طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه

طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه

طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه تعویض مبدل کاتالیزوری می تواند یکی از سخت ترین تعمیراتی باشد که یک مغازه انجام می دهد. برای اکثر خودروهای مدرن، شما می توانید انتظار داشته باشید که حدود 300 تا 1650 دلار (بدون احتساب نیروی کار) برای یک مبدل کاتالیزوری جدید بپردازید در کشورهای دیگر با این حال،اما در ایران این قیمت ها کمتر می باشد و شما می توانید تعویض کاتالیزور خودروی خود را با کاتالیزور جدید در سورنا کاتالیست با خیالی آسوده انجام دهید.

 

چرا مبدل کاتالیزوری اینقدر هزینه دارد؟

طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه
طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه ، مبدل کاتالیزوری از فلزات گرانبها مانند پلاتین، پالادیوم یا رودیم به عنوان کاتالیزور برای تصفیه گازهای مضر اگزوز استفاده می کند. پیدا کردن آنها سخت است و قیمت بالایی دارند از آنجایی که قیمت فلزات در نوسان است، نتیجه این است که قیمت کاتالیزور نیز تغییر می کند.

کاتالیزور که بین منیفولد اگزوز و صدا خفه کن شما یافت می شود، گازهای مضر اگزوز و ذرات سوخت نسوخته ای که وسیله نقلیه شما تولید می کند را فیلتر می کند. بنابراین بهتر است به محض مشاهده مشکل، مبدل کاتالیزوری خود را توسط یک مکانیک متخصص بررسی کنید.

 

 

 

بیشتر بدانید: مرکز تعویض کاتالیزور

 

 

چه عواملی بر هزینه های تعویض مبدل کاتالیزوری تأثیر می گذارد؟

طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه
طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه، از آنجایی که تعویض مبدل کاتالیزوری نامناسب می تواند کار پیچیده ای باشد، در اینجا برخی از عوامل موثر بر هزینه آورده شده است:

ساخت و مدل خودروی شما: در مقایسه با کاتالیست های پیچیده در وسایل نقلیه جدید، خودروهای قدیمی تر دارای مبدل کاتالیزوری ساده هستند که در نتیجه هزینه تعویض پایینی دارد. به عنوان مثال، مبدل کاتالیزوری موتور استاندارد (تویوتا کرولا) ممکن است هزینه جایگزینی کمتری نسبت به کاتالیزور خودروهای سطح بالا (BMW) داشته باشد.

کیفیت قطعات: هنگام استفاده از قطعات با کیفیت، انتظار هزینه تعویض مبدل کاتالیزوری بالا را داشته باشید. اگرچه، هزینه یکبار مصرف در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

هزینه های نیروی کار: هزینه های نیروی کار به محل زندگی شما بستگی دارد مکانیک های شهر ممکن است از شما بیشتر از روستاها هزینه بگیرند. به علاوه، هزینه نیروی کار در نمایندگی ها یا فروشگاه های تخصصی می تواند گران تر از یک مغازه محلی باشد.

علاوه بر این، ممکن است مکانیک شما نیاز داشته باشد وسیله نقلیه شما را بلند کند و از ابزارهای تخصصی برای برداشتن مبدل کاتالیزوری جوش داده شده یا پیچ شده استفاده کند، که بر هزینه های نیروی کار نیز تأثیر می گذارد.

اکنون که در مورد عواملی که هزینه مبدل کاتالیزوری گران قیمت شما را افزایش می دهد بیشتر می دانید، و طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه را می دانید اجازه دهید به چند سوال پرتکرار که از سورنا کاتالیست می شود بپردازیم.

 1مبدل کاتالیزوری من چقدر باید کار کند؟

یک مبدل کاتالیزوری جدید معمولاً حدود 70000 تا 100000کیلومتر دوام می آورد. با این حال، طول عمر یک کاتالیزور تحت تأثیر عادات رانندگی شما است. برای اطمینان از دوام بیشتر مبدل کاتالیزوری، وسیله نقلیه خود را به دمای کارکرد مناسب برسانید و سفرهای کوتاه را به حداقل برسانید.

 

2چگونه بفهمم مبدل کاتالیزوری من معیوب است؟

طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه ، مراقب علائم زیر مبدل کاتالیزوری بد باشید:
بوی تخم مرغ های فاسد به دلیل سوخت نسوخته حاوی سولفید هیدروژن که از لوله اگزوز شما خارج می شود.
چراغ چک موتور شما روشن است زیرا سنسور اکسیژن شما مشکلی را در سطوح گازهای خروجی تشخیص می دهد.
به دلیل تجمع کربن در سیستم اگزوز و محدود شدن دود اگزوز، شتاب ضعیفی را تجربه می کنید.
خودروی شما در تست آلایندگی رد می شود.
در حین کار یا رانندگی صدای تق تق می شنوید.

 

3چه زمانی باید مبدل کاتالیزوری خود را تعویض کنم؟

اگر مکانیک شما تشخیص داد مبدل کاتالیزوری شما آسیب دیده است، باید فورا آن را تعویض کنید. مبدل های کاتالیزوری آسیب دیده معمولاً از مرحله تمیز کردن یا تعمیر گذشته اند و گازهای مضر اگزوز را به طور موثر تبدیل نمی کنند. اما اگر زودتر مشکل را پیدا کنید، به احتمال زیاد می توانید با تعمیر مبدل کاتالیزوری خلاص شوید.

 

 

طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه را در سورنا کاتالیست انجام دهید که خیلی مقرون به صرفه می باشد و نیازی به هزینه بالا پرداختن ندارید

برقراری ارتباط با ما

09127744604

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *