تعمیر کاتالیزور تیبا

تعمیر کاتالیزور تیبا، به عنوان یک مالک خودرو، یکی از آزاردهنده ترین چیزهایی که باید با آن کنار بیایید مبدل کاتالیزوری بد است. نه تنها می تواند باعث روشن شدن چراغ چک موتور شما شود، بلکه می تواند منجر به عملکرد ضعیف موتور و افزایش مصرف سوخت شود.

پس از انجام برخی تحقیقات، به این نتیجه می رسیم که دلایل مختلفی وجود دارد که مبدل کاتالیزوری ممکن است خراب شود. یکی از شایع ترین دلایل افزایش سن و مسافت پیموده شده است. با گذشت زمان، کاتالیزور داخل مبدل می‌تواند کارایی کمتری داشته باشد و منجر به کاهش عملکرد و در نهایت خرابی می شود.

یکی دیگر از دلایل رایج خرابی مبدل کاتالیزوری سوخت نسوخته در سیستم اگزوز است. این می تواند ناشی از مشکلات مختلفی باشد، از جمله عملکرد نادرست سنسور اکسیژن، شمع های جرقه زن بد، یا تعمیر و نگهداری ضعیف موتور.

هنگامی که سوخت نسوخته وارد مبدل کاتالیزوری می شود، می تواند باعث داغ شدن بیش از حد کاتالیزور و خرابی آن شود و منجر به خرابی شود.

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور پژو 405

علل رایج خرابی مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور تیباتعمیر کاتالیزور تیبا، مبدل‌های کاتالیزوری نقش مهمی در کاهش آلودگی ناشی از اگزوز خودرو دارند.

با این حال، این مؤلفه ها می توانند در طول زمان از کار بیفتند و باعث ایجاد مشکلات زیادی شوند. در اینجا شایع ترین دلایل خرابی مبدل کاتالیزوری را ارائه می دهیم.

گرم شدن بیش از حد
موتور بیش از حد گرم شده است، یکی از شایع ترین دلایل خرابی مبدل کاتالیزوری گرم شدن بیش از حد است. هنگامی که مبدل خیلی داغ می شود، می تواند ذوب شود، ترک بخورد یا تاب بخورد و آن را بی اثر کند. گرمای بیش از حد می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله:

مقادیر بیش از حد گاز نسوخته در سیستم اگزوز
نشتی سوپاپ اگزوز یا شمع ناقص
یک سنسور اکسیژن که کار نمی کند
اگر هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید، ممکن است نشانه گرمازدگی باشد:

موتور خاموش می شود
بوی تخم مرغ گندیده
صداهای کوبنده از مبدل
آسیب فیزیکی
یکی دیگر از علل شایع خرابی مبدل کاتالیزوری، آسیب فیزیکی است. این می تواند ناشی از زباله های جاده، سرعت گیرها یا سایر موانعی باشد که می توانند به قسمت زیرین ماشین شما برخورد کنند.

اگر مبدل سوراخ شده باشد، می تواند جریان گازهای خروجی را محدود کند و باعث مشکلات عملکرد موتور شود و باید تعمیر کاتالیزور تیبا انجام شود.

آلودگی
آلودگی یکی دیگر از عواملی است که می تواند باعث خرابی مبدل کاتالیزوری شود. این می تواند ناشی از ورود روغن یا ضد یخ به سیستم اگزوز باشد که می تواند کاتالیزور را بپوشاند و کارایی آن را کاهش دهد. سطح پایین مایع خنک کننده نیز می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود که به مرور زمان به مبدل آسیب می رساند.

در نهایت، مبدل های کاتالیزوری به سادگی می توانند در طول زمان فرسوده شوند. کاتالیزور داخل مبدل می تواند با آلاینده ها پوشیده شود یا به سادگی در طول زمان شکسته شود و کارایی آن کاهش یابد.

بیشتر مبدل‌ها برای دوام حدود 100000 کیلومتر طراحی شده‌اند، اما بسته به شرایط رانندگی و سایر عوامل می‌تواند متفاوت باشد.

 

 

 

 

تعمیر و تعویض مبدل کاتالیزوری انواع خودروهای خاراجی، ایرانی، چینی با مرکز تخصصی

سورنا کاتالیست

با سال ها تجربه درخشان

برقراری ارتباط:

09127744604

 

 

علائم یک مبدل کاتالیزوری خراب چیست؟

تعمیر کاتالیزور تیبا

تعمیر کاتالیزور تیبا، علامت موتور را بررسی کنید
اگر مشکوک هستید که مبدل کاتالیزوری خودرو شما خراب است، باید به چند علامت توجه کنید. در اینجا برخی از رایج ترین علائمی وجود دارد که مبدل کاتالیزوری شما ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد:

چراغ موتور را بررسی کنید
یکی از بارزترین نشانه‌های بد بودن مبدل کاتالیزوری، چراغ چک موتور روی داشبورد شماست. این نور می تواند در اثر مسائل مختلفی فعال شود، اما اگر با هر یک از علائم دیگر ذکر شده در اینجا همراه باشد، احتمالا مبدل کاتالیزوری شما مقصر است.

کاهش عملکرد موتور
اگر خودروی شما به سرعت قبل شتاب نمی‌گیرد یا وقتی پدال گاز را فشار می‌دهید متوجه تاخیر شدید، می‌تواند نشانه‌ای از گرفتگی یا خرابی مبدل کاتالیزوری باشد که باید حتما تعمیر کاتالیزور تیبا را انجام دهید.

یک مبدل خراب می تواند جریان گازهای خروجی اگزوز را محدود کند و عملکرد کلی خودرو شما را کاهش دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *