تعمیر کاتالیزور سورنتو

 

در این مقاله قصد داریم برای شما از تعمیر کاتالیزور سورنتو بگوییم کیا سورنتو , یکی از تولیدات خاص شرکت کره‌ای کیا مربوط می‌شود به سال 2003. در این سال, شرکت کیا طراحی و ساخت گونه جدیدی از تولیدات خود را به صنعت خودروسازی دنیا معرفی کرد. در واقع کاتالیزور قطعه‌ای است برای کنترل و خنثی کرن گازهای خروجی از اگزوز خودرو، و در پاسخ به این سوال که کاتالیزور چست و چگونه عمل می‌کند باید گفت: این قطعه ارزشمند بر اثر یک سری فعل و انفعالات کربن‌مونوکسید و هیدروکربن‌ها به‌دست آمده از احتراق موتور خودرو را تبدل به ‌CO2 و آب CH2O می‌کند.

 

بررسی اجزا داخل کاتالیزور ماشین

تعمیر کاتالیزور سورنتو

قبل از تعمیر کاتالیزور سورنتو بهتر است با اجزای داخلی آن  آشنا شوید. اجزای کاتالیزور ماشین شامل سه بخش است که هر کدام از این بخش ها دارای اهمیت ویژه ای در ساختار کلی این قطعه می‌باشند، اجزای تشکیل دهنده کاتالیزور ماشین عبارتند از:

هسته کاتالیزور

این جزء در قسمت داخلی کاتالیزور و در بستری سرامیکی قرار گرفته است، ساختار بستر هسته کاتالیزور خودرو معمولا به صورت لانه زنبوری است.

مایع کاتالیزور

اصلی ترین جزء تشکیل دهنده کاتالیزور ماشین، مایع کاتالیزور می‌باشد و معمولا ساختاری از فلز های با ارزشی مانند طلا، کادمیوم، رودیوم و پلاتین دارد.

لایه اکسیدی

لایه اکسیدی عملا نگه دارنده مایع کاتالیزور بوده و از جنس دی اکسید تیتانیوم، اکسید آلومینیوم، دی اکسید سیلیکون، سیلیکا و آلومینا است.

 

علت خرابی کاتالیزور سورنتو چیست؟

تعمیر کاتالیزور سورنتو

برای اینکه کاتالیزور خودروی شما خراب نشود و نیازی به تعمیر کاتالیزور سورنتو نباشد باید به یکسری نکات دقت داشته باشید.

  • عملکرد بد سیستم احتراق

اگر سیستم احتراق عملکرد بدی داشته باشد، کاتالیزور خراب می‌شود. دلیلش این است که احتراق به‌درستی صورت نمی‌گیرد و بدسوزی (میس فایر) رخ می‌دهد. در نتیجه، مخلوط سوخت به‌طور ناقص می‌سوزد. سوختن ناقص به تشکیل مقدار زیادی دوده می‌انجامد که در مبدل جمع می‌شود. در این مرحله می‌توان آن را تمیز کرد و مشکل را برطرف کرد. اما اگر به جایی برسد که سیم پیچ ذوب شود، دیگر تمیزکردن آن کمکی نخواهد کرد.

  • استفاده از سوخت با کیفیت پایین

یکی دیگر از دلایل خرابی کاتالیزور استفاده از سوخت کم‌کیفیت است. این سوخت‌ها به‌طور کامل نمی‌سوزند و مابقی فرایند سوختن آنها در کلکتور و مستقیما در مبدل انجام می‌شود. به همین دلیل ذرات ریز آنها فیلتر را مسدود می‌کنند و هوا نمی‌تواند از آن عبور کندو کار به تعمیر کاتالیزور سورنتو می رسد.

  • کاتالیست بی‌کیفیت یا تقلبی

اگر کاتالیست را تعویض کرده‌اید و نوع بی‌کیفیت یا تقلبی آن را خریده‌اید، خیلی زود خراب می‌شود یا اینکه بدعمل می‌کند. برای مثال در کاتالیست تقلبی ممکن است قطر سلول‌های آن کوچک‌تر از اندازه معمول باشد. به این ترتیب حفره‌ها خیلی سریع مسدود و خراب می‌شوند.

  • مسدود شدن مبدل با پسماندهای احتراق

اگر موتور به هر دلیلی بیش‌ازحد روغن مصرف می‌کند، در طی احتراق دود سیاه خورنده‌ای تولید می‌شود که همراه با پسماندهای احتراق وارد مبدل می‌شود و روی آن اثر منفی می‌گذارد.

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور بایک سنوا

از کجا بفهمیم کاتالیزور سورنتو ما سالم است؟

تعمیر کاتالیزور سورنتو

یک سری آزمایش وجود که شما مطمئن می شوید که به تعمیر کاتالیزور سورنتو نیاز نیست که با آن می‌توان از سالم بودن کاتالیزور سورنتو یا خرابی جزئی و یا کامل آن اطمینان حاصل کرد.

 بررسی قسمت بیرونی مبدل کاتالیست

اول از قسمت بیرونی مبدل کاتالیست شروع می‌کنیم. باید همه قسمت‌های بیرونی کاتالیزور را بدون اینکه آن را خارج کنیم بررسی کنیم. هر گونه آسیب مکانیکی، فرورفتگی، خراش یا تراشه ممکن است نشانه خراب‌شدن سلول‌های درون کاتالیزور باشد.

خارج‌کردن مبدل و بررسی همه قسمت‌های آن

متأسفانه با بررسی قسمت خارجی کاتالیست نمی‌توان به‌طور کامل وضعیت سلول‌های آن را بررسی کرد. اگر بیرون از آن مشکل چندانی نمی‌بینید تصور نکنید که حتما کاتالیزور سالم است. بهتر است مبدل را خارج کرده و قسمت لانه‌زنبوری آن را بررسی کنید. اگر بخش لانه‌زنبوری درست کار کند،کاتالیزور درست کار می‌کند. البته کاتالیزورها در اتومبیل‌های مختلف ممکن است متفاوت باشند.

فشار گازهای خروجی را بررسی کنید

میزان فشار گازهای خروجی را بررسی کنید. برای این کار به دستگاه فشارسنج لازم است. فشارسنج میزان فشار گازهایی را که از اگزوز خارج می‌شوند اندازه می‌گیرد. اگر این فشار بالاتر از حد نرمال باشد، مبدل کاتالیست خراب شده است. البته این حد نرمال ممکن است برای خودروهای مختلف متفاوت باشد.

 

 

 

برای تعمیر کاتالیزور خودروی خود میتوانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید با بهترین کیفیت و قیمت

مقرون به صرفه میتوانید کاتالیزور اورجینال را تهیه کنید. تعمیر کاتالیزور خودروهای وارداتی با ضمانت

نامه کتبی به شرط خاموش شدن چراغ چک و پایین اومدن مصرف سوخت

با بالاترین سرعت و دقت با هدف جلب رضایت مشتریان و مطابق با انتظارات شما

مشاوره خرید و تمامی موارد مربوط به کاتالیزور انواع خودروها.

رفع بوی بد داخل کابین ماشین

09127744604

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *