تعمیر کاتالیزور زانتیا

تعمیر کاتالیزور زانتیا

 

در این مقاله قصد داریم از تعمیر کاتالیزور زانتیا اطلاعات مفیدی را به شما ارائه دهیم کاتالیزور یک قطعه باارزش و مفیدی است که در تمام خودرو ها وجود دارد و نقش اساسی آن در خودرو  آن است که سر راه خروجی اگزوز خودرو قرار می گیرد و طی یک سری واکنش های شیمیایی با تبدیل گازهای سمی حاصل از احتراق خودرو به گازهای بی ضرر، از آلودگی هوا جلوگیری می کند. البته این مبدل ها انواع مختلفی دارند و واکنش های شیمیایی هر کدام از آن ها بسته به نوع موتور و سوخت مصرفی متفاوت است. به طور مثال مبدل کاتالیستی خودروهای گازوئیلی طوری است که در آن واکنش های اکسیداسیون انجام می شود. طی این واکنش ها، مونو اکسید کربن، مشتقات اکسید نیتروژن، و کربوهیدرات های حاصل از احتراق ناقص سوخت، به دی اکسید کربن، نیتروژن، و آب تبدیل می شوند. اگرچه مبدل های کاتالیستی بیش ترین کاربرد را در خودروها دارند، اما در ژنراتورها، لوکوموتیوها،و هواپیماها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

 

علائم خرابی کاتالیزور زانتیا چیست؟

تعمیر کاتالیزور زانتیا

وقتی شما به تعمیر کاتالیزور زانتیا نیاز پیدا می کنید باید بدانید که خودرو چه علائمی از خود نشان می دهد تا به موقع بتوانید مشکل را شناسایی کنید و به یک مرکز معتبر برای تعمیر و یا تعویض کاتالیزور مراجعه کنید شایع ترین علائمی که کاتالیزور خراب می شود و خودرو از خود نشان میدهد شامل موارد زیر می باشد:

  • افت شتابگیری
  • افزایش ناگهانی مصرف سوخت
  • روشن نشدن یا بد استارت خوردن خودرو
  • در صورتی که خودرو کاملا سرد باشد اگر کاتالیزور را با دست تکان دهید و صدایی شبیه تکان خوردن سنگریزه در داخل آن به گوش برسد نشانه ای از ریختن شبکه های داخل آن است.
  • روشن شدن چراغ اخطار (چک) در پشت آمپر
  • مردود در تست آلایندگی (مقادیر HC و CO بیشتر از نرمال)
  • بد کار کردن خودرو همراه با لرزش در حالت دور آرام
  • بوی بد در خودرو؛ بویی شبیه تخم مرغ گندیده که به مرور زمان بو بیشتر می‌شود.
  • کاهش دمای کاتالیزور (بازدهی واقعی کاتالیزور وقتی است که دمای آن بالا می‌رود و حتی احتمال دارد تا مرز 700 و 800 درجه هم برود. پس کاتالیزوری که پس از مدتی رانندگی و گرم شدن موتور هنوز به دمای ایده‌آل خود نرسیده باشد معیوب است). البته راه تشخیص دمای کاتالیزور نیازمند دستگاهی به نام حرارت سنج اینفِرارِد می‌باشد.

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور لیفان X60

 

 

تعمیر کاتالیزور زانتیا

اگر شما هم به دنبال یک مرکز تخصصی کاتالیزور هستید میتوانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید. سورنا کاتالیست ارائه دهنده انواع خدمات کاتالیزور

از جمله تعویض، تعمیر، شستشو و غیره…. را کاملا به صورت تخصصی با کادری مجرب انجام میدهد. شما برای تهیه کاتالیزور اورجینال انواع خودروهای

وارداتی و چینی میتوانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید و با نازلترین قیمت خریداری کنید.

تعمیر کاتالیزور خودروهای وارداتی با ضمانت نامه کتبی به شرط خاموش شدن چراغ چک و پایین اومدن مصرف سوخت

با بالاترین سرعت و دقت با هدف جلب رضایت مشتریان و مطابق با انتظارات شما

مشاوره خرید و تمامی موارد مربوط به کاتالیزور انواع خودروها.

رفع بوی بد داخل کابین ماشین

09211046454

 

چه عاملی باعث خرابی کاتالیزور زانتیا می شود؟

تعمیر کاتالیزور زانتیا

اگر شما به درستی از این قطعه با ارزش مراقبت نکنید احتمال تعویض و یا تعمیر آن زیاد می شود شما باید به نکات مهمی توجه کنید تا به تعمیر کاتالیزور زانتیا نیازی نباشد از جمله رایج ترین نوع خرابی کاتالیزور در خودروهای قدیمی تر گرفتگی بیش از حد شبکه های آن است که باعث می شود دود حاصل از احتراق موتور نتواند از کاتالیزور عبور کند و از اگزوز خارج شود. وقتی خروج دود با مشکل مواجه شود ورود هوا به موتور نیز مختل می شود و در نتیجه عملکرد موتور به شدت افت می کند.
کاتالیزور نسبت به تغییرات دما و ترکیبات موجود در گازهای خروجی حساس است. مثلا خرابی واشر سرسیلندر باعث وارد شدن روغن و آب به محفظه احتراق شده و گازهای خروجی را آلوده می کند و به کاتالیزور آسیب می رساندو شما مجبور میشوید به تعمیر کاتالیزور زانتیا بپردازید.
ریختن مکمل های انژکتور شور در باک یا اکتان بوسترها برای کاتالیزور ضرر دارد لذا از این مواد در خودرویتان استفاده نکنید.
اگر سیستم جرقه خودروی شما معیوب باشد باعث می شود مخلوط سوخت و هوا ناقس بسوزد و گازهای حاصل از احتراق ناقص عامل دیگری برای تخریب کاتالیزور هستند.
گرم شدن بیش از حد موتور از دیگر مواردی هست که باعث خرابی کاتالیزور می شود.
ضربه خوردن و صدمه دیدن پوسته کاتالیزور نیز می تواند کارکرد آن را مختل کند.
نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که اگر هر یک از موارد فوق الذکر باعث خرابی کاتالیزور شده است باید ابتدا عیب مورد نظر را رفع کرده و سپس اقدام به تعویض کاتالیزور نمایید. زیرا تا وقتی عامل اصلی خرابی ریشه یابی نشود صرفا تعویض کاتالیزور مشکل را حل نمی کند و پس از مدتی دوباره کارکرد آن مختل می شود.

 

هزینه تعویض کاتالیزور در سورنا کاتالیست چقدر است؟

یکی دیگر از بحث های مهم در زمینه تعویض کاتالیست، و یا تعمیر کاتالیزور زانتیا هزینه آن می باشد. از آنجا که در کشورهای اروپایی و پیشرفته به محیط زیست اهمیت بسیار زیادی داده می شود، هزینه تعویض این قطعه حیاتی در بحث آلودگی محیط زیست رایگان بوده و رانندگان می توانند بدون اینکه نیاز باشد هزینه ای را بابت تعویض این قطعه بپردازند، پس از پایان عمر مفید کاتالیست خودروی خود، آن را تعویض نمایند.

اما بحث محیط زیست همواره یکی از بحث های جانبی و بدون اهمیت در کشور ما بوده و هست و همین امر سبب شده است تا هزینه تعویض این قطعه مهم، در کشور ما نیز متفاوت باشد. با توجه به گرانی های اخیر در بحث لوازم یدکی و مصرفی خودرو، به نظر می رسد تعویض این قطعه برای رانندگان سخت شده است اما شما میتوانید این قطعه را از سورنا کاتالیست تهیه کنید با مقرون به صرفه ترین قیمت ما در همه شرایط کنار مشتریان خود هستیم و رضایت شما هدف ما است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *