوند.

اگر موتور شما عملکرد خود را از دست می دهد یا صداهای تق تق می شنوید، ممکن است قبل از هدر دادن گاز یا تنفس دودهای خطرناک، مبدل کاتالیزوری شما نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.

هدف مبدل کاتالیزوری گرم کردن ذرات نسوخته در گازهای خروجی موتور شما است. با گرم شدن موتور شما، مبدل کاتالیزوری تا دمای کاری 500 تا 1200 درجه فارنهایت گرم می شود. این به آن اجازه می دهد تا ذرات مضر موجود در گازهای خروجی را بسوزاند و آنها را به بخار آب و دی اکسید کربن تبدیل کند.

کاتالیزور از چه اجزایی ساخته شده است؟

بهتر است بدانید که تعمیر کاتالیزور لیفان x70 کار راحتی نیست و بهتر است که از این قطعه ارزشمند به درستی مراقبت کنید تا خرب نشود، کاتالیزور معمولاً از فلزات گرانبها مانند پلاتین، رودیوم یا پالادیوم ساخته شده است،

هسته کاتالیست: در مبدل هایی که ویژه خودروها هستند، از برخی بستر های سرامیکی مونولیتی با ساختار لانه زنبوری استفاده می شود.

لایه اکسیدی : در حقیقت این لایه نگه دارنده ماده کاتالیست است که افزایش دهنده سطح مخصوص کاتالیست می باشد. این لایه معمولا از جنس اکسید آلومینیوم، دی اکسید تیتانیوم، دی اکسید سیلیکون یا ترکیبی از سیلیکا و آلومینا انتخاب می شود.

ماده کاتالیست : هر مبدل کاتالیستی دارای یک ماده اصلی است که ماده کاتالیست نام دارد و به طور معمول جزو فلز های گران قیمت مانند پالادیوم، رادیوم، پلاتین، طلا و کادمیوم انتخاب می شود. ولی به دلیل صرفه جویی در هزینه معمولا از فلز های پالادیوم و رادیوم استفاده می شود.

 

مطالعه آزاد:تعمیر کاتالیزور فولکس واگن

علائم خرابی مبدل کاتالیزوری چیست؟

 

تعمیر کاتالیزور لیفان x70

وقتی کاتالیزور خودروی شما خراب میشود و نشان از تعمیر کاتالیزور لیفان x70 دارد بهتر است تمام علائم آن را جدی بگیرید و در اسرع وقت به یک مرکز تخصصی نشان دهید تا علت خرابی را مشخص کند چرا چون با جدی نگرفتن خرابی میتواند باعث آسیب جدی به دیگر نقاط خودرو از جمله موتور شود.

برخی از علائم خرابی مبدل کاتالیزوری عبارتند از:

  • چراغ چک موتور،
  • از دست دادن قدرت
  •  بوی تخم مرغ فاسد،
  • کاهش مصرف سوخت،
  • احتراق معکوس یا بد احتراق،
  • و کارکرد نامناسب موتور.

اگر مبدل کاتالیزوری شما به خوبی کار نمی کند، چراغ چک موتور روشن می شود و قدرت و مصرف سوخت موتور شما شروع به کاهش می کند.

اگر کاملاً مسدود شود، چراغ چک موتور شروع به چشمک زدن می کند و ممکن است موتور شما از کار بیفتد یا از راه اندازی امتناع کند.

در موارد شدید، یک مبدل کاتالیزوری مسدود شده حتی می‌تواند فشار برگشتی زیادی ایجاد کند که باعث آسیب داخلی موتور شود.

وسیله نقلیه شما همچنین در بررسی مه دود با شکست مواجه می شود، به این معنی که شما نمی توانید آن را ثبت کنید.

تعمیر کاتالیزور لیفان x70

شما میتوانید برای تعمیر یا تعویض کاتالیزور خودروی خود به سورنا کاتالیست مراجعه کنید، سورنا کاتالیست بزرگترین و مجهزترین مرکز

کاتالیزور انواع خودروهای وارداتی و چینی در خدمت شما مشتریان عزیز مبیاشد،

تعمیر کاتالیزور خودروهای وارداتی با ضمانت نامه کتبی به شرط خاموش شدن چراغ چک و پایین اومدن مصرف سوخت

با بالاترین سرعت و دقت با هدف جلب رضایت مشتریان و مطابق با انتظارات شما

مشاوره خرید و تمامی موارد مربوط به کاتالیزور انواع خودروها.

رفع بوی بد داخل کابین ماشین

برقراری ارتباط با کارشناسان سورنا کاتالیست

09211046454

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *