مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور خودرو

خرید کاتالیزور فیدلیتی

چرا مبدل های کاتالیزوری مهم هستند؟

مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور خودرو با سورنا کاتالیست با سال ها تجربه درخشان ، قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه تشخیص دهید مبدل کاتالیزوری شما خراب است، باید بدانید که مبدل کاتالیزوری چه کار می کند و چرا برای نزدیک به 40 سال استاندارد خودرو بوده است. مبدل های کاتالیزوری با آخرین خط دفاعی در برابر آلودگی هوا از وسایل نقلیه قابل مقایسه هستند.

مبدل کاتالیزوری شما پر از ساختار لانه زنبوری از فلزات گرانبها مانند پالادیوم، رودیوم و پلاتین است که به عنوان یک کاتالیزور برای فیلتر کردن آلاینده های مضر از اگزوز شما عمل می کند. اگر وسیله نقلیه شما با بنزین یا سوخت دیزل کار می کند، سیستم اگزوز شما به طور منظم گازهایی مانند مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، سرب، دی اکسید نیتروژن و ازن سطح زمین را آزاد می کند.

در دهه 1970، مردم شروع به درک اثرات مضر این گازها بر محیط زیست کردند. سازندگان خودرو مبدل های کاتالیزوری را برای شکستن گازهای نسوخته در طول فرآیند احتراق ایجاد کردند. کاتالیزورهای مبدل کاتالیزوری به دمای 800 درجه فارنهایت می رسند و گازهای سمی را به عناصر ایمن تر برای انسان و محیط زیست مانند دی اکسید کربن، اکسیژن و آب تبدیل می کنند.

 

 

چرا باید یک مبدل کاتالیزوری خراب را جایگزین کنید؟

مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور خودرومرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور خودرو، مبدل های کاتالیزوری در خودروها برای کمک به کاهش آلودگی هوا گنجانده شده است. در حالی که بیشتر مردم فکر می‌کنند این یک دلیل قانع‌کننده برای تعمیر مبدل کاتالیزوری بد است، دلایل عملی دیگری وجود دارد که چرا می‌خواهید علائم گرفتگی مبدل کاتالیزوری را در اسرع وقت تشخیص دهید. علاوه بر این، اگر به رانندگی با مبدل کاتالیزوری بد ادامه دهید، در نهایت ممکن است بیش از حد گرم شود و باعث شود موتور برای همیشه خاموش شود.

 

 

 

احیای کاتالیزور خودرو

 

 

علائم خرابی مبدل کاتالیزوری

مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور خودرو

مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور خودرو

1. چراغ موتور چک شما
خودروهای مدرن مجهز به چراغ چک موتور هستند. هنگامی که یک حسگر مشکلی را در وسیله نقلیه شما کشف کند، این نور فعال می شود – این می تواند شامل یک مبدل کاتالیزوری بد باشد.

موتورهای جدیدتر دارای سنسورهای اکسیژن و هوا/سوخت هستند تا اندازه گیری کنند مبدل کاتالیزوری شما در سطوح تحمل کار می کند یا خیر. با نظارت بر میزان گازهای خروجی، رایانه داخلی خودروی شما متوجه می شود که شما با مبدل کاتالیزوری بد رانندگی می کنید و چراغ چک موتور شما را روشن می کند.

در حالی که این یکی از ساده‌ترین روش‌های عیب‌یابی مبدل کاتالیزوری است، سنسورهای شما ممکن است همیشه مشکل را فوراً تشخیص ندهند.

2. شتاب شما کند شده است
اگر متوجه شدید موتور شما به طور ناگهانی در حال از دست دادن قدرت چشمگیر است و نمی توانید مانند قبل شتاب بگیرید، ممکن است یکی از رایج ترین علائم گرفتگی مبدل کاتالیزوری را تجربه کنید.

توانایی موتور شما برای جذب هوای تمیز و خروج گازهای خروجی با هم گره خورده است – گرفتگی در اگزوز این فرآیند را مختل می کند. اگر مبدل گرفتگی دارید، موتور شما به اندازه کافی هوا و سوخت را با هم مخلوط نمی‌کند و در نتیجه احتراق قوی، قدرت و شتاب ضعیف را به همراه خواهد داشت.

3. سوخت بیشتری مصرف می شود
آیا احساس می کنید بیشتر از قبل باک خود را پر می کنید؟ مبدل کاتالیزوری بد معمولاً به معنای بهره وری ضعیف سوخت است. موتور شما برای ترکیب کافی اکسیژن و سوخت به حسگرهای O2 متکی است.

گرفتگی می‌تواند حسگر را به این باور برساند که هوای بیشتری از آنچه هست دریافت می‌کند و متعاقباً سوخت بیشتری از آنچه واقعاً می‌توانید در این فرآیند مصرف کنید تزریق می‌کند. به این می گویند «دویدن ثروتمند». در صورتی که یک مبدل کاتالیزوری خراب مسدود شده باشد، می تواند باعث ایجاد بیشتر شود. و حتما باید به یک مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور خودرو ببرید.

 

 

 

 

اگر به یک مرکز تخصصی کاتالیزور نیاز دارید می توانید با خیالی آسوده به سورنا کاتالیست مراجعه کنید

تمامی خدمات تعویض و تعمیر و شستشو کاتالیزور خودرو با بهترین کیفیت و ارزانترین قیمت

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *