احیای کاتالیزور خودرو

احیای-کاتالیزور-خودرو

سورنا کاتالیست خدماتی را برای احیای کاتالیزور خودرو و برای بازسازی مبدل های کاتالیزوری ارائه می دهد که شامل جوش دادن کارتریج مبدل کاتالیزوری جدید به محفظه اصلی (منیفولد) است..

مبدل کاتالیزوری چیست؟ 

احیای-کاتالیزور-خودرواحیای کاتالیزور خودرو، یوژن هودری مبدل کاتالیزوری را در حدود سال 1950 اختراع کرد. مهندس مکانیک فرانسوی کار خود را صرف توسعه سوخت های بهتر برای خودروها کرده بود. اما در سال 1950، دانشمندان شروع به یادگیری در مورد آلودگی هوا ناشی از اتومبیل ها کردند. بنابراین، هودری مبدل کاتالیزوری را برای تمیز کردن اگزوز طراحی کرد.

بنزین سرب دار مورد استفاده در سال 1950 به مبدل های کاتالیزوری آسیب رساند. تا سال 1975، دانشمندان بنزین بدون سرب تولید کردند. در آن سال، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، مبدل های کاتالیزوری را برای تمام خودروهای جدید اجباری کرد. کشورهای دیگر نیز به زودی این کار را دنبال کردند.

 

 

 

دانستنی : گرانترین کاتالیزور برای کدام خودروها است؟

 

 

 

چه چیزی از لوله اگزوز خودرو خارج می شود؟

احیای-کاتالیزور-خودرو

احیای کاتالیزور خودرو، اگر وسیله نقلیه ای سوخت های فسیلی را بسوزاند، گازهای بدی از لوله اگزوز آن خارج می شود. اصطلاح فانتزی تر برای این گازها انتشار است. گازهای گلخانه ای وسایل نقلیه حاوی بسیاری از ترکیبات شیمیایی مختلف است. برخی از آنها مضرتر از دیگران هستند.

اکثر موتورهای خودرو از بنزین برای سوخت استفاده می کنند. یک وسیله نقلیه قبل از سوزاندن این سوخت را با هوا مخلوط می کند. این فرآیند شیمیایی احتراق نامیده می شود. هنگامی که بنزین در هوا می سوزد، محصولات جانبی شیمیایی زیادی تولید می کند.

برخی از این محصولات جانبی کاملا بی خطر هستند. به عنوان مثال، هوا 78٪ گاز نیتروژن (N2) است. مقداری از این نیتروژن در حین احتراق با اکسیژن واکنش می دهد. این مقداری اکسیدهای نیتروژن (NOx) تولید می کند که سمی هستند. با این حال، بیشتر نیتروژن به صورت N2 آزاد می شود.

اگزوز موتور نیز شامل آب (H2O) است. اغلب در طول زمستان می بینید که آب از لوله های اگزوز چکه می کند.

برخی از محصولات جانبی احتراق می توانند باعث مشکلات سلامتی شوند. اینها شامل مشکلات تنفسی، بیماری های قلبی عروقی و سرطان است. آنها توسط اکسیدهای نیتروژن (NOx)، هیدروکربن های نسوخته، ذرات کربن و ترکیبات آلی فرار (VOCs) ایجاد می شوند.

برخی از محصولات جانبی نیز می توانند محیط زیست ما را آلوده کنند. بارش اسیدی، آلودگی هوا و آب ناشی از دی اکسید کربن (CO2)، اکسیدهای نیتروژن (NOx) و اکسیدهای گوگرد است.

موتورهای خودرو نیز مونوکسید کربن (CO) آزاد می کنند. این گاز سمی می تواند جایگزین اکسیژن در جریان خون شما شود. اگر به اندازه کافی از آن نفس بکشید، ممکن است خفه شوید!

همه اینها بسیار خطرناک به نظر می رسد، اینطور نیست؟ خوشبختانه، مبدل‌های کاتالیزوری کمک می‌کنند که آلاینده‌های موتور کمتر مضر باشند.

مبدل های کاتالیزوری چگونه کار می کنند؟

احیای-کاتالیزور-خودرو
احیای کاتالیزور خودرو،مبدل کاتالیزوری به لوله اگزوز زیر خودرو متصل می شود. این یک جعبه فلزی است که داخل آن یک لانه زنبوری سرامیکی قرار دارد. لانه زنبوری با مخلوطی از پلاتین (Pt)، پالادیوم (Pd) و رودیوم (Rh) پوشیده شده است. این فلزات نجیب در برابر اکسیداسیون، خوردگی و اسید مقاومت خوبی دارند. این بدان معناست که آنها می توانند در برابر تمام مواد شیمیایی آزاد شده توسط موتور خودرو مقاومت کنند.
فلزات موجود در مبدل های کاتالیزوری کاتالیزور هستند. کاتالیزورها ترکیباتی هستند که بدون اینکه خودشان تحت تاثیر قرار بگیرند یک واکنش شیمیایی را آغاز می کنند. مبدل های کاتالیزوری ساختار لانه زنبوری دارند زیرا سطح زیادی را برای واکنش های زیادی فراهم می کند.
برای تعمیر کاتالیزور خودروی خود می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید
با سال ها تجربه 
برقراری ارتباط
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *