تعمیر کاتالیزور جیلی

تعمیر کاتالیزور جیلی

تعمیر کاتالیزور جیلی، هر خودرویی که تولید می شود، ملزم به داشتن مبدل کاتالیزوری است یک مبدل کاتالیزوری مسئول کنترل انتشار گازهای گلخانه ای مضر از وسیله نقلیه شما است.

می توانیم دقیقاً عملکرد آن را تجزیه و تحلیل کنیم مبدل های کاتالیزوری حاوی مواد یا ترکیباتی مانند پلاتین، رودیوم یا پالادیوم هستند که به عنوان کاتالیزور و مبدل عمل می کنند.

این ترکیبات مانند کاتالیزور عمل می کنند زیرا باعث واکنش شیمیایی می شوند، اما شکل اصلی خود را تغییر نمی دهند. این ترکیبات همچنین به عنوان مبدل عمل می کنند

زیرا با گازهای مضر مانند مونوکسید کربن، هیدروکربن ها و اکسیدهای نیتروژن تولید شده توسط موتور شما واکنش می دهند و تبدیل می کنند.

 

هدف از یک مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور جیلی

تعمیر کاتالیزور جیلی، مبدل های کاتالیزوری به منظور افزایش کارایی موتورهای خودرو و کاهش سطح آلاینده هایی که تولید می کنند وجود دارند.

موتورهای احتراق داخلی (ICEs) تعدادی گازهای گلخانه‌ای مضر تولید می‌کنند  به ویژه اکسید نیتروژن و مونوکسید کربن زیرا سوخت را برای تولید انرژی

که باعث حرکت خودرو می‌شود، می‌سوزانند.

مبدل کاتالیزوری شما برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای عمل می کند و در نتیجه آلاینده های مضر کمتری در هوایی که تنفس می کنیم و در محیط اطراف ما ایجاد می کند.

در حالی که مبدل های کاتالیزوری این گازها را به طور کامل از اگزوز شما حذف نمی کنند، مقدار تولید شده را تا حد زیادی کاهش می دهند.

 

 

چند نوع کاتالیزور وجود دارد؟

تعمیر کاتالیزور جیلی، دو نوع کاتالیزور اصلی وجود دارد که در وسیله نقلیه شما کار می کنند: کاتالیزورهای احیا و کاتالیزورهای اکسیداسیون.

کاتالیزورهای کاهشی
اینها با حذف اکسیژن از دود اگزوز، میزان آلودگی اکسید نیتروژن را کاهش می دهند. این اکسید نیتروژن را به اجزای مجزای نیتروژن و اکسیژن تجزیه می کند.

کاتالیزورهای اکسیداسیون
کاتالیزورهای اکسیداسیون برعکس کاتالیزورهای احیا عمل می کنند. آنها به جای حذف اکسیژن از گازهای گلخانه ای، آن را به آن اضافه می کنند و

مونوکسید کربن را به دی اکسید کربن تبدیل می کنند. این برای سلامتی ما بسیار کمتر مضر است.

 

 

مشکلاتی که مبدل های کاتالیزوری با آن روبرو هستند چیست؟

تعمیر کاتالیزور جیلی
تعمیر کاتالیزور جیلی، دلایل مختلفی وجود دارد که مبدل کاتالیزوری شما ممکن است خراب شود این معمولاً به سه دسته مجزا تقسیم می شود.

گرمای بیش از حد/ذوب شدن
آسیب های سازه ای
پوشش مواد

اگرچه ما نمی‌توانیم در مورد گرمای بیش از حد یا آسیب‌های ساختاری به شما کمک کنیم، می‌توانیم به جلوگیری و تمیز کردن هر گونه پوشش بیش از

حد ماده، مانند تجمع کربن کمک کنیم.

برای حذف رسوبات کربن از انژکتورهای خودرو و بهبود عملکرد مبدل کاتالیزوری خود از درمان کاهش آلایندگی ما برای موتورهای دیزلی و بنزینی استفاده کنید.

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر و شستشوی کاتالیزور ساینا

 

 

 

 

انواع مبدل های کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور جیلی

 

تعمیر کاتالیزور جیلی، دو نوع مبدل کاتالیزوری وجود دارد مبدل دو طرفه و سه طرفه نوع خودرویی که در وسیله نقلیه خود پیدا می کنید تا حد زیادی به این

بستگی دارد که آیا اتومبیل بنزینی یا گازوئیلی رانده می شوید.

مبدل کاتالیزوری دو طرفه

مبدل های دو طرفه از سال 1981 بر روی خودروها وجود داشته و عمدتاً در خودروهایی با موتورهای دیزلی یافت می شوند. وظیفه اصلی آنها تبدیل

مونوکسید کربن به دی اکسید کربن از طریق فرآیند اکسیداسیون است.

مبدل های دو طرفه همچنین سطح هیدروکربن های خروجی از اگزوز شما را با تبدیل آنها به اجزای جداگانه خود – دی اکسید کربن و آب – کاهش می دهند.

مبدل کاتالیزوری سه طرفه
مبدل های کاتالیزوری سه طرفه نیز از دهه 80 در دسترس بوده اند و عمدتاً در خودروهایی با موتورهای بنزینی یافت می شوند. عملکرد آنها تقریباً یکسان

است، اما حاوی یک کاتالیزور کاهش نیز هستند. این به تبدیل اکسید نیتروژن به نیتروژن و اکسیژن کمک می کند.

 

 

برای تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروی خود می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *