تعمیر کاتالیزور هیوندای النترا

تعمیر کاتالیزور هیوندای النترا

 

سورنا کاتالیست بزرگترین مرکز تخصصی کاتالیزور در تهران می باشد که در این مقاله از تعمیر کاتالیزور هیوندای النترا برای شما می گوید، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مبدل کاتالیزوری چیست؟
مبدل کاتالیزوری ممکن است به نظر برسد که چیزی است که از یک فیلم جنگ ستارگان بیرون کشیده شده است، اما در واقعیت، بخشی از ماشین شما است. و یک مورد بسیار مهم در آن. این مبدل ها گازهای مضر ساطع شده از موتور شما را قبل از خروج از لوله اگزوز تمیز می کنند.

مبدل کاتالیزوری در کجا قرار دارد و چگونه به نظر می رسد؟

قبل از تعمیر کاتالیزور هیوندای النترا بهتر است کاتالیزور را بهتر بشناسید، برای پیدا کردن مبدل کاتالیزوری خود، به دنبال شکل جعبه ای باشید که جایی بین موتور و سیستم اگزوز در زیر خودروی شما پیدا شود. مبدل کاتالیزوری شما شبیه صدا خفه کن اگزوز است، فقط باریکتر و کوچکتر است. یک لانه زنبوری را تصور کنید. این گذرگاه های لانه زنبوری از دانه های سرامیکی کوچکی ساخته شده اند که با یک کاتالیزور پوشانده شده اند.

اگزوز ماشین شما مواد شیمیایی بسیار بدی تولید می کند: هیدروکربن ها، مونوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن. اگر مستقیماً در هوا رها شوند مضر هستند. برای جلوگیری از این امر، واکنش های شیمیایی در مبدل کاتالیزوری شما، این گازهای مضر را تجزیه کرده و آنها را به آب، دی اکسید کربن و مقادیر کمی از گازهای نسبتا بی ضرر دیگر تبدیل می کند.

 

طول عمر کاتالیزور هیوندای النترا چقدر است؟

تعمیر کاتالیزور هیوندای النترا

ممکن است تعجب کنید که چند بار نیاز به تعویض مبدل کاتالیزوری و یا تعمیر کاتالیزور هیوندای النترا دارید. خوشبختانه، آنها برای ماندگاری ساخته شده اند. یک مبدل کاتالیزوری کاملاً جدید باید برای حدود 10 سال و در هر جایی بین 70000 تا 100000 کیلومتر رانندگی خوب باشد، بنابراین ممکن است هرگز نیازی به تعویض آن نداشته باشید،

با این حال، بهتر است مبدل کاتالیزوری خود را بعد از 50000 کیلومتر بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنوز به درستی کار می کند. ولی اگر نیاز به تعویض و یا تعمیر کاتالیزور داشتید بهتر است به یک مرکز تخصصی و قابل اطمینان مراجعه کنید.

 

مشکلات مبدل کاتالیزوری هیوندای النترا

تعمیر کاتالیزور هیوندای النترا

تشخیص مشکلات مبدل کاتالیزوری شما ممکن است مشکل باشد، بنابراین مراجعه به یک مکانیک بهترین راه حل برای شماست. اما در اینجا چند نکته ساده وجود دارد که باید به آنها توجه کنید و در زمان مناسب اقدام به تعمیر کنید. سیستم عیب یاب (OBD) خودروی شما پیوندی به مبدل‌های کاتالیزوری با سنسور دارد.

اگر مبدل کاتالیزوری به حداکثر پتانسیل خود عمل نکند، یک کد خطا توسط سنسور ایجاد می شود و راننده از طریق یک اعلان یا چراغ هشدار مطلع می شود.

با این حال، کارایی سیستم کاتالیست زیر آستانه، رایج ترین کد خطا، P0420 است. ممکن است مشکلی در بالادست وجود داشته باشد که باعث از دست دادن کارایی مبدل میشود،و نیاز به تعمیر کاتالیزور هیوندای النترا باشد اما  علائم رایج عبارتند از:

بوی “تخم مرغ گندیده” از اگزوز شما خارج می شود
دود تیره اگزوز
شتاب ضعیف و کمبود نیرو از ماشین
صدای تق تق از زیر ماشین شما می آید
چراغ چک موتور روشن است
عملکرد موتور بدتر می شود

 

 

 

تعمیر و تعویض کاتالیزور خودرو با سورنا کاتالیست، بزرگترین مرکز تخصصی کاتالیزور با دستگاه های پیشرفته 

شستشوی کاتالیزور در کمترین زمان ممکن

کاتالیزور خودروی خود را با خیالی آسوده به ما بسپارید

برقراری ارتباط :

09127744604

 

 

علت گرفتگی مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور هیوندای النترا
با این وجود، مبدل کاتالیزوری ارتباط مستقیمی با فرآیند احتراق دارد که می تواند منجر به مشکلات مختلفی شود. از جمله:

نسبت سوخت به هوا نامناسب
به طور خلاصه، مخلوط های سوخت به هوا که به درستی تنظیم نشده اند، می توانند تأثیر منفی بر طیف گسترده ای از اجزای خودرو داشته باشند. از آنجایی که مبدل کاتالیزوری بعد از محفظه احتراق قرار دارد، در شرایط عملیاتی کم یا غنی، مستعد تجمع کربن یا سوخت است. در صورت ورود سوخت به مبدل کاتالیزوری، اجزای داخلی آن ممکن است از بین بروند.

تشخیص بد اکسیژن/لامبدا
در واقع یک موتور و سیستم اگزوز آن از سنسورها تشکیل شده است. سطح اکسیژن همیشه توسط این سنسورها کنترل می شود تا از عملکرد مطلوب خودرو اطمینان حاصل شود. این حسگرها در صورت اتصال نادرست، سیم‌کشی معیوب یا عملکرد نادرست، داده‌های مورد نیاز را در اختیار شما قرار نمی‌دهند تا وسایل را کنترل کنند! خطر داغ شدن بیش از حد وجود دارد که بدون نگهبان در محل به مبدل آسیب می رساند.

بدن آسیب دیده
مواردی مانند سرعت گیر، آفرود، رانندگی از روی شاخه ها، لاستیک های سرکش بزرگراه و سایر موانع می توانند به مبدل آسیب فیزیکی وارد کنند. در صورت آسیب به پوسته خارجی یا اجزای داخلی، دستگاه ممکن است خراب شود یا حتی از هم بپاشد و شما نیاز به تعمیر کاتالیزور هیوندای النترا پیدا کنید.

اگر علاقه دارید بدانید تعمیر کاتالیزور چری تیگو 7 چگونه است حتما مطالعه کنید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *