هزینه تعمیر و تعویض کاتالیزور

هزینه تعمیر و تعویض کاتالیزور

هزینه تعمیر و تعویض کاتالیزور

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که هزینه تعمیر و تعویض کاتالیزور چقدر میشود؟ کاتالیزور یک قطعه مهم و ضروری برای خودرو های شما می باشد که باید با دقت از آن مراقبت کنید تا دچار خرابی نشود. قیمت تعویض کاتالیست خودرو براساس نوع، اندازه و مدل کاتالیست خریداری شده متفاوت میباشد اما جای نگرانی وجود ندارد، زیرا تعویض کاتالیست خریداری شده از مجموعه سورنا کاتالیست با مقرون به صرفه ترین قیمت انجام میشود. همچنین تعمیر کاتالیزور با بهترین کیفیت و با کمترین قیمت در این مجموعه انجام می شود.

 

عواملی که باعث تعمیر و یا تعویض کاتالیزور میشوند کدامند؟

هزینه تعمیر و تعویض کاتالیزور

هزینه تعمیر و تعویض کاتالیزور دغدغه خیلی از افراد می باشد اما شما با مراقبت از این قطعه می توانید از خرابی آن جلوگیری کنید تا باعث هزینه های زیادی نشود.

وارد شدن ضربه از طرف جسم خارجی

واقعیت این است که کاتالیزور یک قطعه شکننده و حساس است، کافیست از طریق یک جسم خارجی به آن ضربه مستقیم وارد شود، همین ضربه میتواند منجر به شکستن شبکه اسفنجی شده و به سایر قطعات آسیب برساند و کارکرد کاتالیزور را با نقص مواجه سازد.

بالا رفتن دمای کاتالیزور

مورد دیگری که میتواند منجر به خرابی و آسیب دیدگی کاتالیزور شود، بالا رفتن دما و داغی بیش از اندازه است. به عبارت دیگر زمانی که گرمای بیش از اندازه وارد کاتالیست شود، این قطعه به درستی کار نمیکند. دلیل وارد شدن دمای بالا به کاتالیزور، میتواند وجود نقص در موتور این قطعه باشد.

ناخالصی موجود در سوخت مصرفی

از دیگر عواملی که میتوانند بروی سلامتی و عمر این قطعه اثرگذار باشند، میتوان به میزان ناخالصی موجود در سوخت و در نتیجه گازهای خروجی موتور اشاره نمود. اگر میزان ناخالصی گازها بیش از اندازه باشد، قطعات داخلی کاتالیزور به مرور زمان کارایی و اثربخشی اصلی خود را از دست میدهند و در نتیجه نیاز به تعمیر و تعویض کاتالیزور خواهید شد.

خرابی واشر سرسیلندر

اگر در قسمت واشر سرسیلندر خودروی شما ایرادی به وجود آمده باشد که منجر به وارد شدن آب و روغن به موتور خودرو شود، گازهای خروجی از سیلندر نیز با این دو ماده یعنی بخار آب و روغن همراه خواهد بود و همین موضوع زمینه ساز آسیب دیدگی کاتالیزور خواهد شد. لذا اگر احساس کردید که واشر سرسیلندر به درستی کار نمیکند و دچار مشکل شده است، به سرعت خودروی خود را به اولین تعمیرگاه مجاز برسانید تا قسمت های مرتبط با موتور باز شده و به طور دقیق بررسی شوند. در این صورت اگر مشکلی وجود داشته باشد به سرعت رفع میشود و شما را با دردسر مواجه نخواهد ساخت.و هزینه تعمیر و تعویض کاتالیزور شما خیلی کمتر میشود.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر کاتالیزور چری

 

وجود نقص در سیستم احتراق خودرو

مورد دیگر که ممکن است منجر به خرابی کاتالیزور شود و باعث هزینه تععمیر و تعویض میشود، وجود نقص در سیستم احتراق و جرقه زدن موتور باشد. به یاد داشته باشید که وجود نقص در این قسمت، به طور مستقیم روی عملکرد کاتالیزور اثر دارد، چرا که اگر احتراق به درستی شکل نگیرد، سوخت خودرو به طور ناقص میسوزد و در نتیجه مقداری از سوخت خام به همراه گازهای خروجی وارد کاتالیزور شده و در آنجا آتش میگیرد. این اتفاق میتواند به شدت به قطعه مورد نظر آسیب وارد نماید به طوری که مجبور به تعویض کاتالیزور شوید.

وجود سرب بیش از اندازه در بنزین

از دیگر عوامل خرابی کاتالیزور میتوان به وجود سرب بیش از حد مجاز در بنزین تولید داخل اشاره نمود. همچنین مکمل های سوخت میتوانند زمینه ساز بروز ایراد در کاتالیزور شوند.

مواردی که به آنها اشاره کردیم، اصلی ترین عوامل بروز خرابی در کاتالیزور هستند. از این رو توصیه میشود هر چند وقت یکبار برای چکاپ و در صورت نیاز سرویس قطعات داخلی خودرو به ویژه موتور، واشر سرسیلندر و کاتالیزور، اقدام نمایید.

 

اهمیت هزینه تعمیر و تعویض کاتالیزور

هزینه تعمیر و تعویض کاتالیزور

امروزه با افزایش جمعیت در کلانشهرهای بزرگی از جمله تهران موجب افزایش ماشین آلات و خودرو ها از جمله خودروهای شخصی و تاکسی ها شده است و این افزایش، معایب زیادی را نیز با خود به همراه داشته است.

در نتیجه تعداد اشخاصی که نیازمند به دستگاه مبدل کاتالیزور برای دفع گازهای سمی و دریافت گارانتی برای خودروی خود هستند، بیشتر میشود. اما سوال اصلی اینجاست که دستگاه مبدل کاتالیست میتواند بدون ایجاد هیچگونه خرابی به پروسه کار خود ادامه دهد؟

مسالما این قطعه نیز همانند بسیاری از قطعات دیگر نیاز به تعویض پیدا میکند اما مسئله مهم در این بخش هزینه تعمیر و تعویض کاتالیزور خودرو براساس مدل و اندازه قطعه مورد نظر میباشد و شما میبایست قبل از اقدام برای تعویض کاتالیست، اطلاعات کافی در رابطه با لیست قیمت های این پروسه را بدست اورید

 

شما می توانید برای مشاوره و اطلاع از قیمت کاتالیزور با متخصصین سورنا کاتالیست تماس حاصل فرمایید و خدمات تعویض، تعمیر، شستشو انواع کاتالیزور خودروهای وارداتی و چینی را با خیالی آسوده در مجموعه سورنا کاتالیست انجام دهید رضایت شما هدف ما است.

09211046454

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *