تعمیر کاتالیزور میکرو

تعمیر کاتالیزور میکرو

تعمیر کاتالیزور میکرو،از آنجایی که کاتالیزورها در زیر خودروهای ما قرار دارند می توانند سریعتر از هر جزء دیگر فرسوده شوند.
برای بسیاری از ما، اگزوزها ساده‌ترین بخش ماشین هستند که می‌توان آن‌ها را نادیده گرفت زیرا هر روز وقتی به سمت محل کار می‌رویم یا به مغازه می‌رویم آن‌ها را نمی‌بینیم.

اگزوزها به گونه ای طراحی شده اند که دود را از جلوی خودرو دور کرده و صدای موتور را کاهش دهند و در عین حال بهره وری سوخت را حفظ کنند.

اگر اگزوز خودروی شما نشتی داشته باشد، این امر بر فشار در سیستم اگزوز تأثیر می‌گذارد، مصرف سوخت را کاهش می‌دهد و منجر به آلایندگی بالاتر می‌شود.

اگزوزها شش گاز تولید می کنند که سه تای آنها سمی هستند (مونوکسید کربن، مونوکسید نیتروژن و اکسید نیتروژن). این سیستم قرار است این دودها را دفع کند و تعداد ذرات مضر ساطع شده از لوله اگزوز را کاهش دهد تا ماشین شما تمیزتر کار کند.

اگر نشتی در اگزوز نزدیک به موتور ایجاد شود، این می تواند تأثیر زیادی بر مصرف سوخت داشته باشد و می تواند منجر به هدر رفتن سوخت شود.

بنابراین، در حالی که ممکن است فکر کنید اجتناب از تعمیر اگزوز نشتی باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود، در دراز مدت به دلیل مصرف سوخت ضعیف هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

 

 

خرابی کاتالیزور چه آسیبی به موتور ماشین می زند؟

تعمیر کاتالیزور میکرو

تعمیر کاتالیزور میکرو، با گذشت زمان، دود ناشی از ترک خوردگی لوله اگزوز به اجزای اطراف آسیب می رساند و حتی می تواند باعث آتش سوزی شود.

هنگامی که برای اولین بار از موتور خارج می شوند، دود اگزوز بسیار داغ است، اما با رسیدن به لوله اگزوز در عقب خودرو، به تدریج سرد می شود.

اگر سوراخی در اگزوز نزدیک موتور وجود داشته باشد، این گازهای داغ می توانند به بیرون نشت کرده و مستقیماً به اجزای دیگر منفجر شوند که باعث آسیب حرارتی و افزایش خطر آتش سوزی می شود.

تأثیر دود اگزوز نشتی بر روی سایر قطعات و باب های زیر خودرو بسته به محل قرارگیری سوراخ روی سیستم اگزوز متفاوت است. هرچه سوراخ به لوله اگزوز نزدیک‌تر باشد، ضربه کمتری به قسمت‌های اطراف وارد می‌شود.

دودهای مضر می توانند وارد کابین شوند
یکی از جدی‌ترین عواقب نشت سیستم اگزوز این واقعیت است که گازهای سمی می‌توانند به داخل کابین راه پیدا کنند که مطمئناً برای کسانی که داخل آن نشسته اند خبر خوبی نیست!

 

 

 

مطالعه مفید: تعمیر کاتالیزور تیگو 8 پرومکس

 

اگر بخارات مضر مانند مونوکسید کربن و اکسید نیتروژن از کف تراوش کند یا از طریق دریچه های هوا وارد شود، می تواند باعث بیماری یا در موارد نادر حتی مرگ راننده و سرنشینان شود.

نکته ترسناک این است که دودهای مضر اگزوز بی بو و بی رنگ هستند، بنابراین تا زمانی که برخی از اثرات را متحمل نشوید، متوجه وجود آنها در هوا نخواهید شد.

قرار گرفتن خفیف در معرض دود اگزوز می تواند باعث سردرد، سرگیجه و خستگی شود، که می تواند زمانی که شما درحال رانندگی هستید خطرناک باشد.

و در شرایط شدید، قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض سطوح بالای مونوکسید کربن می‌تواند منجر به مرگ شود و رسیدگی سریع به تعمیر کاتالیزور میکرو ضروری است.

عملکرد ضعیف موتور – ممکن است متوجه کارکرد نادرست موتور، مصرف سوخت ضعیف یا کاهش قدرت موتور شوید. این علائم می تواند نتیجه نشتی منیفولد اگزوز، صدا خفه کن، مبدل کاتالیزوری یا هر قسمت دیگر اگزوز باشد که بر نسبت هوا به سوخت موتور تأثیر می گذارد.

قطعات الکتریکی و پلاستیکی آسیب دیده اند منیفولد اگزوز آسیب دیده، صدا خفه کن، مبدل کاتالیزوری یا هر قسمت دیگر اگزوز می تواند باعث نشت دود داغ و آسیب به اجزای اطراف شود. اغلب می توان متوجه بوی سوزش شدیدی شد که از سیستم اگزوز می آید.

 

 

برای تعمیر کاتالیزور میکرو و یا خودروی خارجی و چینی می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید 

با قیمتی مناسب کاتالیزور اورجینال تهیه کنید

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *