منیفولد اگزوز شاهین

 

امروز قرار است از منیفولد اگزوز شاهین به شما اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم منیفولد اگزوز که مستقیماً به بلوک موتور متصل شده است، اولین بخش از سیستم اگزوز خودرو است. این گازهای خروجی را از تمام سیلندرها خارج کرده و آنها را به مبدل کاتالیزوری خودرو هدایت می کند. موتورهای نوع V برای هر بانک سیلندر یک منیفولد جداگانه دارند. نشتی در منیفولد اگزوز یا واشر آن می‌تواند به گازهای خروجی اجازه خروج دهد، که برای سرنشینان خودرو خطراتی ایجاد می‌کند و می‌تواند منجر به خوانش اشتباه توسط سنسور اکسیژن شود و چراغ چک موتور را روشن کند. سوراخ‌های بزرگ‌تر در منیفولد صدای بلند اگزوز تولید می‌کنند.

 

 

منیفولد اگزوز شاهین چگونه کار می کند؟

منیفولد اگزوز شاهین

منیفولد اگزوز شاهین اولین قسمت از سیستم اگزوز خودرو شما است. به موتور وسیله نقلیه شما متصل است و آلاینده های موتور شما را جمع آوری می کند. منیفولد اگزوز مخلوط هوا/سوخت را از سیلندرهای متعدد در موتور خودروی شما دریافت می کند. مخلوط سوخت/هوا را از هر سیلندر جمع آوری می کند، چه چهار، چه شش یا هشت سیلندر داشته باشید. منیفولد اگزوز نه تنها تمام گازهای سوخته موتور را دریافت می کند، بلکه با استفاده از دمای بسیار بالای خود، گازهای مصرف نشده یا ناقص سوخته را نیز به طور کامل می سوزاند. منیفولد همچنین اولین سنسور اکسیژن را در سیستم اگزوز شما قرار می دهد تا میزان اکسیژن ورودی به سیستم را بررسی کند. سنسور اکسیژن میزان اکسیژن را کنترل می کند و به سیستم تزریق سوخت می گوید که میزان اکسیژن مصرفی در مخلوط سوخت/هوای مورد استفاده برای تامین انرژی موتور را افزایش یا کاهش دهد. اساساً منیفولد اگزوز به عنوان یک قیف عمل می کند و برای جمع آوری تمام آلاینده های موتور (از هر تعداد سیلندرهایی که وسیله نقلیه شما دارد) استفاده می شود. سپس هنگامی که آنها در یک مکان قرار گرفتند و کاملاً سوختند، منیفولد گازهای گلخانه ای را به بقیه سیستم اگزوز ارسال می کند.

 

 

مطالعه آزاد: تعمیر کاتالیزور الانترا

 

5 نشانه برتر از  خرابی منیفولد اگزوز شاهین

منیفولد اگزوز شاهینخودروی شاهین دارای موتور توربو دنده ای با پیشرانه قوی تولید شرکت سایپا یکی از ضعف های رایج در این خودرو طراحی اشتباه در سیستم اگزوز و کاتالیست این خودرو می باشد که خودرو هنگام رد شدن از روی سرعت گیرهای بلند گلویی کاتالیست این خودرو به آسفالت برخورد می کند و باعث شکستگی چدنی توربو و در موارد شدید تر باعث شکستن کاتالیست و کارتل موتور می باشد که یکی از بدترین ضعف های دیده شده در کل خودروهای تولید سایپا می باشد وقتی سوار ماشین می شوید، ممکن است متوجه صداها یا بوهای عجیب و غریب یا کمترین علامت مورد علاقه همه افراد شوید:

چراغ چک موتور
در حالی که وسوسه انگیز است که فقط موسیقی را بالا ببرید و پنجره ها را پایین بیاورید تا بازدید از مکانیک را به تعویق بیندازید، نشت منیفولد اگزوز چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت یا به سادگی از آن گذشت. تعمیرات اگزوز را به تاخیر نیندازید علائم زیر می تواند به نشتی منیفولد اگزوز اشاره کند، بنابراین اگر متوجه یک یا چند مورد از این علائم شدید، هر چه سریعتر وقت ملاقات بگیرید.

 موتور پر سر و صدا
یکی از واضح‌ترین نشانه‌های نشت منیفولد اگزوز، صداهای عجیبی است که از موتور می‌آید. ممکن است با خروج گازها صدای موتور بلندتر از حد معمول باشد، یا ممکن است متوجه صدای ضربه زدن شوید. صدای تیک تیک یا ضربه زدن درست پس از روشن کردن ماشین اتفاق می افتد. همانطور که منیفولد اگزوز منبسط می شود، ممکن است نشت را ببندد و صدا تا دفعه بعدی که ماشین را روشن کنید متوقف می شود.

 بوی اگزوز
اگر بوی اگزوز یا گازهای دیگر را در ماشین بویید، حتی با شیشه‌های بالا، این ممکن است به این معنی باشد که منیفولد اگزوز نشتی دارد. اما به خاطر داشته باشید که نشتی ممکن است مونوکسید کربن مضر و بی بو را نیز به داخل خودرو آزاد کند.
همانطور که مونوکسید کربن تنفس می کنید، بدن اکسیژن موجود در گلبول های قرمز را با مونوکسید کربن جایگزین می کند، که می تواند آسیب جدی و پایدار ایجاد کند و می تواند کشنده باشد. اگر در حین رانندگی سردرد داشتید یا احساس ضعف، سرگیجه یا حالت تهوع داشتید، خود را کنار بکشید، ماشین را خاموش کنید و بلافاصله بیرون بروید تا هوای تازه بگیرید.
اگر متوجه این نشانه نشتی منیفولد اگزوز شاهین شدید، سری خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید.

 

تعمیرگاه تخصصی سورنا کاتالیست با سابقه ای که در زمینه تعمیر و نوسازی کاتالیزور و کف تراشی چدنی در خودروهای توربو
در زمینه تعمیر چدنی توربو خودروهای شاهین اقدام کرده و سیستم کاتالیست این خودرو که از لحاظ آسیب دیدن نسبت به سرعت گیر ها دچار مشکل می شود را برطرف کرده شما با خیالی آسوده می توانید به مرکز تخصصی سورنا کاتالیست مراجعه کنید و منیفولد اگزوز شاهین خود را تعمیر کنید با قیمتی مناسب و بصرفه چون اگر به نمایندگی ها مراجعه کرده باشید مبلغ بالایی برای تعمیر این قطعه از شما دریافت می کنند اما شما با خیالی راحت میتوانید با قیمت خیلی به صرفه منیفولد خودروی خود را به ما بسپارید.

برای برقراری ارتباط با مشاورین:

091277744604

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *