تعمیر کاتالیزور ام جی gs

تعمیر کاتالیزور ام جی gs

 

تعمیر کاتالیزور ام جی gs ، مبدل کاتالیزوری که به عنوان “CAT” شناخته می شود معمولاً در نزدیکی انتهای وسیله نقلیه موتوری شما بر خلاف موتور احتراق داخلی در جلو یافت می شود .

زیرا بخشی از سیستم اگزوز شما است. معمولاً در نزدیکی خروجی دستگاه شما قرار می گیرد. لوله اگزوز که بین صدا خفه کن، یک جفت سنسور O2 و منیفولد اگزوز قرار دارد.

مبدل کاتالیزوری معمولاً عریض تر از لوله اگزوز شماست و تقریباً شبیه صدا خفه کن دوم است. بر اساس مدل و مدل خودرو، مبدل کاتالیزوری شما می تواند استوانه ای، لانه زنبوری یا تخت باشد.

مبدل کاتالیزوری شما همچنین حاوی برخی از اجزای فلز گرانبها (پلاتین، رودیوم و پالادیوم) است که آن را به یک هدف رایج برای سارقان مبدل کاتالیزوری تبدیل می کند.

 

چگونه یک مبدل کاتالیستی ام جی gs را تمیز می کنید؟

تعمیر کاتالیزور ام جی gs

تعمیر کاتالیزور ام جی gs، تمیز کردن مبدل کاتالیزوری ساده ترین راه برای کاهش یا حتی حذف نویز آن است. با گذشت زمان، روده گربه انباشته می شود و باعث انسداد می شود. این امر علاوه بر ایجاد سر و صدا، بر عملکرد گربه نیز تأثیر می گذارد.

تجمع باقی مانده در مبدل ممکن است باعث شود صدای تق تق موتور را بشنوید و بازده سوخت را کاهش دهید. می توانید مبدل خود را با رقیق کننده لاک در مخزن سوخت خود تمیز کنید، راه حلی ارزان.

مراقبت از موتور ماشین شما هم برای عملکرد و هم برای ایمنی مهم است. از سوخت باکیفیت و با اکتان بالا استفاده کنید تا بیشترین بهره را از خودروی خود ببرید.

تمیز کردن مبدل کاتالیزوری را می توان در صورت لزوم با هیدروکسید سدیم انجام داد، اما همیشه هنگام انجام این کار از تجهیزات محافظ استفاده کنید.

مطمئن شوید که خودروی شما با سوخت باکیفیت و اکتان بالا کار می کند تا از آسیب دیدن مبدل کاتالیزوری جلوگیری شود. از هیدروکسید سدیم می توان برای تمیز کردن مبدل کاتالیزوری و رفع سپرهای حرارتی شل استفاده کرد.

اگر متوجه شل شدن پیچ و مهره های محافظ حرارتی یا ترک در مبدل ها شدید،آن  را در اسرع وقت تعویض کنید و به یک مرکز تخصصی کاتالیزور مراجعه کنید.

 

صدای یک مبدل کاتالیزوری خراب چگونه است؟

تعمیر کاتالیزور ام جی gs تعمیر کاتالیزور ام جی gs ، یک مبدل کاتالیزوری آسیب دیده می تواند باعث ایجاد صداهای تق تق در هنگام رانندگی یا در حال حرکت و همچنین صداهای بلندتر هنگام استارت زدن خودرو شود. سر و صدا معمولاً در اثر گرمای بیش از حد یا آسیب به مواد لانه زنبوری در مبدل ایجاد می شود که می شکند و باعث لرزش می شود.

مبدل های کاتالیزوری اغلب 10 سال یا بیشتر کار می کنند، اما ممکن است آلوده، گرفتگی، داغ شدن بیش از حد یا آسیب فیزیکی شوند که منجر به عملکرد کند موتور و در نهایت خاموش شدن موتور می شود.

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور سراتو

 

 

از جمله علائم بد بودن و یا خراب بودن مبدل کاتالیزوری عبارتند از:

عملکرد ضعیف موتور
کاهش شتاب
دود تیره اگزوز
بوی گوگرد یا تخم مرغ فاسد از اگزوز
گرمای بیش از حد زیر خودرو
برخی از این علائم همچنین می‌تواند ناشی از سایر بخش‌های سیستم انتشار باشد، بنابراین تشخیص زمان تعویض مبدل کاتالیزوری شما برای مکانیک مهم است تمام این موارد می تواند باعث تعمیر کاتالیزور ام جی gs شود.

پیروی از برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده وسیله نقلیه شما می تواند به تاخیر انداختن این لحظه تا حد امکان کمک کند اغلب 10 سال یا بیشتر. سالم نگه داشتن اگزوز، آلاینده ها و سیستم های احتراق، خطر خرابی مبدل کاتالیزوری را قبل از زمان خود به حداقل می رساند. در نهایت، چراغ چک موتور را نادیده نگیرید.

 

 

برای تعمیر و تعویض مبدل کاتالیزوری خودروی وارداتی ، چینی و ایرانی می توانید به راحتی به سورنا کاتالیست مراجعه کنید و از بهترین خدمات و بالاترین کیفیت برخوردار شوید.

برقرای ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *