در این مقاله میخواهیم از تعمیر کاتالیزور اسپورتیج برای شما بگوییم اگر شما هم علاقه مند به این خودرو هستید پس تا انتها مقاله همراه ما باشید کیا اسپورتیج خودروی محبوبی برای رانندگانی است که به دنبال یک کراس اوور شاسی‌بلند هستند که می‌تواند کمی در آفرود و همچنین رفت‌وآمدهای کاری را انجام دهد. متأسفانه، در بین سارقانی که به دنبال سرقت و فروش مجدد مبدل های کاتالیزوری هستند نیز محبوب است.
اسپورتیج به طور مرتب در لیست های رایج ترین اهداف سرقت مبدل کاتالیزوری ظاهر می شود. در سال‌های اخیر، کیا با قرار دادن مبدل کاتالیزوری در نقطه‌ای کمتر راحت‌تر به منیفولد اگزوز، به دنبال مقابله با این موضوع بوده است.

 

 

کاتالیزور چیست؟

تعمیر کاتالیزور اسپورتیج

قبل از تعمیر کاتالیزور اسپورتیج بدانیم که خود کاتالیزور چیست مبدل‌های کاتالیزوری (نه مبدل‌های کادیلاک که برخی دوست دارند بگویند) به حذف مونوکسید کربن (و سایر گازهای سمی) که خودرو از ورود به هوای بیرونی که تنفس می‌کنیم، تولید می‌کند، کمک می‌کند. وظیفه آن فیلتر کردن یا «تبدیل» گازهای مضر (اکسید نیتریک، مونوکسید کربن و هیدروکربن‌های نسوخته) است که خودرو قبل از ورود به جو تولید می‌کند. این گازهای سمی تقریباً به تنهایی به دوران کلاسیک خودروهای عضلانی در دهه 70 پایان دادند و مسئول بیشتر مه دود موجود در شهرهای بزرگ هستند در حالی که به احتمال زیاد با نگهداری درست هرگز نیازی به تعمیر یا تعویض دستگاه خود نخواهید داشت، اما گاهی اوقات ممکن است با مشکل مواجه شوید و نیاز به تعمیر و یا تعویض کاتالیزور داشته باشید پس برای همچین کاری حتما باید به یک مرکز تخصصی کاتالیزور سر بزنید.

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور هیوندای آی 10

 

 

علائم خرابی کاتالیزور چیست؟

تعمیر کاتالیزور اسپورتیج

باید بدانید که تعمیر کاتالیزور اسپورتیج کار اساسی و مهم است ، مبدل‌های کاتالیستی عمدتا عمری بالغ بر 80 هزار کیلومتر یا در حدود چهار سال در خودروهای بنزین‌سوز دارند. پس از طی این مدت یا مسافت، قطعات درونی کاتالیزور از جمله قطعه اسفنجی آن کارایی خود را از دست داده و منفذ آن دچار گرفتگی می‌شوند و کارایی سابق را نخواهند داشت و بنابراین نیاز به تعویض آن است.

چنانچه پس از مدت زمان یا مسافت فوق اقدام به تعویض مبدل کاتالیستی نشود، سبب ایجاد گازهای گلخانه‌ای آلاینده محیط زیست به میزان بیش از 5 برابر می‌شود و همچنین علائمی به نشانه خرابی اینقطعه در خودرو پدیدار می‌شود که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره شده است.

چنانچه کاتالیزور خودرو دچار نقص و خرابی شده باشد و نیاز به تعمیر کاتالیزور اسپورتیج باشد در شتاب خودرو اختلال ایجاد شده و معمولا با بروز علائمی مانند کند کار کردن موتور، سخت روشن شدن یا یا روشن نشدن در هنگام استارت، مصرف بی‌رویه سوخت توسط خودرو، لرزش بدنه و بوی بد گازهای خروجی از خودرو و بیشتر شدن تدریجی علائم فوق خود را نشان می‌دهد.

 

 

علت خرابی کاتالیزور چیست؟

در صورت خرابی کاتالیزور اول باید عیب مورد نظر را رفع کرده و سپس اقدام به تعویض کاتالیزور نمایید. زیرا تا وقتی عامل اصلی خرابی ریشه یابی نشود صرفا تعویض کاتالیزور مشکل را حل نمی کند و پس از مدتی دوباره عملکرد آن را مختل می کند. از عوامل تاثیرگذار در خرابی کاتالیزور می توان به موارد زیر اشاره کرد :

• گرم شدن بیش از حد موتور

• ضربه شدید و صدمات فیزیکی

• معیوب بودن سیستم جرقه خودرو

• مکمل های انژکتور شور و مکمل های تقلبی

برای تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروی خود می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید 

تعمیر و تعویض کاتالیزور انواع خودروهای چینی و وارداتی

با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت با ضمانت نامه کتبی

برقراری ارتباط:

09127744604

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *