تعمیر کاتالیزور  KMC T8

 

امروز میخواهیم از تعمیر کاتالیزور  KMC T8 برا شما بگوییم اگر صبح هنگام باز کردن درب ورودی این تجربه شماست، احتمالاً در شهر بزرگی زندگی می‌کنید. ماشین‌ها، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها هدیه بزرگی برای دنیا بوده‌اند، زیرا به ما کمک می‌کنند خودمان و چیزهایی که نیاز داریم را سریع و کارآمد جابه‌جا کنیم.

اما آلودگی موتور آنها مکان های زندگی ما را خراب می کند و به سلامتی ما آسیب می رساند. خوشبختانه، اکنون اکثر خودروها دارای واحدهای کاهش آلودگی به نام مبدل های کاتالیزوری هستند که گاهی اوقات به عنوان “گربه” یا “گربه مخالف” شناخته می شوند که مواد شیمیایی مضر موجود در اگزوز خودروها را به گازهای بی ضرری مانند بخار تبدیل می کند. بیایید نگاهی دقیق تر به این ابزارهای درخشان و نحوه کار آنها بیندازیم!

 

 

مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور KMC T8
تعمیر کاتالیزور KMC T8، گازهای آلاینده از مولکول های مضر ساخته شده اند، اما این مولکول ها از اتم های نسبتا بی ضرر ساخته شده اند. بنابراین اگر بتوانیم راهی برای تقسیم مولکول‌ها پس از خروج از موتور خودرو و قبل از پمپاژ آن‌ها به هوا پیدا کنیم، می‌توانیم مشکل آلودگی یا برخی از آن را برطرف کنیم. این کاری است که یک مبدل کاتالیزوری انجام می دهد.

این گجت ها بسیار ساده تر از آن چیزی هستند که به نظر می رسند. یک کاتالیزور به سادگی یک ماده شیمیایی است که باعث می شود یک واکنش شیمیایی سریعتر انجام شود بدون اینکه خود در فرآیند تغییر کند.

این کمی شبیه یک مربی دو میدانی است که در کنار پیست می ایستد و بر سر دوندگان فریاد می زند که سریعتر بروند. مربی هیچ جا نمی دود. او فقط همانجا می ایستد، دستانش را تکان می دهد و باعث می شود دوندگان سرعت بگیرند. در مبدل کاتالیزوری، وظیفه کاتالیزور سرعت بخشیدن به حذف آلودگی است. کاتالیزور از پلاتین یا فلز مشابه پلاتین مانند مانند پالادیوم یا رودیوم ساخته شده است.

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور ام جی 360

 

 

 

مبدل کاتالیزور چگونه کار می کند؟

تعمیر کاتالیزور KMC T8، مبدل کاتالیزوری یک جعبه فلزی بزرگ است که در قسمت زیرین ماشین شما پیچ شده و دو لوله از آن خارج می شود.یکی از آنها (“ورودی” مبدل) به موتور متصل است و دود داغ و آلوده را از سیلندرهای موتور (جایی که سوخت می سوزد و نیرو تولید می کند) وارد می کند.

لوله دوم (“خروجی” مبدل) به لوله اگزوز وصل می شود. همانطور که گازهای حاصل از دود موتور بر روی کاتالیزور می‌وزند، واکنش‌های شیمیایی روی سطح آن انجام می‌شود و گازهای آلاینده را از هم جدا می‌کند و آنها را به گازهای دیگری تبدیل می‌کند که به اندازه کافی ایمن هستند که به طور بی‌ضرر در هوا منفجر شوند.

 

داخل مبدل کاتالیزوری چه اتفاقی می افتد؟

تعمیر کاتالیزور KMC T8

در داخل مبدل، گازها از طریق یک ساختار لانه زنبوری متراکم ساخته شده از سرامیک و پوشش داده شده با کاتالیزور جریان می یابند. ساختار لانه زنبوری به این معنی است که گازها به یکباره منطقه بزرگتری از کاتالیزور را لمس می کنند، بنابراین سریعتر و کارآمدتر تبدیل می شوند.

به طور معمول، دو کاتالیزور مختلف در مبدل کاتالیزوری وجود دارد: یکی از آنها با استفاده از یک فرآیند شیمیایی به نام کاهش (حذف اکسیژن) با آلودگی اکسید نیتروژن مقابله می کند. این اکسیدهای نیتروژن را به گازهای نیتروژن و اکسیژن (که بی ضرر هستند، زیرا از قبل در هوای اطراف ما وجود دارند) تجزیه می کند.
کاتالیزور دیگر با یک فرآیند شیمیایی مخالف به نام اکسیداسیون (افزودن اکسیژن) کار می کند و مونوکسید کربن را به دی اکسید کربن تبدیل می کند. یکی دیگر از واکنش های اکسیداسیون، هیدروکربن های نسوخته در اگزوز را به دی اکسید کربن و آب تبدیل می کند.

 

علائم خراب بودن مبدل کاتالیزوری چیست؟

عملکرد ضعیف موتور
کاهش شتاب
دود تیره اگزوز
بوی گوگرد یا تخم مرغ فاسد از اگزوز
گرمای بیش از حد زیر خودرو
برخی از این علائم همچنین می‌تواند ناشی از سایر بخش‌های سیستم انتشار باشد، بنابراین تشخیص زمان تعویض مبدل کاتالیزوری شما برای مکانیک مهم است و اینکه به موقع به تعمیر و یا تعویض کاتالیزور خوودروی خود را انجام دهید تا به موتور آسیب جدی وارد نکند.

 

 

برای تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروی خود به سورنا کاتالیست مراجعه کنید با قیمتی مناسب در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد.

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *