گرانترین مبدل کاتالیزوری برای کدام خودرو است ؟

گرانترین مبدل کاتالیزوری برای کدام خودرو است ؟ شاید برای شما هم جالب بباشد که بدانید گرانترین مبدل کاتالیزوری برای کدام خودرو است پس تا انتها همراه ما باشید. مبدل کاتالیزوری بخشی از سیستم اگزوز شما است که برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای طراحی شده است. از بیرون مانند یک صدا خفه کن کوچک به نظر می رسد، اما ساختار داخلی آن چیزی است که آن را منحصر به فرد می کند.

در آنجا، مش لانه زنبوری روکش شده با فلز گرانبها را خواهید دید که برای به حداکثر رساندن مساحت سطح طراحی شده است تا گاز با کاتالیزور تعامل داشته باشد. با عبور اگزوز، گازهای مضر به گازهای کمتر مضر «فیلتر» می شوند، از این رو کلمه مبدل نامیده می شود.

 

گرانترین مبدل کاتالیزوری برای کدام خودرو است ؟

گرانترین مبدل کاتالیزوری برای کدام خودرو است ؟
گرانترین مبدل کاتالیزوری برای کدام خودرو است ؟ بر اساس داده های سال 2020، گران ترین مبدل کاتالیزوری متعلق به فراری F430 با قیمت شگفت انگیز 3770.00 دلار است. علاوه بر این، F430 به دو مورد از آنها نیاز داشت، بنابراین جایگزینی کامل آنها 7540 دلار قبل از هزینه نیروی کار برای صاحبان خودرو هزینه خواهد داشت.

در حالی که مبدل لامبورگینی آونتادور از نظر فنی سومین مبدل گران قیمت است، با قیمت 3120 دلار، ما آن را در رتبه دوم قرار می دهیم زیرا، درست مانند F430، آونتادور به دو مبدل نیاز دارد. این هزینه کل تعویض را به 6240 دلار می رساند. تقریباً ناگفته نماند که اگر می توانید یک فراری یا لامبورگینی بخرید، احتمالاً می توانید مبدل کاتالیزوری را به هر قیمتی بخرید.

خودرویی که دومین (یا سومین) گران‌ترین مبدل کاتالیزوری دارد، مانند لامبورگینی یا فراری عجیب و غریب نیست، اما دارای خط خودرویی بسیار مورد احترام است. این افتخار متعلق به Ram 2500 با قیمت مبدل کاتالیزوری 3460 دلار است.

چهارمین مدل گران قیمت، فورد F-250، با رانندگان 2804 دلار کار می کند که نشان دهنده کاهش قابل توجه قیمت نسبت به سه خودروی برتر است. فورد موستانگ با قیمت 1500 دلار در رتبه آخر پنج قرار می گیرد که در مقایسه با آن رقم نسبتاً متوسطی است. میانگین مبدل کاتالیزوری بسته به نوع خودرو و مدل آن بین 800 تا 1200 دلار متغیر است. به طور کلی، هر چه موتور بزرگتر باشد، مبدل گرانتر است.

در نظر داشته باشید که این قیمت ها فقط شامل هزینه خود واحد مبدل کاتالیزوری می شود. سایر قطعات اگزوز و هزینه های کار می توانند به کل هزینه تعمیر اضافه کنند اگر مبدل شکسته ای داشته باشید.

 

 

 

بیشتربدانید: تعمیر کاتالیزور لندروور دیسکاوری

 

 

 

 

چرا مبدل های کاتالیزوری اینقدر گران هستند؟

گرانترین مبدل کاتالیزوری برای کدام خودرو است ؟
گرانترین مبدل کاتالیزوری برای کدام خودرو است ؟ همانطور که می توانید بگویید، حتی یک مبدل کاتالیزوری مقرون به صرفه نیز یک قطعه گران قیمت برای تعمیر است. اما چرا؟ این فقط بخش کوچکی از سیستم اگزوز شماست.

دلیل آن در نام است. مبدل های کاتالیزوری از یک کاتالیزور شیمیایی برای تمیز کردن اگزوز شما استفاده می کنند. با کمک این کاتالیزور، اکسید نیتروژن به نیتروژن و اکسیژن، مونوکسید کربن به دی اکسید کربن تبدیل می شود و هیدروکربن های نسوخته باقی مانده به آب و دی اکسید کربن تبدیل می شوند.

متأسفانه تنها کاتالیزورهای مناسب فلزات کمیاب مانند پلاتین، پالادیوم و رودیوم هستند. همه این فلزات بسیار گران هستند. قیمت فعلی پلاتین 1135 دلار در هر اونس است و پالادیوم بیش از طلا قیمت دارد و 2332 دلار در هر اونس است. رودیوم در حالی که بسیار مفید است، بسیار ناپایدار است و از 10000 دلار تا بیش از 21000 دلار در هر اونس متغیر است.

خودروسازان تمام تلاش خود را می کنند تا مبدل های کاتالیزوری را تا حد امکان کوچک کنند و تا جایی که می توانند از فلزات گرانبها کمتر استفاده کنند. با این حال، محدودیت‌هایی برای این تلاش‌های کوچک‌سازی وجود دارد، و حتی مقدار حداقلی از این فلزات می‌تواند بسیار گران باشد.

علاوه بر این، هیچ راهی برای گسترش عرضه وجود ندارد. همانطور که امروزه وجود دارد، مبدل های کاتالیزوری بیش از هر کاربرد دیگری از پالادیوم استفاده می کنند و هر سال یک سوم پلاتین تولید شده در سطح جهان را مصرف می کنند. به عبارت دیگر، مبدل‌های کاتالیزوری به این زودی ارزان‌تر نمی‌شوند.

 

 

 

 

برای خرید بهترین با کیفیت ترین مبدل کاتالیزوری می توانید به مرکز تخصصی کاتالیزور مراجعه کنید

سورنا کاتالیست با مناسبترین قیمت در کنار شما است

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *