تعمیر کاتالیزور بورگوآرد

 

در این مقاله قصد داریم از تعمیر کاتالیزور بورگوآرد به شما اطلاعات مفید و دقیقی را ارائه دهیم اما قبل از کاتالیزور بهتر است با خودروی زیبای بورگوآرد آشنا شوید شرکت خودروسازی بورگوارد آلمان با تأسیس در سال ۱۹۱۹، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان شناخته می‌شود. پیش از جنگ جهانی دوم، این برند یکی از معروف‌ترین محصولات آلمانی شناخته می‌شد اما شروع  این جنگ و همکاری این کارخانه با حزب نازی آلمان سرآغاز خاموشی بورگوارد بود. سیستم‌های اگزوز ناکارآمد خودرو فرآیند احتراق را مختل می‌کند و متعاقباً منجر به افزایش آلاینده‌ها و مصرف سوخت می‌شود.مبدل کاتالیستی (کاتالیزور) وسیله‌ای است که سر راه خروجی اگزوز خودرو قرار می‌گیرد و طی یک سری واکنش‌های شیمیایی با تبدیل گاز‌های سمی حاصل از احتراق خودرو به گاز‌های بی  ضرر، از آلودگی هوا جلوگیری می‌کند. البته این مبدل‌ها انواع مختلفی دارند و واکنش‌های شیمیایی هر کدام از آن‌ها بسته به نوع موتور و سوخت  مصرفی متفاوت است. به  طور مثال مبدل کاتالیستی خودرو‌های گازوئیلی طوری است که در آن واکنش‌های اکسیداسیون انجام می‌شود.

 

علائم خرابی کاتالیزور بورگوآرد چیست؟

تعمیر کاتالیزور بورگوآرد

وقتی کاتالیزور خراب می شود و نیاز به تعمیر کاتالیزور بورآگوارد می شود از خود علائم شایعی را نشان می دهد عبارتند از:

افزایش انتشار: اگزوز خودرو آسیب دیده نمی تواند به طور موثر فیلتر شود و منجر به افزایش آلایندگی می شود. مصرف نامنظم سوخت یکی دیگر از پیامدهای خرابی سیستم اگزوز خودرو است.

کاهش نرخ شتاب: مانع از احتراق بهینه سوخت منجر به کاهش قابل توجهی در نرخ شتاب می شود. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می‌کنند در چنین مواقعی هرچه زودتر تعمیر کاتالیزور را از یک کارگاه معتبر مانند سورنا کاتالیست انتخاب کنید تا به راحتی تعمیر کاتالیزور بورگوآرد را برای شما انجام دهد.

بوی بد بخارات مضر: آیا بوی بد بخارات مضر را در کابین خودروی خود احساس می کنید این نشان دهنده مسدود شدن منیفولد اگزوز است. علاوه بر این، این دودها برای سیستم تنفسی مضر هستند و در صورت عدم رسیدگی به موقع باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی می شوند.

یک موتور در حال احتراق ناقص: اشتباه موتور می تواند به دلیل مسدود شدن مبدل کاتالیزوری بورآگورد باشد، زیرا نمی تواند باقیمانده ها را ساطع کند و روند احتراق را به طور مطلوب تسهیل کند.

صدای غرش غیرمعمول: انسداد یا خوردگی در لوله خروجی کاتالیزور می تواند صدای غرش عجیبی از صدا خفه کن ایجاد کند که خود نشان دهنده خرابی کاتالیزور بورگوآرد است.

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور بسترن

 

علت خرابی کاتالیزور بورگوآرد چیست؟

تعمیر کاتالیزور بورگوآرد

عملکرد بد سیستم احتراق

اگر سیستم احتراق عملکرد بدی داشته باشد، کاتالیزور خراب می شود. دلیلش این است که احتراق به درستی صورت نگرفته و بد سوزی (میس فایر) رخ می دهد. در نتیجه، مخلوط سوخت به طور ناقص می سوزد. سوختن ناقص به تشکیل مقدار زیادی دوده می انجامد که در مبدل جمع خواهد شد. در این مرحله می توان آن را تمیز کرد و مشکل را برطرف نمود اما اگر به جایی برسد که سیم پیچ ذوب شود، دیگر تمیز کردن آن کمکی نخواهد کرد.

 استفاده از سوخت با کیفیت پایین
یکی دیگر از دلایل خرابی کاتالیزور استفاده از سوخت کم‌ کیفیت است. این سوخت‌ ها به‌ طور کامل نمی‌ سوزند و مابقی فرایند سوختن آنها در کلکتور و مستقیما در مبدل انجام می‌ شود. به همین دلیل ذرات ریز آن ها فیلتر را مسدود و هوا نمی‌ تواند از آن عبور کندو باعث خرابی کاتالیزور بورگوآرد می شود.

 کاتالیست بی‌ کیفیت یا تقلبی
اگر کاتالیست را تعویض شده باشد و نوع بی کیفیت یا تقلبی آن را نصب شده باشد، خیلی زود خراب خواهد شد یا اینکه عملکرد مطلوبی ندارد. برای مثال در کاتالیست تقلبی ممکن است قطر سلول ها کوچک تر از اندازه معمول باشد. به این ترتیب حفره ها خیلی سریع مسدود و کاتالیزور بورگوآرد نیاز به تعمیر پیدا می کند و خراب می شود.

مسدود شدن مبدل با پسماند های احتراق
اگر موتور به هر دلیلی بیش‌ از حد روغن مصرف کند، در طی احتراق دود سیاه خورنده‌ ای تولید می‌ شود که همراه با پسماند های احتراق وارد مبدل شده و روی آن اثر منفی می‌ گذارد ونیاز به تعمیر کاتالیزور بورگوآرد می شود.

 

اگر شما هم به دنبال تخصصی ترین مرکز تعمیر کاتالیزور هستید می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید، کاتالیزورهای اورجینال با بهتریمن قیمت در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می گیرد،

تعمیر کاتالیزور خودروهای وارداتی با ضمانت نامه کتبی به شرط خاموش شدن چراغ چک و پایین اومدن مصرف سوخت

با بالاترین سرعت و دقت با هدف جلب رضایت مشتریان و مطابق با انتظارات شما

مشاوره خرید و تمامی موارد مربوط به کاتالیزور انواع خودروها.

رفع بوی بد داخل کابین ماشین

09211046454

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *