مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور در تهران

مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور در تهران

 

سورنا کاتالیست بزرگترین مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور در تهران می باشد که بهترین خدمات را در تعمیر و تعویض کاتالیزور به شما عزیزان ارائه می دهد کاتالیزور اورجینال را از سورنا کاتالیست بخواهید با ما در ارتباط باشید.

09127744604

 

 

مبدل کاتالیزوری خودرو به چه معناست و چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری یک جزء بسیار مهم در وسایل نقلیه موتوری است. این دستگاهی است که یک واکنش ردوکس را در گاز خروجی کاتالیز می کند تا آن را به انتشار کمتر سمی تبدیل کند. گازهایی که توسط موتور احتراق داخلی تولید می شوند برای محیط زیست بسیار مضر هستند و یک مبدل کاتالیزوری در خودرو جزء سیستم اگزوز موثر است که گازهای مضر مانند مونوکسید کربن و هیدروکربن های احتراق نشده را به محصولات جانبی مانند آب و دی اکسید کربن تبدیل می کند.

 

 

مبدل کاتالیزوری چه وظایفی را انجام می دهد؟

مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور در تهران

مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور در تهران، خودروهای ما آلاینده های گازی تولید می کنند که برای محیط زیست بسیار مضر است. امروزه سیستم های اگزوز در خودروها به اندازه کافی جامع و کارآمد برای مدیریت آلاینده ها هستند. یک مبدل کاتالیزوری وظایف زیر را انجام می دهد. اساساً گازهای ساطع شده از سیستم اگزوز داخلی خودرو را برای محیط زیست ایمن می کند.
این دستگاه برای قادر ساختن سازندگان خودرو به رعایت قانون استاندارد ملی آلایندگی ضروری است.
این تلفات آلاینده‌های خودرو بر محیط‌ زیست را کاهش می‌دهد، و در نتیجه، یک مبدل کاتالیزوری از سلامت و رفاه مردم به معنایی جامع‌تر محافظت می‌کند.
سنسور اکسیژن، که در نزدیکی مبدل کاتالیزوری قرار می‌گیرد، در تعیین سطح اکسیژن موجود در گازهای خروجی خودرو نقش بسزایی دارد.

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور ام وی ام x55

 

 

آنچه در داخل یک مبدل کاتالیزوری وجود دارد؟

مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور در تهران

مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور در تهران سورنا کاتالیست می باشد ، مبدل کاتالیزوری معمولاً در قسمت زیرین خودرو قرار می گیرد. به نظر می رسد یک جعبه فلزی بزرگ است که دارای دو لوله فلزی و یک کاتالیزور برای پاکسازی گازهای گلخانه ای است. کاتالیزور داخل مبدل کاتالیزوری از پلاتین، رودیوم، پالادیوم یا هر فلز مشابه دیگری تشکیل شده است. گازهای تولید شده توسط موتور احتراق داخلی از یک ساختار لانه زنبوری عبور می کنند و اینجاست که واکنش اتفاق می افتد. اساساً، دو نوع اصلی از واکنش های کاتالیزوری هدف قرار می گیرند
با کمک کاتالیزورهای احیا، اکسید نیتروژن به نیتروژن و اکسیژن تجزیه می شود. این دو گاز منحصراً مضر نیستند اما ترکیب آنها کشنده است.
مونوکسید کربن را می توان با استفاده از کاتالیزورهای اکسیداسیون اکسید و به دی اکسید کربن تبدیل کرد.
انواع مبدل های کاتالیزوری
دو نوع اصلی مبدل کاتالیزوری وجود دارد و عملکرد آنها بستگی به سال تولید خودرو شما دارد.
مبدل گربه دو طرفه برای واکنش اکسیداسیون برای تبدیل مونوکسید کربن به دی اکسید کربن استفاده می شود. این مبدل‌های کاتالیزوری تا سال 1981 مورد استفاده قرار می‌گرفتند. با توجه به این موضوع، خودروهایی که دارای موتورهای دیزلی هستند هنوز از مبدل کاتالیزوری دو طرفه استفاده می‌کنند.
تولید مدرن خودروها از کارایی مبدل سه طرفه گربه برای دستیابی به مزایای مبدل گربه دو طرفه و مزیت افزوده کاتالیزور کاهش دهنده استفاده می کند که به تجزیه انتشارات مضر مانند اکسید نیتروژن به نیتروژن و اکسیژن کمک می کند.مزایای مبدل سه طرفه گربه و کاتالیزور اکسیداسیون را می توان برای ایجاد مبدل کاتالیزوری موثرتر ترکیب کرد.
اگر تعجب می کنید، آیا خودروها برای کار کردن به مبدل کاتالیزوری نیاز دارند؟ سپس پاسخ کمی پیچیده است. استفاده از مبدل های کاتالیزوری ارتباط مستقیمی با کارکرد خودرو ندارد. در ابتدا ممکن است تأثیر قابل توجهی نداشته باشد، اما داشتن مبدل گربه آسیب دیده با ایجاد مشکلاتی در موتور، عملکرد ماشین شما را در درازمدت مختل می کند. علاوه بر آن، قطعاً برای پایدارتر کردن وسیله نقلیه شما و اطمینان از عملکرد صحیح آن در دراز مدت، لازم است.
سورنا کاتالیست مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور در تهران با نازلترین قیمت و بهترین خدمات همه روزه در خدمت مشتریان عگرامی می باشد.
برای برقراری ارتباط :
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *