خرید کاتالیزور تیگو

خرید کاتالیزور تیگو

خرید کاتالیزور تیگو، مبدل کاتالیزوری وسیله ای است که برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از یک موتور احتراق داخلی استفاده می شود (که در اکثر خودروها و وسایل نقلیه امروزی استفاده می شود.

اکسیژن کافی برای اکسید کردن سوخت کربن در این موتورها به طور کامل به دی اکسید کربن و آب در دسترس نیست. بنابراین محصولات جانبی سمی تولید می شود.

مبدل های کاتالیزوری در سیستم های اگزوز برای ایجاد مکانی برای اکسیداسیون و کاهش محصولات جانبی سمی (مانند اکسیدهای نیتروژن، مونوکسید کربن و هیدروکربن ها) سوخت به مواد کم خطرتر مانند دی اکسید کربن، بخار آب و گاز نیتروژن استفاده می شود.

 

مبدل کاتالیزوری چه زمانی اختراع شد؟

خرید کاتالیزور تیگو

خرید کاتالیزور تیگو، مبدل های کاتالیزوری برای اولین بار در سال 1975 به دلیل مقررات EPA در مورد کاهش انتشارات سمی در خودروهای تولیدی آمریکایی به طور گسترده معرفی شدند.

قانون هوای پاک ایالات متحده پس از سال 1975 نیازمند کاهش 75 درصدی آلاینده‌ها در تمام خودروهای مدل جدید بود که این کاهش با استفاده از مبدل‌های کاتالیزوری انجام می‌شد.

بدون مبدل های کاتالیزوری، وسایل نقلیه هیدروکربن، مونوکسید کربن و اکسید نیتروژن آزاد می کنند. این گازها بزرگترین منبع ازن در سطح زمین هستند که باعث ایجاد دود می شود و برای زندگی گیاهان مضر است.

مبدل‌های کاتالیزوری را می‌توان در ژنراتورها، اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و قطارها نیز یافت – تقریباً هر چیزی که دارای موتور احتراق داخلی است، نوعی مبدل کاتالیزوری را به سیستم اگزوز آن متصل می‌کند.

 

 

 

مطالعه آزاد: خرید کاتالیزور لکسوس

 

چگونه مبدل کاتالیزوری خراب می شود؟

خرید کاتالیزور تیگو

خرید کاتالیزور تیگو، مبدل کاتالیزوری یک دستگاه حساس است که فلزات گرانبها داخل آن را می پوشاند و بدون این فلزات، واکنش های ردوکس مورد نظر نمی تواند رخ دهد. چندین ماده و مواد شیمیایی وجود دارند که مبدل کاتالیزوری را مهار می کنند.

سرب: اکثر خودروها در حال حاضر با بنزین بدون سرب بدون ترکیبات سرب به سوخت کار می کنند. با این حال، اگر سرب (معمولاً به عنوان تترا اتیل سرب) به سوخت اضافه شود و سوزانده شود، باقیمانده ای باقی می ماند که فلزات کاتالیزوری را می پوشاند

و از تماس با دود اگزوز که در انجام واکنش های ردوکس لازم ضروری است جلوگیری می کند.

 

مشکلات مبدل کاتالیزوری می تواند منجر به افزایش انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش عملکرد موتور شود. بیشتر مشکلات ناشی از تغییرات دمایی در سیستم اگزوز است.

سوخت نسوخته بیش از حد در اگزوز می تواند باعث شود کاتالیزور به دمای بسیار بالایی برسد که می تواند باعث آسیب به مواد کاتالیست خوب شود. در نتیجه، مبدل کاتالیزوری کمتر موثر می شود، تبدیل های شیمیایی کمتری انجام می شود و خروجی اگزوز حاوی گازهای مضر بیشتری است.

به طور مشابه، سرد شدن سریع مبدل کاتالیزوری، مانند غوطه ور شدن در آب، می تواند باعث شکسته شدن ساختار داخلی لانه زنبوری و مسدود شدن خروجی به لوله اگزوز شود. اگر مبدل کاتالیزوری وصل شود، راندمان موتور به طور محسوسی کاهش می یابد.

 

 

علائم رایج مبدل کاتالیزوری شکسته

خرید کاتالیزور تیگو
خرید کاتالیزور تیگو، در حالی که مبدل های کاتالیزوری طولانی مدت و بادوام هستند، ممکن است در اثر زباله های جاده آسیب ببینند یا به مرور زمان مسدود شوند. این علائم می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که زمان آن رسیده است که ماشین را به مغازه ببرید تا نگاهی بیندازید.

آسیب قابل مشاهده اکنون که می دانید یک مبدل کاتالیزوری چگونه به نظر می رسد و آن را در کجا می توانید در ماشین پیدا کنید، آن را برای هر گونه آسیب خارجی بررسی کنید. اگرچه این قسمت معمولاً به اندازه کافی بر روی خودرو قرار دارد که از ضربه یا خراشیده شدن جلوگیری کند، یک سنگ بزرگ در جاده یا عبور تصادفی از روی حاشیه می تواند به مبدل کاتالیزوری آسیب برساند.

چراغ موتور را بررسی کنید هیچ کس دوست ندارد چراغ چک موتور را هنگام رفتن به محل کار یا ترک بازی فوتبال بچه ها روشن کند – اما آن را نادیده نگیرید. در حالی که می تواند به معنی چند چیز باشد، این چراغ ممکن است نشان دهنده گرم شدن بیش از حد مبدل کاتالیزوری باشد.

مبدل کاتالیزوری برای عملکرد صحیح به گرما نیاز دارد، اما گرمای بیش از حد می تواند به این معنی باشد که سایر قسمت ها نیز آسیب دیده یا خراب شده اند. مهم نیست که چه چیزی باعث گرم شدن بیش از حد مبدل کاتالیزوری می شود، این گرمای اضافی به نوبه خود می تواند به موتور آسیب برساند.

 

 

برای تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروی خود می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *