تعمیر کاتالیزور کی‌ام‌سی J7

 

تعمیر کاتالیزور کی‌ام‌سی J7 اگر آسیب جزئی باشد، می توانید مبدل کاتالیزوری را بدون تعویض آن را تعمیر کنید. وظیفه مبدل کاتالیزوری تمیز کردن و فیلتر کردن برخی از مواد شیمیایی سمی تری است که موتور شما تولید می کند قبل از اینکه از لوله اگزوز شما خارج شود. مبدل‌های کاتالیزوری به‌عنوان تجهیزات حیاتی، ارزان نیستند و می‌توانند بیش از 2000 دلار هزینه داشته باشند در کشورهای دیگر. تعمیر مبدل کاتالیزوری آسیب دیده می تواند هزینه های شما را در درازمدت کاهش دهد اما اگر زودتر اقدام به تعمیر کنید دیگر این مشکل پیش نمی آید.

 

مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور کی‌ام‌سی J7

تعمیر کاتالیزور کی‌ام‌سی J7 ، کاتالیزور قطعه ای است که نه تنها ضروری است، بلکه بخشی گران قیمت از سیستم اگزوز شما است. هدف اصلی آن پاکسازی انتشارات سمی است، این کار را با تبدیل آنها به دی اکسید کربن، نیتروژن و بخار آب انجام می دهد.

این آلاینده های سمی محصول جانبی احتراق موتور هستند، بنابراین هیچ راه حلی برای تولید آنها وجود ندارد. اما اثرات آن را می توان با یک مبدل کاتالیزوری کاهش داد، زیرا از فلزاتی مانند پلاتین و پالیدیم برای تبدیل این سموم به گازهای ایمن قبل از خروج از لوله اگزوز استفاده می کند.

عدم عبور از آلاینده ها نشان دهنده این است که شما مشکل مبدل کاتالیزوری دارید. تعویض این قطعه به دلیل فلزات گرانبهای موجود در آن گران است.

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور جک S3

 

 

چگونه متوجه شویم که مبدل کاتالیزوری کی‌ام‌سی J7 مشکل دارد؟

تعمیر کاتالیزور کی‌ام‌سی J7هنگامی که خودروی شما به تعمیر کاتالیزور کی‌ام‌سی J7 نیاز دارد علائمی متعددی از خود بروز می دهد اما ممکن است این مشکلات نیاز به تعویض نداشته باشند. ممکن است فقط کمی گرفتگی یا کثیفی باشد. از این رو مهم است که تفاوت علائم را بدانید که نشان می دهد مبدل کاتالیزوری شما در مقابل تمیز کردن نیاز به تعویض و یا تعمیر دارد یا خیر.

احتمالا نیاز به تعویض دارد
اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کردید، ممکن است امکان تعمیر مبدل کاتالیزوری وجود نداشته باشد و تنها انتخاب آن تعویض آن است. این شامل:

1. سر و صدا
مهم است که همیشه به صداهایی که ماشین شما تولید می کند توجه کنید، زیرا می تواند چیزهای زیادی در مورد مشکلات ماشین شما بگوید. صدای جغجغه مبدل یکی از آنهاست.

این صدا زمانی شروع می شود که فلزات داخل آن از سیستم فیلتر مبدل که شبیه لانه زنبوری است جدا می شوند. همانطور که آنها خرد می شوند، آنها می توانند شروع به صدای جغجغه کنند.

2. بوی گوگرد
در حالی که این علامت می‌تواند نتیجه خرابی مبدل کاتالیزوری یا یکی از مواردی باشد که به سادگی نیاز به تمیز کردن دارد، بوی گوگرد معمولاً به این دلیل اتفاق می‌افتد که نمی‌تواند سموم را به مواد کمتر مضر دیگر تبدیل کند این بوی که شبیه به تخم مرغ فاسد است، در اطراف اگزوز بیشتر به چشم خواهد آمد.

یکی دیگر از علائم مرتبط با بوی گوگرد این است که ماده ای که از ماشین شما خارج می شود بسیار تیره تر از حد معمول است. حتی ممکن است ابری از دود سیاه باشد.

 

چگونه از مشکلات مبدل کاتالیزوری کی‌ام‌سی J7 اجتناب کنیم

مانند تمام مشکلات خودرو، پیشگیری از آنها قبل از بروز آنها همیشه بهترین برنامه است پس تعمیر کاتالیزور کی‌ام‌سی J7 را جدی بگیرید.
اگر موتور شما بد احتراق می کند، یا اگر مایع خنک کننده شما می سوزد، می تواند منجر به مشکلاتی در مبدل کاتالیزوری شود. رفع این مشکلات قبل از آسیب دائمی به مبدل کاتالیزوری باعث صرفه جویی در هزینه ها و سردردهای بعدی می شود. در اینجا سه ​​راه برای انجام این کار وجود دارد:

1. انجام بازدیدهای منظم برنامه ریزی شده تعمیر و نگهداری به یافتن هر گونه مشکلی که می تواند منجر به آسیب دیدن مبدل کاتالیزوری شود کمک می کند. به همین دلیل است که نباید چراغ چک موتور را هنگام روشن شدن نادیده بگیرید. همیشه آن را در اسرع وقت برای تشخیص بررسی کنید تا منبع مشکل را دوباره بررسی کنید.

2. همچنین می توانید عملکرد مبدل کاتالیزوری خود را با تعویض شمع ها در زمانی که وسیله نقلیه شما به 50000 کیلومتر رسید، بهبود ببخشید، زیرا شمع های فرسوده یا آسیب دیده می توانند منجر به تجمع بیش از حد کربن شوند.

3. رانندگی با سرعت بزرگراه برای حداقل 20 دقیقه یک بار در هفته همچنین به موتور کمک می کند تا به دمای عملیاتی مناسب برسد و رسوباتی را که ممکن است در سیستم اگزوز و مبدل کاتالیزوری جمع شده باشد بسوزاند.

 

سورنا کاتالیست بهترین و تخصصی ترین مرکز تعمیر و تعویض کاتالیزور با سالها تجربه در کنار شما مشتریان عزیز می باشد

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *