خرید کاتالیزور لکسوس

خرید کاتالیزور لکسوس

خرید کاتالیزور لکسوس ، مبدل های کاتالیزوری تقریباً در هر خودرویی یافت می شوند، اما شما به ندرت آنها را می بینید. آنها در اعماق اگزوز فرو رفته اند  تا حد امکان کارآمدتر کار کنند و انتشار هیدروکربن و مونوکسید کربن را از جو حذف کنند.

اگر شما هم مثل ما هستید، احتمالاً از خود پرسیده اید که در حین کار گربه های شما دقیقاً چه شکلی است

بنابراین چند مبدل کاتالیزوری آشکار را کنار هم قرار داد تا نشان دهد که وقتی اگزوز از داخل آنها عبور می کند دقیقاً چه اتفاقی می افتد.

 

 

چه چیزی از لوله اگزوز خودرو خارج می شود؟

خرید کاتالیزور لکسوس
خرید کاتالیزور لکسوس، اگر وسیله نقلیه ای سوخت های فسیلی را بسوزاند، گازهای بدی از لوله اگزوز آن خارج می شود. اصطلاح فانتزی تر برای این گازها انتشار است. گازهای گلخانه ای وسایل نقلیه حاوی بسیاری از ترکیبات شیمیایی مختلف است. برخی از آنها مضرتر از دیگران هستند.

اکثر موتورهای خودرو از بنزین برای سوخت استفاده می کنند. یک وسیله نقلیه قبل از سوزاندن این سوخت را با هوا مخلوط می کند. این فرآیند شیمیایی احتراق نامیده می شود. هنگامی که بنزین در هوا می سوزد، محصولات جانبی شیمیایی زیادی تولید می کند.

برخی از این محصولات جانبی کاملا بی خطر هستند. به عنوان مثال، هوا 78٪ گاز نیتروژن (N2) است. مقداری از این نیتروژن در حین احتراق با اکسیژن واکنش می دهد. این مقداری اکسیدهای نیتروژن (NOx) تولید می کند که سمی هستند. با این حال، بیشتر نیتروژن به صورت N2 آزاد می شود.

اگزوز موتور نیز شامل آب (H2O) است. اغلب در طول زمستان می بینید که آب از لوله های اگزوز چکه می کند.

 

 

مبدل کاتالیزوری چیست؟

خرید کاتالیزور لکسوس
خرید کاتالیزور لکسوس، یوژن هودری مبدل کاتالیزوری را در حدود سال 1950 اختراع کرد. مهندس مکانیک فرانسوی کار خود را صرف توسعه سوخت های بهتر برای خودروها کرده بود. اما در سال 1950، دانشمندان شروع به یادگیری در مورد آلودگی هوا ناشی از اتومبیل ها کردند. بنابراین، هودری مبدل کاتالیزوری را برای تمیز کردن اگزوز طراحی کرد.

بنزین سرب دار مورد استفاده در سال 1950 به مبدل های کاتالیزوری آسیب رساند. تا سال 1975، دانشمندان بنزین بدون سرب تولید کردند. در آن سال، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، مبدل های کاتالیزوری را برای تمام خودروهای جدید اجباری کرد. کشورهای دیگر نیز به زودی دنبال شدند.

 

 

 

مطالعه آزاد: خرید کاتالیزور تویوتا پریوس

 

مبدل های کاتالیزوری چگونه کار می کنند؟

خرید کاتالیزور لکسوس
خرید کاتالیزور لکسوس، مبدل کاتالیزوری به لوله اگزوز زیر خودرو متصل می شود. این یک جعبه فلزی است که داخل آن یک لانه زنبوری سرامیکی قرار دارد. لانه زنبوری با مخلوطی از پلاتین (Pt)، پالادیوم (Pd) و رودیوم (Rh) پوشیده شده است. این فلزات نجیب در برابر اکسیداسیون، خوردگی و اسید مقاومت خوبی دارند. این بدان معناست که آنها می توانند در برابر تمام مواد شیمیایی آزاد شده توسط موتور خودرو مقاومت کنند.

 

 

علل رایج خرابی مبدل کاتالیزوری

خرید کاتالیزور لکسوس ، خرابی مبدل کاتالیزوری می تواند مشکلی خسته کننده و پرهزینه باشد. درک علل رایج شکست می تواند به شما در جلوگیری از بروز این مسائل در وهله اول کمک کند.

یکی از دلایل رایج خرابی مبدل کاتالیزوری، آسیب فیزیکی است، مانند فرورفتگی یا ترک، که می تواند در اثر ضربه یا برخورد رخ دهد.
یکی دیگر از دلایل خرابی، گرمای بیش از حد است، که می تواند زمانی اتفاق بیفتد که مبدل در معرض دماهای بسیار بالا قرار می گیرد، مانند دمایی که توسط موتور ناقص ایجاد می شود.
علاوه بر این، گرفتگی نیز یک مشکل رایج است، که می تواند زمانی اتفاق بیفتد که مبدل توسط زباله یا تجمع مسدود شود.
بازرسی و تمیز کردن منظم مبدل کاتالیزوری شما یک راه ساده برای کمک به حفظ کارایی آن است.

 

 

سورنا کاتالیست مرکز تخصصی کاتالیزور خودروهای وارداتی و چینی

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *