تعمیر کاتالیزور ام جی 360

تعمیر کاتالیزور ام جی 360

سورنا کاتالیست در این مقاله میخواهد از تعمیر کاتالیزور ام جی 360 به شما اطلاعات مفیدی را ارائه دهد، کاتالیزور خودرو یکی از عناصر مهم اگزوزها است، اما بسیاری از رانندگان دقیقاً نمی دانند که برای چیست و چگونه از آن نگهداری کنند. هر کاتالیزور برای خودروهای بنزینی و دیزلی تعمیر و نگهداری خاصی دارد و در طول زمان می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

 

کاتالیزور چیست؟

تعمیر کاتالیزور ام جی 360

تعمیر کاتالیزور ام جی 360، مبدل کاتالیزوری یکی از اجزای ضروری سیستم کنترل آلایندگی خودرو شما است. در واقع، این امکان را فراهم می کند که تولید آلاینده های آلاینده را در سطح اگزوز خود محدود کنید. درست در کنار فیلتر ذرات قرار دارد و از یک واکنش شیمیایی برای تبدیل مونوکسید کربن، اکسید نیتروژن و هیدروکربن ها به دی اکسید کربن و آب استفاده می کند. در این مقاله هر آنچه که در مورد تعویض کاتالیزور باید بدانید را با شما به اشتراک می گذاریم.

 

هزینه تعمیر کاتالیزور چقدر است؟

تعمیر کاتالیزور ام جی 360تعمیر کاتالیزور ام جی 360 و یا تعویض کاتالیست باید هر 100000 تا 120000 کیلومتر انجام شود. و بهتر است این کار را به یک مرکز تخصصی کاتالیزور بسپرید تا آسیبی به خودروی شما وارد نکنند.
به طور کلی، این سرویس به 2 تا 3 ساعت کار روی وسیله نقلیه نیاز دارد. این شامل حذف مبدل کاتالیزوری فرسوده، نصب کاتالیزور جدید، تراز دومی روی خط اگزوز و چندین آزمایش عملیاتی است. بنابراین، نیاز است که یک مکانیک ماهر انجام دهد شما در سورنا کاتالیست می توانید با کمترین قیمت  کاتالیزور خودروی خود را تعمیر و یا تعویض کنید.

تعویض کاتالیزور برای وسیله نقلیه شما ضروری است تا سیستم کنترل آلایندگی آن به درستی کار کند. علاوه بر این، این امکان جلوگیری از گرفتگی بیش از حد سریع خط اگزوز را فراهم می کند و بنابراین باعث می شود که رسوب زدایی به طور مکرر انجام نشود.

 

 

 

برای تعمیر کاتالیزور و تعویض آن می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید 

برقراری ارتباط:

09127744604

 

علائم خرابی کاتالیزور ام جی 360

هنگامی که مبدل کاتالیزوری شما خراب می شود و یا نیاز به تعمیر کاتالیزور ام جی 360 پیدا میکنید ممکن است چندین علامت در موتور شما ظاهر شود:

از دست دادن قدرت: موتور دیگر قادر به بالا رفتن دورهای بالا نخواهد بود زیرا عملکرد پروب لامبدا و مبدل کاتالیزوری دیگر عملکرد بهینه را تضمین نمی کند.

وجود تکان‌ها: در طول سفرهای خود، توقف موتور بیشتری را احساس خواهید کرد.

روشن شدن چراغ موتور روی داشبورد: روشن شدن چراغ موتور نشان دهنده نقص است. در اینجا آلودگی مهم وسیله نقلیه شما خواهد بود. اگر مشکل به سرعت حل نشود، این خطر وجود دارد که موتور خود را به حالت تخریبی برسانید.

خرابی موتور نیز منجر به مصرف بیش از حد سوخت خواهد شد. در واقع برای کارکردش به سوخت بیش از حد معمول نیاز دارد. علاوه بر این، ممکن است صدای فلزی را از اگزوز ماشین خود بشنوید. در صورت خراب شدن سرامیک صدا خفه کن، انتهای آن می تواند جدا شده و در سطح خط اگزوز مسدود شود.

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور دانگ فنگ H30 کراس

 

 

با علائم خرابی کاتالیزور چه کنیم؟

تعمیر کاتالیزور ام جی 360
هنگامی که متوجه این علائم شدید که به شما می گوید مبدل کاتالیزوری شما معیوب است و نیاز به  تعمیر کاتالیزور ام جی 360 است باید سریعاً برای رعایت استانداردهای انتشار اقدام کنید.

کاتالیزور را تمیز کنید
تعمیر به ماهیت خرابی بستگی دارد. اگر کاتالیزور گرفتگی دارد، می توانید آن را تمیز کنید. با این حال، توجه داشته باشید که تمیز کردن فضای داخلی یک عملیات پیچیده است که نیاز به از بین بردن مبدل کاتالیزوری دارد و شما خود نمی توانید این کار را انجام دهید.

با این حال، می توانید از یک محصول تمیز کننده استفاده کنید که شما را نجات دهد.تنها کاری که باید انجام دهید این است که پس از نیمه پر شدن باک، محتویات آن را داخل آن بریزید. سپس باید حدود بیست دقیقه با سرعت حداقل 3000 دور در دقیقه رانندگی کنید تا کاتالیست گرم شود.

کاتالیزور را باز کنید
تمیز کردن مبدل کاتالیزوری همیشه کافی نیست. در واقع، اگر گرفتگی داشته باشد، ممکن است رسوب زدایی لازم باشد. برای این کار به یک متخصص مراجعه کنید تا بتواند تمام کربن موجود در مبدل کاتالیزوری را با استفاده از دستگاه هیدروژن حذف کند. نقش ماشین هیدروژن در واقع افزایش دمای کاتالیزور و ایجاد واکنش های شیمیایی لازم برای سوزاندن ذرات ریز است.

کاتالیزور را عوض کنید
اگر کاتالیزور شما کاملاً از کار افتاده باشد، باید آن را تعویض کنید. برای انجام این کار، باید روی یک سطح صاف پارک کنید و وسیله نقلیه خود را با استفاده از جک و شمع بالا ببرید. ما به شما توصیه می کنیم قبل از ادامه مانور صبر کنید تا مبدل کاتالیزوری خنک شود. سپس باید پروب لامبدا را بردارید و مبدل کاتالیزوری را با دقت باز کنید. هنگامی که مبدل کاتالیزوری خراب برداشته شد، می توانید مبدل جدید و سایر قطعاتی را که جدا کرده اید قرار دهید اما به شما پیشنهاد می کنیم این کار را خودتان انجام ندهید.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *