تعمیر کاتالیزور لندرور

تعمیر کاتالیزور لندروور

 

در این مقاله قصد داریم از تعمیر کاتالیزور لندرور به شما اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید. شرکت لندرور هم‌اکنون زیرمجموعه‌ای از گروه جگوار لندرور به‌شمار می‌آید و از سال ۲۰۰۸ متعلق به کمپانی هندی تاتا موتورز می‌باشد،که خود شرکت نابغه‌ای از گروه تاتا محسوب می‌شود. لندرور تاکنون مدل‌های زیادی را عرضه کرده و هم‌اکنون ۳ مدل از این شرکت بنام‌های لندرور دیسکاوری، لندرور دیفندر و لندرور فری‌لندر، در خط تولید کارخانه‌های لندرور قرار دارند.

 

کاتالیزور چیست؟

قبل از تعمیر کاتالیزور لندرور بهتر است از خود کاتالیزور کمی بدانیم که این قطعه با ارزش چه کارایی در خودروی شما دارد کاتالیزور یا مبدل کاتالیست بخشی از سیستم اگزوز و خروجی گازهای خودرو است. مبدل کاتالیستی مورد استفاده در اگزوز خودروها، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است. کربن منوکسید و هیدروکربن‌های حاصل از سوخت‌های نسوخته موجود در دود خودرو، از آلاینده‌های خطرناک هوا هستند.

گازهای خارج شده از اگزوز اتومبیل همراه با مقداری هوا از روی کاتالیزور که شامل فلز اکسیدهاست عبور داده می‌شود. گاز CO و هیدروکربن‌ها به CO2 و H2O تبدیل می‌شوند که نسبتا بی خطرند و در هوا رها می‌شوند. کاتالیست بخش مهمی از سیستم کنترل آلایندگی خودروی شماست. ولی گاهی اوقات عملکرد آنها مختل می‌شود.

در بسیاری از کشورها در آوردن و حذف کاتالیزور و رانندگی بدون آن تخلف سنگینی محسوب می‌شود و خلاف قانون است. زیرا به محیط زیست صدمه جدی وارد می‌شود.

 

 خرابی کاتالیزور لندرور چرا اتفاق می افتد؟

تعمیر کاتالیزور لندرور

وقتی شما به کاتالیزور خودروی خود اهمیت ندهید و کارایی خودرو را جدی نگیرید نیاز به تعمیر کاتالیزور لندرور یا هر خودروی دیگری میرسد و حتی شاید تعویض پس حتما به نکات زیر دقت کنید و از کارهای این چنین پرهیز کنید تا عمر کاتالیزور خودروی شما زیاد شود.

  • عملکرد بد سیستم احتراق
  • اگر سیستم احتراق عملکرد بدی داشته باشد، کاتالیزور خراب می شود. دلیلش این است که احتراق به درستی صورت نگرفته و بد سوزی (میس فایر) رخ می دهد. در نتیجه، مخلوط سوخت به طور ناقص می سوزد. سوختن ناقص به تشکیل مقدار زیادی دوده می انجامد که در مبدل جمع خواهد شد
  •  استفاده از سوخت با کیفیت پایین
    یکی دیگر از دلایل خرابی کاتالیزور استفاده از سوخت کم‌ کیفیت است. این سوخت‌ ها به‌ طور کامل نمی‌ سوزند و مابقی فرایند سوختن آنها در کلکتور و مستقیما در مبدل انجام می‌ شود. به همین دلیل ذرات ریز آن ها فیلتر را مسدود و هوا نمی‌ تواند از آن عبور کندو نیاز به تعمیر کاتالیزور لندرور می شود.
  • کاتالیست بی‌ کیفیت یا تقلبی
    اگر کاتالیست را تعویض شده باشد و نوع بی کیفیت یا تقلبی آن را نصب شده باشد، خیلی زود خراب خواهد شد یا اینکه عملکرد مطلوبی ندارد. برای مثال در کاتالیست تقلبی ممکن است قطر سلول ها کوچک تر از اندازه معمول باشد. به این ترتیب حفره ها خیلی سریع مسدود و خراب می شوند.
  •  مسدود شدن مبدل با پسماند های احتراق
    اگر موتور به هر دلیلی بیش‌ از حد روغن مصرف کند، در طی احتراق دود سیاه خورنده‌ ای تولید می‌ شود که همراه با پسماند های احتراق وارد مبدل شده و روی آن اثر منفی می‌ گذارد.

 

تعمیر کاتالیزور لندرور

اگر شما هم به دنبال یک مرکز تخصصی برای تعمیر کاتالیزور خودروی خود هستید میتوانید با خیالی آسوده به سورنا کاتالیست مراجعه کنید 

سورنا کاتالیست ارائه دهنده تعمیر و تعویض و شستشوی انواع خودروهای وارداتی و چینی و ایرانی می باشد 

با بالاترین سرعت و دقت با هدف جلب رضایت مشتریان و مطابق با انتظارات شما

مشاوره خرید و تمامی موارد مربوط به کاتالیزور انواع خودروها.

رفع بوی بد داخل کابین ماشین

برای برقراری ارتباط :

09211046454

 

علائم هشدار دهنده تعمیر کاتالیزور لندرور

تعمیر کاتالیزور لندرور

وقتی کاتالیزور خودروی شما کارایی خود را از دست می دهد و نیاز به تعمیر کاتالیزور لندرور و یا تعویض آن میشود از خود علائم شایعی را نشان میدهد که باید حتما آنها را جدی بگیرید و در اولین فرصت به یک تعمیرگاه تخصصی کاتالیزور خودرو مراجعه کنید تا به دقت بررسی کند. علائم زیر هشدار دهنده خرابی کاتالیزور هستند :

 

حتما بخوانید: تعمیر کاتالیزور مزدا

 

  1. روشن‌ شدن چراغ چک موتور
    اگر سیستم رایانه اتومبیل هر گونه خطایی را در موتور تشخیص دهد، چراغ چک موتور را روشن می‌ کند و مشکل را به شما اطلاع می‌ دهد. از آنجا که مشکلات زیادی باعث روشن‌ شدن چراغ چک می‌ شوند برای اینکه فهمید مشکل از کاتالیست است باید از اسکنر استفاده کرد و کد مربوط به آن را خواند.
  2.  شنیدن صد اهای غیرطبیعی از زیر خودرو
    اگر در دور موتور بالا یا هنگام استارت زدن صدای ضربه شنیده شد، باید به کاتالیست شک کرد. این زمانی اتفاق می‌ افتد که سلول‌ های سرامیکی تجزیه شده و ذرات آنها تحت‌ تأثیر جریان گاز و نیروهای گریز از مرکز به دیواره کاتالیزور برخورد می‌ کنند و این صدا آن‌ قدری بلند هست که آن را می توان شنید.

  3. فت‌کردن قدرت ماشیناگر کاتالیزور خودرو درست کار نکند، اتومبیل ممکن است دچار تکان‌ ها و لرزش ناگهانی شود و به آن اندازه که باید، کشش نداشته باشد.و شما باید متوجه تعمیر کاتالیزور لندرور شوید .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *