تعمیر کاتالیزور سیتروئن

تعمیر کاتالیزور سیتروئن

تعمیر کاتالیزور سیتروئن یک کار بسیار مهم و دقیق می باشد که باید در یک مرکز تخصصی کاتالیزور انجام گردد وقتی کاتالیزور خودروی شما خراب می شود باید بدانبد که این قطعه با ارزش کارایی مهمی در خودروی شما دارد. مبدل کاتالیزوری یک بخش ضروری از سیستم اگزوز شما است. وظیفه آن این است که مواد مضر موجود در گازهای خروجی خودرو مانند مونوکسید کربن اکسید نیتریک و هیدروکربن ها را به گازهای کمتر مضر تبدیل کند.

 

علائم خرابی مبدل کاتالیزوری سیتروئن چیست؟

تعمیر کاتالیزور سیتروئن

در زیر سه علامت اصلی وجود دارد که می تواند نشان دهنده نیاز به تعمیر کاتالیزور سیتروئن و یا تعویض مبدل کاتالیزوری خودروی شما باشد:

دود اگزوز شما سنگین تر یا تیره تر از حد معمول است.
بویی شبیه به تخم مرغ فاسد یا گوگرد که از اگزوز ماشین شما می آید که آن را حس می کنید.
شما متوجه کاهش عملکرد موتور می شوید. بد کار کردن خودرو همراه با لرزش در حالت دور آرام، ممکن است خودروی شما روشن نشود یا بد استارت بخورد. همه این موارد میتواند از خراب بودن کاتالیزور خودروی شما باشد که باید در اسرع وقت به یک تعمیرگاه تخصصی ببرید و کاتالیزور خودروی شما را چک کند.

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور جنسیس

در هنگام تعویض مبدل کاتالیزوری چه اتفاقی می افتد؟

مکانیک های مجاز سورنا کاتالیست برای تعمیر کاتالیزور سیتروئن این کار را خواهند کرد: ماشین را کاملاً از زمین بلند می کنند و مطمئن می شوند که اگزوز قبل از شروع تعویض زمان خنک شدن داشته است. مبدل کاتالیزوری را پیدا می کنند. معمولاً شبیه جعبه ای در وسط سیستم اگزوز زیر خودرو است. مبدل کاتالیزوری را برمی دارند، آن را بازرسی می کنند و در صورت لزوم جایگزینی برای آن در نظر می گیرند. مبدل کاتالیزوری جدید را آزمایش کنید و مراقب باشید که مبدل کاتالیزوری جایگزین مطابق با مشخصات صحیح استانداردهای آلایندگی خودرو باشد.

 

چه کارهایی باعث خرابی کاتالیزور سیتروئن می شود؟

تعمیر کاتالیزور سیتروئن

کاتالیزور ها در صورت خرابی، آلاینده های خودرو را به طرز وحشتناکی افزایش داده و موجب به وجود آمدن مشکلات مختلف دیگری نیز در خود خودرو می‌شوند، برخی از مهم ترین عوامل خرابی کاتالیزور سیتروئن عبارتند از:

  • شایع ترین عامل خرابی کاتالیزور انسداد شبکه های آن میباشد که به دلیل استفاده از سوخت های غیراستاندارد در بازده زمانی طولانی به وجود خواهد آمد، توجه داشته باشید که نتیجه انسداد و گرفتگی شبکه های کاتالیزور، فشار آمدن به موتور و در نتیجه پایین آمدن راندمان آن خواهد بود و در بلند مدت نیز آسیب جدی به موتور خودرو وارد خواهد شد.
  • استفاده از کاتالیزور های بی کیفیت و تقلبی که به دلیل کوچک بودن قطر سلول های آن به سرعت خراب شده و بد عمل می‌کنند.
  • گرم شدن بیش از حد موتور و احتراق ناقص سبب تغییر گازهای خروجی و افزایش حرارت آنها شده و در نتیجه کارکرد کاتالیزور را مختل می‌کند.
  • خرابی واشر سر سیلندر که موجب ورود روغن و آب به محفظه موتور شده و گازهای خروجی را دستخوش تغییرات می‌کند و کار به تعمیر کاتالیزور سیتروئن می رسد.

 

معایب حذف کاتالیست چیست؟

تعمیر کاتالیزور سیتروئن

برخی از افراد به طور کاملا خودسرانه و بدون داشتن اطلاعات کافی در این زمینه کاتالیست را از خودرو جدا می­ کنند که این کار مشکلات بسیاری را برای خودرو ایجاد خواهد کرد و بسیاری از کارشناسان تاکید بر آن دارند، که از حذف کاتالیزور خودداری کنید، این کار موتور خودرو را تحت فشار قرار داده و مشکلاتی برای خودرو شما ایجاد می‌­کند.

افزایش آلایندگی خودرو تا حدود ۳۰ برابر، افزایش مصرف سوخت خودرو و افزایش صدای موتور از معایب حذف می‌باشد. البته افزایش صدای موتور یکی از دلایلی است که عده‌ای اصطلاحا می‌گویند خودرو راحت تر نفس می‌کشد.

حذف کاتالیزور در میان برخی از افراد به دلیل باورهای اشتباه است که تصور می­ کنند با از میان برداشتن کاتالیست، خودرو شتاب زیادی خواهد گرفت و این موضوع بیش­تر در میان جوانان شایع است.

اما باید بدانید که این تفکر اشتباه است و کاملا معکوس عمل می­‌کند، به این صورت که خودرو در روزهای اول شتاب می‌گیرد اما با مرور زمان و آسیب دیدن موتور ماشین، از شتاب آن کاسته می‌شود. یکی از مزایای کاتالیست برای خودرو کنترل هوای وارد شده به خودرو می‌باشد که با خروج کاتالیزور، هوای ورودی از کنترل خارج می‌­شود.

 

برای تعمیر کاتالیزور خودروی خود میتوانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید و با مناسب ترین قیمت کاتالیزور اورجینال را تهیه کنید برای برقراری ارتباط با مشاورین سورنا کاتالیست

09211046454

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *