تعویض کاتالیزور شرق تهران

تعویض کاتالیزور شرق تهران

تعویض کاتالیزور شرق تهران با سورنا کاتالیست مرکز تخصصی تعمیر و تعویض کاتالیزور می باشد، موتور برای کار با کاتالیزور طراحی شده است و علاوه بر انتشار آلاینده های سمی، اگر گربه شما به درستی کار نکند، عملکرد آن کاهش می یابد.

 

چرا کاتالیزور خودرو ممکن است خراب شود ؟

تعویض کاتالیزور شرق تهران

تعویض کاتالیزور شرق تهران، آسیب جاده – قسمت بیرونی گربه می تواند با برخورد با اجسام جامد در جاده آسیب ببیند. به عنوان مثال، سرعت گیرها، سنگ های بزرگ و غیره.

دوشاخه یا آلوده – مبدل های کاتالیزوری متصل یا آلوده به دلیل نوع نادرست سوخت در ماشین شما ایجاد می شود. استفاده از سوخت سرب دار یا جایگزین سرب، یکپارچه را مسدود کرده و باعث از کار افتادن آن می شود.

در صورت استفاده از افزودنی های سوختی که برای استفاده با مبدل کاتالیزوری مناسب نیستند، اتفاق مشابهی رخ خواهد داد.

زیرلایه ذوب شده / شکسته یک یکپارچه معمولاً هنگامی که توسط یک جسم برخورد می کند یا زمانی که دچار تغییر ناگهانی دما می شود، شکسته می شود.
استفاده از خمیر اگزوز قبل از مبدل کاتالیزوری می تواند باعث شکستن یکپارچه شود. هنگامی که خمیر اگزوز سخت شد، گلوله های کوچک ممکن است شکسته شده و به مبدل کاتالیزوری شلیک کنند.

یکپارچه به تدریج توسط این گلوله ها از بین می رود و از بین می رود. مبدل کاتالیزوری نیز ممکن است در اثر لرزش بیش از حد موتور آسیب ببیند. یکی دیگر از دلایل احتمالی شکستگی یکپارچه، تغییر دمای ناگهانی است.

هنگامی که سوخت نسوخته به مبدل کاتالیزوری تزریق می شود، یکپارچه می تواند ذوب شود. این می تواند ناشی از ضربه زدن یا یدک کشیدن ماشین باشد، یا اگر موتور ماشین قبل از شلیک به چندین دور نیاز داشته باشد. اطلاعات بیشتر در مورد این بخش “گرمای بیش از حد” است.

گرمای بیش از حد – مشکلات زیادی وجود دارد که می تواند باعث داغ شدن یا خرابی مبدل کاتالیزوری شود. شایع ترین علت ورود سوخت نسوخته به مبدل کاتالیزوری است. همچنین شمع ها و سرنخ های معیوب باعث از کار افتادن موتور و خراب شدن مبدل کاتالیزوری می شود. همچنین اگر زمان بندی توزیع کننده خارج باشد، آسیب می بیند.

• سنسور اکسیژن – یک حسگر اکسیژن اطلاعات را جمع آوری و به واحد کنترل الکترونیکی ارسال می کند. این برای کنترل ترکیب سوخت/هوا استفاده می شود.

اگر سنسور اکسیژن معیوب باشد یا به سیلیکون ناشی از ضد یخ یا درزگیر آلوده شده باشد، مخلوط سوخت/هوا تصحیح نمی شود و سوخت اضافی وارد مبدل کاتالیزوری می شود و باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود

 

 

بیشتر بدانید : سرویس کاتالیزور

 

 

• سیستم های تزریق سوخت – اگر انژکتور سوخت در داخل نشتی داشته باشد یا سوخت را به داخل موتور چکه کند، مبدل کاتالیزوری ممکن است آسیب ببیند.. آن وقت باید تعویض کاتالیزور شرق تهران انجام شود.

سوخت اضافی وارد سیستم اگزوز شده و باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود. با توجه به سیستم های مختلف انژکتور سوخت، هنگام تلاش برای تشخیص مشکل، همیشه باید از کتابچه راهنمای مناسب استفاده شود.

• سنسورهای نقشه – سنسورهای نقشه بار موتور و میزان هوای ورودی را به واحد کنترل الکترونیکی می‌گویند.اگر این سنسور از کار بیفتد باعث ایجاد یک وضعیت غنی در موتور می شود که می تواند مبدل کاتالیزوری را بیش از حد گرم کند و باعث از کار افتادن آن شود.

• سیستم های کاربراتور – کاربراتور فرسوده یا معیوب می تواند باعث گرم شدن بیش از حد مبدل کاتالیزوری شود. مشکلاتی مانند تنظیم نامناسب شناور یا ترکیب هوا/سوخت و فرسوده شدن میله های اندازه گیری می تواند به مبدل کاتالیزوری آسیب برساند.

سیستم خفه کننده نیز باید به درستی کار کند تا سطح مناسب سوخت وارد سیستم شود. اگر سوخت بیش از حد وارد سیستم شود، بیش از حد گرم می شود و در نهایت از کار می افتد.

• کنترل سوپاپ پاکسازی قوطی – این دریچه با خلاء بخار سوخت را از کاسه کاربراتور به قوطی زغال می‌رساند. اگر خلاء شکسته شود، قوطی زغال سنگ سیل می شود و باعث می شود مخلوط هوا/سوخت بسیار غنی شود.

این باعث می شود مبدل کاتالیزوری بیش از حد گرم شود و خراب شود.تعویض کاتالیزور شرق تهران

گربه های پر سر و صدا – مبدل کاتالیزوری نباید به عنوان یک صدا خفه کن در نظر گرفته شود، اگرچه دارای برخی ویژگی های خاموش کننده است. سر و صدا می تواند ناشی از ورود بیش از حد سوخت به مبدل کاتالیزوری باشد.

 

چگونه می توانم به بهترین نحو از گربه خود مراقبت کنم؟

تعویض کاتالیزور شرق تهران، چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که گربه شما عمر طولانی و سالمی دارد.

1. هنگام نصب مبدل کاتالیزوری، از خمیر اگزوز در جلوی گربه استفاده نکنید. هنگامی که خمیر اگزوز سفت می شود می تواند تکه تکه شود و به یکپارچه آسیب برساند. چسب همچنین می تواند یکپارچه را مسدود کند.

2. همیشه از سوخت مناسب برای خودروی خود استفاده کنید.

3. هرگز از افزودنی سوخت بدون مطالعه دستورالعمل استفاده نکنید تا مطمئن شوید که آیا برای استفاده با مبدل کاتالیزوری مناسب است یا خیر. اگر شک دارید، با سازنده افزودنی تماس بگیرید.

4. هرگز اقدام به ضربه زدن یا بکسل کردن ماشین خود نکنید. این باعث می شود سوخت نسوخته به مبدل کاتالیزوری تزریق شود که باعث می شود مونولیت بیش از حد گرم شود و ذوب شود.

 

برای تعمیر و تعویض مبدل کاتالیزوری خودروی خود می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید

با سال ها تجربه درخشان

برقراری ارتباط:

09127744604

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *