تعمیر کاتالیزور سانگ یانگ

 

در این مقاله قرار است در مورد تعمیر کاتالیزور سانگ یانگ به شما اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم شرکت موتور سانگ یانگ یک تولید کننده خودرو در کره جنوبی است. ریشه آن به تولیدکننده‌ای برمی‌گردد که در سال 1954 تأسیس شد. نام سانگ یانگ در سال 1988 و پس از خرید آن توسط گروه سانگ یانگ chaebol ظاهر شد. سانگ یانگ موتور سپس توسط دوو موتورز، SAIC موتور و سپس ماهیندرا و ماهیندرا خریداری شد. در سال 2022، این شرکت توسط گروه KG خریداری شد. کاتالیزور یا مبدل کاتالیست بخشی از سیستم اگزوز و خروجی گازهای خودرو است. مبدل کاتالیستی مورد استفاده در اگزوز خودروها، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است. کربن منوکسید و هیدروکربن‌های حاصل از سوخت‌های نسوخته موجود در دود خودرو، از آلاینده‌های خطرناک هوا هستند.

گازهای خارج شده از اگزوز اتومبیل همراه با مقداری هوا از روی کاتالیزور که شامل فلز اکسیدهاست عبور داده می‌شود. گاز CO و هیدروکربن‌ها به CO2 و H2O تبدیل می‌شوند که نسبتا بی خطرند و در هوا رها می‌شوند. کاتالیست بخش مهمی از سیستم کنترل آلایندگی خودروی شماست. ولی گاهی اوقات عملکرد آنها مختل می‌شود و نیاز به تعمیر کاتالیزور سانگ یانگ می شود.

 

علائم خرابی کاتالیزور سانگ یانگ چیست؟

قبل از تعمیر کاتالیزور سانگ یانگ بهتر است اول از علائم خرابی کاتالیزور بدانید چون اگر به موقع متوجه خرابی آن شوید میتوانید با تعمیر درست کنید اما اگر بیشتر شود خرابی حتما باید تعویض انجام دهید.

تعمیر کاتالیزور سانگ یانگ

وقتی کاتالیزور سانگ یانگ خراب می شود از خود علائم شایعی را نشان می دهد از جمله:

  •  روشن‌شدن چراغ چک موتور

اگر سیستم رایانه اتومبیل هر گونه خطایی را در موتور تشخیص دهد، چراغ چک موتور را روشن می‌کند و مشکل را به شما اطلاع می‌دهد. ازآنجاکه مشکلات زیادی باعث روشن شدن چراغ چک می‌شوند برای اینکه بفهمید مشکل از کاتالیست است باید از اسکنر استفاده کنید و کد مربوط به آن را بخوانید.

  •  افت‌کردن قدرت ماشین

اگر کاتالیزور خودرو درست کار نکند، اتومبیل ممکن است دچار تکان‌ها و لرزش ناگهانی شود و به آن اندازه که باید، کشش نداشته باشد. دلیلش این است که توان مبدل کاهش یافته است و به‌دلیل تخریب‌شدن و داغ‌شدن سلول‌ها و نیز مسدودشدن راه عبور گازهای اگزوز، موتور نمی‌تواند به‌خوبی تنفس کند. در نتیجه ماشین قدرت کافی ندارد و این را به‌خوبی حس خواهید کرد و باید حتما به یک مرکز معتبر برای تعمیر کاتالیزور سانک یانگ مراجعه کنید.

  • شنیدن صداهای غیرطبیعی از زیر ماشین

اگر در دور موتور بالا یا هنگام  استارت زدن صدای ضربه می‌شنوید، به کاتالیست شک کنید. این زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های سرامیکی تجزیه می‌شوند و ذرات آنها تحت‌تأثیر جریان گاز و نیروهای گریز از مرکز به دیواره کاتالیزور برخورد می‌کنند و این صدا آن‌قدری بلند هست که آن را بشنوید.

  • اشکال در خروج گازهایی که از صداخفه‌کن اگزوز می‌آیند

اگر کف دستتان را در مقابل لوله اگزوز ماشینی که کاتالیست آن سالم است قرار دهید، حس خواهید کرد که جریان گاز خروجی حالت لرزشی یا نوسانی دارد. دلیلش این است که دریچه‌های خروجی به نوبت کار می‌کنند. اگر حس می‌کنید که جریان خروجی این گازها ضعیف است یا حالت موجی ندارد، سلول‌های کاتالیست از بین رفته‌اند و نیاز به تعمیر کاتالیزور سانگ یانگ است.

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور زانتیا

 

تعمیر کاتالیزور سانگ یانگ مرکز تخصصی کاتالیزور  سورنا کاتالیست آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد تعمیر تعویض و شستشوی کاتالیزور با به صرفه ترین قیمت ها

سورنا کاتالیست تعمیر کاتالیزور خودروهای وارداتی با ضمانت نامه کتبی به شرط خاموش شدن چراغ چک و پایین اومدن مصرف سوخت

با بالاترین سرعت و دقت با هدف جلب رضایت مشتریان و مطابق با انتظارات شما

مشاوره خرید و تمامی موارد مربوط به کاتالیزور انواع خودروها.

رفع بوی بد داخل کابین ماشین

09211046454

عواملی که باعث خرابی کاتالیزور سانگ یانگ می شود چیست؟

در صورت خرابی کاتالیزور سانگ یانگ اول باید عیب مورد نظر را رفع کرده و سپس اقدام به تعویض کاتالیزور نمایید. زیرا تا وقتی عامل اصلی خرابی ریشه یابی نشود صرفا تعویض کاتالیزور مشکل را حل نمی کند و پس از مدتی دوباره عملکرد آن را مختل می کند. از عوامل تاثیرگذار در خرابی کاتالیزور می توان به موارد زیر اشاره کرد :

• گرم شدن بیش از حد موتور

• ضربه شدید و صدمات فیزیکی

• معیوب بودن سیستم جرقه خودرو

چرا باید شستشوی کاتالیزور سانگ یانگ را انجام دهیم؟

کاتالیزورها معمولا عمری به اندازه عمر مفید خودرو دارند. اما گاهی اوقات در اثر عوامل مختلف، دچار گرفتگی می‌شوند و کارایی خود را از دست می‌دهند. در چنین شرایطی ممکن است اتفاقات زیر رخ دهد:

  • کنترل ناکارآمد گازهای خروجی از اگزوز خودرو
  • انتشار گازهای سمی و خطرناک در محیط زیست
  • کاهش عملکرد موتور خودرو
  • آسیب به سایر عملکردهای خودرو

• مکمل های انژکتور شور و مکمل های تقلبی میتواند باعث تعمیر کاتالیزور سانگ یانگ شود.

 

برای اینکه کاتالیزور خودروی شما دچار مشکل نشود باید هر چند وقت یکبار برای چکاب به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید و شستشوی آن را انجام دهید تا به تعمیر و یا تعویض کاتالیزور نیاز نباشد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *