تعمیر کاتالیزور جک s5 _ خرید کاتالیزور جک

ما در این مقاله میخواهیم در مورد تعمیر کاتالیزور جک s5_ خرید کاتالیزور جک و اینکه خود کاتالیزور چیست؟ و در خودروی شما چه وظیفه ای دارد با شما صحبت کنیم .

ما امروزه شاهد تردد تعداد بیشماری از خودرو ها چه ایرانی و چه چینی در  سطح خیابان هستیم که روزانه مقادیر بالایی از آلاینده را تولید میکنند و سبب آلودگی روز افزون هوا می شوند.

در کلان شهرها خودروها یکی از عامل اصلی آلودگی هستند و تاثیرات منفی زیادی بر روی انسان و محیط زیست دارند ، و به همین علت با پیشرفت علم

یک قطعه ای به نام کاتالیزور اختراع شد که این قطعه یکی از اجزای کلیدی سیستم کنترل آلایندگی خودرو شد ، که نقش مهمی را در کاهش آلودگی هوا ایفا کرد.

کاتالیزور چیست؟

تعمیر کاتالیزور جک s5 _ خرید کاتالیزور جک

تعمیر کاتالیزور جک s5 _ خرید کاتالیزور جک، کاتالیزور یا کاتالیست ، یک قوطی فلزی است که بخشی از سیستم آلایندگی خودروی شما را تشکیل میدهد ، این قطعه حیاتی.

معمولا بین منیفولد اگزوز موتورخودرو و صدا خفه کن قرار دارد ، همان‌طور که گازهای خروجی از موتور خودرو از طریق کاتالیزور جریان می‌یابند، گازهای خام باقی‌مانده از فرآیند احتراق با فلزات گرانبهای داخل کاتالیزور، در دمای حدود ۸۰۰ درجه فارنهایت، واکنش شیمیایی می‌دهند.

این فرآیند کاتالیزوری، آلاینده‌های ناشی از احتراق را که شامل مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن، هیدروکربن‌های نسوخته است، به مواد ایمن و غیر آلاینده مانند دی‌اکسید کربن، نیتروژن، اکسیژن و بخار آب تبدیل می‌کند.

کاتالیزور تا حدودیی شبیه صدا خفه کن است ، اما داخل و خارج آن متفاوت است ، بدنه آن ضدزنگ ساخته میشود تا در برابر دمای بالای اگزوز مقاوت داشته باشد حالا در این مقاله همراه ما باشید، تا بگوییم که چطور با مراقبت دیگر نیازی به تعمیر کاتالیزور جک s5 ندارید .

چه عاملی باعث تعمیر کاتالیزور جک s5 میشود؟

تعمیر کاتالیزور جک s5 _ خرید کاتالیزور جک

تعمیر کاتالیزور جک s5 _ خرید کاتالیزور جک، برای خرید کاتالیزور خودروهای داخلی ؛ چینی ، خارجی می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید انواع کاتالیزور اورجینال خودرو را از سورنا بخواهید با سال ها تجربه درخشان و رضایت مشتری.

با بهترین قیمت ها در بازار پارامتری به نام Calculated Load Value وجود دارد که نشان دهنده راندمان حجمی موتور می باشد اگر مقدار این پارامتر کمتر از حد نرمال باشد به این معناست که موتور تنفس خوبی ندارد که معمولا به خاطر گرفتگی مسیر اگزوز(در اثر مسدود شدن کاتالیزور یا صدا خفه کن ها (منبع ها) یا هر دلیل دیگر) می باشد.

توجه داشته باشید که این مورد لزوما 100% نشانه تعمیرکاتالیزور جک s5 نیست ولی در صورت مشاهده این مشکل می توان به خرابی کاتالیزور مشکوک شد.

 

بیشتر بدانید: خرید کاتالیزور 

 

پارامتر دیگری به نام Manifold Absolute Pressure یا MAP در بعضی خودروها وجود دارد که میزان مکش و فشارمنیفولد ورودی (هوا) را نشان می دهد. در صورتی که کاتالیزور مسدود شده باشد فشار معکوس در سیستم اگزوز ایجاد شده و باعث کمتر شدن این پارامتر از حد نرمال می شود.

 

این مورد نیز لزوما 100% نشانه خرابی کاتالیزور نیست ولی خرابی کاتالیزور یکی از دلایل مهم کم شدن پارامتر MAP است. بررسی تغییرات ایجاد شده در کارکرد سنسور اکسیژن، در بعضی خودروها 2 سنسور اکسیژن وجود دارد یکی قبل از کاتالیزور (Upstream نام دارد) و دیگری بعد از آن.

 

مطالعه تعمیرکاتالیزور برلیانس

 

تعمیر کاتالیزور جک s5 _ خرید کاتالیزور جک، وظیفه سنسور دوم (بعد از کاتالیزور) که Downstream نامیده می شود این است که مقدار اکسیژن خروجی از کاتالیزور را بررسی کرده و بر اساس آن بازدهی کاتالیزور را مشخص کند.

سنسور اول مقادیر اکسیژن خروجی از موتور را بررسی می کند و کامپیوتر موتور بر اساس داده های آن نسبت سوخت و هوا را تنظیم می کند. در شرایط کارکرد نرمال تغییرات سنسور Downstream نباید زیاد باشد.

زیاد بودن تغییرات نشان دهنده کم شدن بازدهی کاتالیزور می باشد. و شما باید به یک تعمیر کار متخصص نشان دهید.تا به تعمیر کاتالیزور جک s5 شما بپردازد.

اگر این مشکل باعث شود میزان آلاینده های خروجی 1.5 برابر حد مجاز شود چراغ چک روشن می شود و خطای بازدهی پایین کاتالیزور در حافظه ثبت می شود. کامپیوتر موتور با مقایسه داده های سنسور اول و دوم نیز می تواند پی به خرابی کاتالیزور ببرد.

 

تعمیر کاتالیزور جک s5 _ خرید کاتالیزور جک

 

مرکز تخصصی تعمیر انواع کاتالیزورها یه صورت دقیق ، حرفه ای و بدون خرابی مجدد ، با ضمانت در مرکز سورنا کاتالیست انجام میشود

انواع ماشین های چینی ، ایرانی ، خارجی و……. با مراجعه به موقع به تعمیرگاه از ضررهای پیش رو جلوگیری کنید 

با خرید کاتالیزور اورجینال

 با خیالی آسوده از رانندگی لذت ببرید.

برای برقراری ارتباط با سورنا کاتالیست با شماره :

09127744604

دلایلی که باعث خرابی کاتالیزور جک s5 میشود چیست؟

تعمیر کاتالیزور جک s5 _ خرید کاتالیزور جک

تعمیر کاتالیزور جک s5 _ خرید کاتالیزور جک

عملکرد بد سیستم احتراق

اگر سیستم احتراق عملکرد بدی داشته باشد ، کاتالیزور خراب میشود و نیاز به تعمیر پیدا میکند، سوختن ناقص به تشکیل مقدار زیادی دوده می انجامد، در نتیجه مخلوط سوخت به طور ناقص میسوزدکاتالیزور خراب می‌شود. دلیلش این است که احتراق به‌درستی صورت نمی‌گیرد و بدسوزی (میس فایر) رخ می‌دهد. در این مرحله می‌توان آن را تمیز کرد و مشکل را برطرف کرد. اما اگر به جایی برسد که سیم پیچ ذوب شود، دیگر تمیزکردن آن کمکی نخواهد کرد وشما مجبور به تعمیر کاتالیزور جک s5 میشوید .

استفاده از سوخت کیفیت پایین

یکی دیگر از دلایل خرابی کاتالیزور استفاده از سوخت کم‌کیفیت است. این سوخت‌ها به‌طور کامل نمی‌سوزند و مابقی فرایند سوختن آنها در کلکتور و مستقیما در مبدل انجام می‌شود. به همین دلیل ذرات ریز آنها فیلتر را مسدود می‌کنند و هوا نمی‌تواند از آن عبور کند. پس بهتر است از سوخت هایی استفاده کنید که کیفیت بالاتری دارند.

 

پیشنهاد مطاله : تعمیر کاتالیزور چانگان

 

کاتالیست بی کیفیت یا تقلبی

اگر کاتالیست را تعویض کرده‌اید و نوع بی‌کیفیت یا تقلبی آن را خریده‌اید، خیلی زود خراب می‌شود یا اینکه بدعمل می‌کند. برای مثال در کاتالیست تقلبی

ممکن است قطر سلول‌های آن کوچک‌تر از اندازه معمول باشد. به این ترتیب حفره‌ها خیلی سریع مسدود و خراب می‌شوند. در کشوری مثل آمریکا کیفیت

سوخت ماشینهای آنها کیفیت بهتری دارد.

 

کلام آخر

ما در این مقاله از تعمیر کاتالیزور جک s5 _ خرید کاتالیزور جک به شما اطلاعاتی دادیم در این مقاله متوجه آن شدید که کاتالیزور نقش مهمی در خودروی شما و همچنین در کاهش آلودگی هوا و سلامت محیط زیست و انسان دارد .

و علائم خرابی کاتالیزور را میتوانید با مواردی که گفته شد شناسایی کنید و یا با تعمیر به موقع به سلامت خودروی خود بپردازید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *