مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور

مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور

سورنا کاتالیست  بزرگترین مجموعه فروش، نوسازی و مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور در تهران می باشد، تعمیرات، عیب‌یابی، تامین کاتالیزور انواع ماشین خارجی، چینی و ایرانی در سورنا کاتالیست انجام می گیرد.

اگر شما هم به دنبال تعمیر و یا تعویض و یا خرید کاتالیزور با قیمت مناسب و کیفیتی بالا هستید میتوانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید چرا که رضایت شما مشتریان عزیز هدف کار ما است.

گران بود کاتالیزور این روزها باعث شده است تا بیشتر افراد جامعه نتوانند به خریدن آن فکر کنند، یا به دلیل استفاده کاتالیزور جنس نا مرغوب توسط تولید کنندگان داخلی باعث شده تا ارور کاتالیزور خیلی زودتر از موعد رخ دهد.

مجموعه  سورنا کاتالیست با سابقه فراوان و تخصص بالا در شست و شو و تعمیر کاتالیزور و رفع ارور آن شما را از خرید کاتالیزور نو بی نیاز میکند.

 کاتالیزور یکی از اجزای سیستم خروجی گازها در اگزوز خودرو است که تأثیر به سزایی در آلایندگی گازهای خروجی خودرو دارد.

محصولات احتراق و گازهای سمی، قبل از خارج شدن از خودرو، از این قسمت عبور می­ کنند که باعث می­ شود مقدار زیادی از آلودگی‌های آن، حذف شود.

تعمیر کاتالیزور کار راحت و آسانی نیست و نیاز به تجربه و تخصص زیادی دارد، نحوه قرارگیری این قطعه در خودروها باعث شده تا به راحتی دیده نشود و برای تشخیص ایراد و تعمیر کاتالیزور باید از دستگاه‌های به خصوصی استفاده شود.

همچنین به دلیل اینکه این قطعه بسیار حساس بوده و با اشتباه کوچکی در تعمیر کاتالیزور ممکن است ایراد را بدتر کند به حدی که دیگر این قطعه قابل تعمیر نباشد و شما مجبور به تعویض آن شوید.

پس بهتر است موقع تعویض و یا تعمیر حتما به یک مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور مراجعه کنید، تا خیالتان از این قطعه گران قیمت راحت باشد،و از مشکلات بعد آن جلوگیری کرده باشید.

مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور انواع خودرو

تعمیر کاتالیزور سانتافه

مرکز تخصصی سورنا کاتالیست در تعمیر کاتالیزور  هم به شما بهترین کیفیت را رائه میدهد، نحوه عملکرد کاتالیزور به این صورت است ، مبدل کاتالیستی ، محفظه ای است که در نزدیک ترین حالت ممکن به موتور خودرو ، قرار می گیرد تا از گرمای موتور ، به عنوان یک پارامتر کمک کننده برای انجام هرچه بهتر فرآیند های کاتالیستی ، استفاده نماید. این مبدل، طی واکنش­های شیمیایی مختلف، گازهای سمی تولید شده توسط خودرو را به گازهایی که بی­ ضرر هستند تبدیل نموده و برخی از مواد را به خود جذب می­ کند.

این­گونه از آلودگی بیشتر هوا جلوگیری می شود. به بیان دیگر؛ این مبدل‌ها مونوکسید کربن و هیدروکربن­ های نسوخته را با اکسیژن ترکیب کرده و به آب و دی اکسید کربن تبدیل می ­کنند.

بخش­های مختلف مبدل کاتالیستی

هر مبدل کاتالیزوری از بخش ­های مختلفی تشکیل شده است از جمله:

  • مادۀ کاتالیزور: تمامی کاتالیزورها این مادۀ اصلی را دارند. این ماده از فلزات گران­بهایی مانند طلا، پالادیوم، کادمیوم، پلاتین و یا رادیوم تشکیل می­ شود. در بسیاری از کاتالیست­ها به دلیل کاهش هزینه‌ها، پالادیوم و رادیوم استفاده می­ شود. بر اساس ماده استفاده شده در آن، قیمت خاک کاتالیزور متفاوت است.
  • هستۀ کاتالیست: هسته و یا بستر کاتالیزور که در مبدل­ های مورد استفاده در خودروها ساخته شده از بستر‌های سرامیکی مونولیتی با ساختار لانه زنبوری است.
  • لایۀ اکسیدی: از این لایه، جهت نگه­داری از هستۀ کاتالیزور استفاده می­ شود و از طرفی باعث افزایش سطح مخصوص کاتالیست می­ شود. جنس این لایه اغلب دی اکسید سیلیکون، اکسید آلومینیوم، دی اکسید سیلیکون و یا ترکیبی از سیلیکا و آلومینا است.

 

مطالعه بیشتر در مورد: تعمیر کاتالیزور جک s5

علائمی که نشان دهنده آن است که خودروی شما نیاز به مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور دارد

علائم شایعی که وقتی کاتالیزور خراب می شود و از خود نشان میدهد و برای راننده قابل درک است شامل موارد زیر می باشد که حتما باید جدی بگیرید و به تعمیرگاه مراجعه کنید.

احساس بوی ناخوشایند از اگزوز

در صورتی که در زمان روشن شدن خودرو و کار کردن آن بویی شبیه بوی تخم مرغ فاسد احساس کردید می تواند نشانه بروز مشکل یا عدم عملکرد صحیح مبدل کاتالیزور خودرو باشد. این بو نیز به دلیل وجود مقداری گوگرد در درون بنزین است که در طی فرایند احتراق به سولفید هیدروژن تبدیل می شود.

روشن شدن چراغ چک خودرو

اگر استاندارد آلایندگی خودرو شما Euro 4 و یا بالاتر باشد، اگر مبدل کاتالیزور خراب باشد یا به خوبی کار نکند، “چراغ چک موتور” روی صفحه نمایشگرها روشن می شود. وسایل نقلیه مدرن دارای سنسورهای اکسیژنی هستند که با بررسی میزان گاز اگزوز می توانند راندمان مبدل کاتالیزوری را رصد کنند.

شتاب پایین خودرو

یکی از شایع ترین علائم مشکل در مبدل کاتالیزی، کمبود نیروی موتور به خصوص در زمان فشردن پدال گاز و شتاب گیری خودرو در زمان سبقت است.

هنگامی که لایه ضخیمی دوده روی مبدل ایجاد شود یا به دلیل وجود سوخت اضافی سوزانده نشده در درون اگزوز، دمای زیاد تولید شود و مواد داخل مبدل ذوب شوند انسداد جزیی درون مبدل اتفاق می افتد که باعث عدم خروج صحیح گازهای خروجی خواهد شد.

افزایش مصرف سوخت

انسداد مبدل کاتالیزور خودرو باعث می شود که راننده پای خود را بیشتر روی پدال گاز فشار می دهد تا خودرو سرعت بگیرد در حالی که به جز افزایش مصرف سوخت، نتیجه دیگری به دست نخواهد آورد.

 

مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزورخودروی وارداتی

با وجود تمام مشکلاتی که از خرابی و تعمیرکاتالیزور برای شما بازگو کردیم اما باید بدانید که با رعایت کردن چند موارد ساده متوانید یک کاتالیزور خوب و با دوام داشته باشید که نیاز به تعمیر و یا تعوبض نداشته باشد در زیر به چند موارد اشاره میکنیم.

 

  • شایع ترین عامل خرابی کاتالیزور انسداد شبکه های آن میباشد که به دلیل استفاده از سوخت های غیراستاندارد در بازده زمانی طولانی به وجود خواهد آمد،.
  • توجه داشته باشید که نتیجه انسداد و گرفتگی شبکه های کاتالیزور، فشار آمدن به موتور و در نتیجه پایین آمدن راندمان آن خواهد بود و در بلند مدت نیز آسیب جدی به موتور خودرو وارد خواهد شد.
  • استفاده از کاتالیزور های بی کیفیت و تقلبی که به دلیل کوچک بودن قطر سلول های آن به سرعت خراب شده و بد عمل می‌کنند.
  • گرم شدن بیش از حد موتور و احتراق ناقص سبب تغییر گازهای خروجی و افزایش حرارت آنها شده و در نتیجه کارکرد کاتالیزور را مختل می‌کند.
  • خرابی واشر سر سیلندر که موجب ورود روغن و آب به محفظه موتور شده و گازهای خروجی را دستخوش تغییرات می‌کند.

اگر شما به این موارد دقت داشته باشید دیگر دچار تعویض کاتالیزور نخواهید شد. برداشتن کاتالیزور اگزوز غیر ممکن است.چون شاهد افزایش آلایندگی خودرو تا بیش از ۳۰ برابر خواهیم بود.و معاینه فنی گرفتن امکان پذیر نیست بدون کاتالیزور.

 

 

برای مطالعه بیشتر : خرید کاتالیزور

چرا سورنا کاتالیست بهترین مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور است؟

 

سورنا کاتالیست مجموعه ای است که با تعمیر کاتالیزورهای انواع خودروهای مختلف خود را ثابت کرده است،

این مجموعه سال‌هاست که در حوزه فروش ،تعویض و تعمیر کاتالیزور، و شستشو کاتالیزور فعالیت دارد و سوابق درخشان این مجموعه نشان‌دهنده رضایت‌مندی مشتریان است.

سورنا کاتالیست با قیمتی مناسب و کیفیت عالی در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد

برای مشاوره با شماره 09127744604 تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *