تعمیر کاتالیزور پژو 405

 

تعمیر کاتالیزور پژو 405، مبدل های کاتالیزوری اغلب 10 سال یا بیشتر کار می کنند، اما ممکن است آلوده، گرفتگی، داغ شدن بیش از حد یا آسیب فیزیکی شوند که منجر به عملکرد کند موتور و در نهایت خاموش شدن موتور می شود.

یکی از آلاینده‌های بالقوه گاز سرب است که می‌تواند کاتالیزورها را از بین ببرد، اگرچه به ندرت در ایالات متحده یافت می‌شود. سایر آلاینده‌ها شامل مایع خنک‌کننده موتور است که می‌تواند به دلیل معیوب بودن واشر سر سیلندر و روغن موتور به سیستم احتراق نشت کند.

این مایعات می توانند مبدل کاتالیزوری را مسدود کنند تا گازهای خروجی از آن عبور نکنند. موتورهای خودرو از این نظر مانند ورزشکاران هستند که به اکسیژن زیادی نیاز دارند.

اگر جریان اگزوز محدود شود، به این معنی است که هوای کمتری وارد موتور می شود و عملکرد آن کاهش می یابد. اگر موتور به آرامی پاسخ دهد یا پس از مدتی کار خاموش شود، ممکن است مبدل مسدود شده مقصر باشد.

مبدل های کاتالیزوری می توانند بیش از حد گرم شوند زیرا مقادیر بیش از حد گاز نسوخته ناشی از شمع ناقص یا نشتی دریچه اگزوز است. علاوه بر این، خرابی سنسور اکسیژن می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود.

در بسیاری از وسایل نقلیه، “گربه” در زیر وسیله نقلیه قرار دارد و مانند سایر قسمت های سیستم اگزوز، می تواند توسط زباله های جاده یا با عبور از حاشیه آسیب ببیند.

 

 

 نشانه خرابی مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور پژو 405

تعمیر کاتالیزور پژو 405، مبدل های کاتالیزوری مهم هستند زیرا گازهای سمی مانند مونوکسید کربن و اکسید نیتروژن را به گازهای کم ضررتر مانند دی اکسید کربن تبدیل می کنند.

در حالی که آنها مستعد خرابی نیستند، فرسودگی و پارگی عمومی ممکن است منجر به خرابی نهایی مبدل کاتالیزوری و در نتیجه تعمیرات یا تعویض (و گران قیمت) شود!

یک مبدل کاتالیزوری معیوب نیز باعث می شود وسیله نقلیه شما در تست آلایندگی شکست بخورد. هیچ کس نمی خواهد پول غیر ضروری را برای قطعات قابل تعمیر خودرو خرج کند، درست است؟ به همین دلیل است که باید مبدل کاتالیزوری معیوب خود را قبل از خراب شدن کامل شناسایی کنید.

در اینجا چند روش برای شناسایی مبدل کاتالیزوری معیوب وجود دارد:

1. بوی تخم مرغ فاسد از اگزوز
یکی از نشانه های مشکل مبدل کاتالیزوری بوی تخم مرغ گندیده از اگزوز هنگام رانندگی است.

تمام بنزین ها حاوی گوگرد هستند. مبدل کاتالیزوری این گوگرد بدبو را به گوگرد بی بو که از سیستم اگزوز می آید پردازش می کند.

هنگامی که مبدل کاتالیزوری شما به درستی کار نمی کند، این تبدیل رخ نمی دهد. سوخت نسوخته و گازهای خروجی اگزوز که هنوز حاوی سولفید هیدروژن هستند منتشر می شود و در نتیجه بوی تخم مرغ فاسد می شود.

2. چراغ چک موتور روشن
اگر مبدل کاتالیزوری شما آنطور که باید کار نمی کند، چراغ چک موتور روی داشبورد به شما هشدار می دهد.

 

 

 

 

برای تعمیر و تعویض مبدل کاتالیزوری خودروی خود به سورنا کاتالیست مراجعه کنید با بالاترین کیفیت

برقراری ارتباط:

09127744604

 

 

چگونه این اتفاق می افتد؟
اکثر خودروهای مدرن با یک سنسور اکسیژن ساخته می شوند که کارایی مبدل کاتالیزوری را نظارت می کند. هنگامی که گازهای مضر به طور مناسب کاتالیز نمی شوند، سنسور اکسیژن سطوح بالای گازهای خروجی فرآوری نشده را تشخیص می دهد. با این کار چراغ چک موتور روشن می شود.

3. سر و صدا
یک مبدل کاتالیزوری معیوب هنگام رانندگی یا در حال حرکت صدای تق تق تولید می کند.که حتما باید تعمیر کاتالیزور پژو 405 را شروع کنید.

این زمانی اتفاق می‌افتد که لانه‌های زنبوری داخل مبدل شروع به فرو ریختن یا شکستن از فرسودگی می‌کنند.

4. توقف مکرر موتور
هدف اصلی یک مبدل کاتالیزوری تبدیل گازهای سمی مانند مونوکسید کربن و اکسید نیتروژن به گازهای خروجی کمتر مضر است تا بتوان آنها را با خیال راحت از سیستم اگزوز خارج کرد.

یک مبدل مسدود شده، تبدیل و انتشار گازهای مضر را محدود می کند و آنها را در داخل موتور نگه می دارد. این باعث می‌شود که ماشین شما مکرراً از کار بیفتد و راه‌اندازی خودرو را دشوارتر کند.

5. شتاب ضعیف
اگر متوجه کاهش عملکرد و قدرت موتور در وسیله نقلیه خود شدید، به خصوص هنگام رانندگی در شیب های تند، ممکن است مشکل مبدل کاتالیزوری وجود داشته باشد.

 

 

میانگین طول عمر یک مبدل کاتالیزوری چقدر است؟

تعمیر کاتالیزور پژو 405
تعمیر کاتالیزور پژو 405، یک مبدل کاتالیزوری متوسط ​​در صورت مراقبت مناسب حدود 10 سال یا 100000 کیلومتر دوام می آورد.

 

برای شستشوی کاتالیزور خودرو به مرکز شستشوی کاتالیزور مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *