تعمیر کاتالیزور بی‌وای‌دی S7

 

تعمیر کاتالیزور بی‌وای‌دی S7 یا مبدل کاتالیزوری بخشی جدایی ناپذیر از خودروی شماست و معمولاً به گونه ای طراحی می شود که در طول عمر خودروی شما دوام بیاورد. اما هنگامی که معیوب می شود، ممکن است پرداخت چنین قطعه گران قیمتی دشوار باشد، حتی اگر با انجام این کار، از بروز مشکلات بیشتر موتور جلوگیری شود. بنابراین برخی ممکن است سوال کنند که چگونه یک مبدل کاتالیزوری را بدون تعویض آن تعمیر کنیم. یا اگر اصلاً این یک گزینه است. اگر پاسخ سریع می خواهید، بله، می توان یک مبدل کاتالیزوری را بدون تعویض آن تعمیر کرد، اما فقط در صورتی که مبدل آنقدر خراب نشده باشد که صدا کند، تغییر رنگ داده باشد، تاب خورده باشد یا بوی گوگرد داشته باشد. روش تثبیت آن معمولاً بسیار ساده است، ساده ترین روش با استفاده از رقیق کننده لاک، با گزینه های دیگری مانند بیرون آوردن و شستشو و غیره است. همه اینها در مقاله مورد بحث قرار خواهند گرفت.

 

 

مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور بی‌وای‌دی S7

قبل از تعمیر کاتالیزور بی‌وای‌دی S7 بهتر است کارایی این قطعه با ارزش را بدانید این قطعه ای است که نه تنها ضروری است، بلکه بخشی گران قیمت از سیستم اگزوز شما است. هدف اصلی آن پاکسازی انتشارات سمی است، این کار را با تبدیل آنها به دی اکسید کربن، نیتروژن و بخار آب انجام می دهد.
این آلاینده های سمی محصول جانبی احتراق موتور هستند، بنابراین هیچ راه حلی برای تولید آنها وجود ندارد. اما اثرات آن را می توان با یک مبدل کاتالیزوری کاهش داد، زیرا از فلزاتی مانند پلاتین و پالیدیم برای تبدیل این سموم به گازهای ایمن قبل از خروج از لوله اگزوز استفاده می کند.مبدل کاتالیزوری چیزی است که به شما امکان می دهد تست انتشار گازهای گلخانه ای را پشت سر بگذارید. عدم عبور از آلاینده ها نشان دهنده این است که شما مشکل مبدل کاتالیزوری دارید. تعویض این قطعه به دلیل فلزات گرانبهای موجود در آن گران است. جایگزینی آن می تواند بیش از 1000 دلار هزینه داشته باشد، بنابراین بهتر است بدانید چه زمانی خراب می شود و چگونه آن را تعمیر کنید.

 

 

مطالعه بیشتر: تعمیر کاتالیزور تویوتا کمری

 

 

چگونه متوجه شوم که مبدل کاتالیزور بی‌وای‌دی S7 مشکل دارد؟

تعمیر کاتالیزور بی‌وای‌دی S7

هنگامی که مبدل کاتالیزوری مشکل دارد و نیاز به تعمیر کاتالیزور بی‌وای‌دی S7 دارد، علائم متعددی وجود دارد، اما ممکن است این مشکلات نیاز به تعویض نداشته باشند. ممکن است فقط کمی گرفتگی یا کثیف باشد. از این رو مهم است که تفاوت علائم را بدانید که نشان می دهد مبدل کاتالیزوری شما در مقابل تمیز کردن نیاز به تعویض دارد.این شامل:
اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کردید، ممکن است امکان تعمیر مبدل کاتالیزوری وجود نداشته باشد و تنها انتخاب آن تعویض آن است.

1. سر و صدا
مهم است که همیشه به صداهایی که ماشین شما تولید می کند توجه کنید، زیرا می تواند چیزهای زیادی در مورد مشکلات ماشین شما بگوید. صدای جغجغه مبدل یکی از آنهاست.

2. تغییر رنگ یا تاب برداشتن
تغییر در ظاهر مبدل کاتالیزوری شما نشانه ای مطمئن از نیاز به تعویض و یا تعمیر کاتالیزور بی‌وای‌دی S7 است. تغییر رنگ یا تاب برداشتن به این معنی است که نشتی داخلی دارد یا به طور مزمن گرم می شود.

3. بوی گوگرد
در حالی که این علامت می‌تواند نتیجه خرابی مبدل کاتالیزوری یا یکی از مواردی باشد که به سادگی نیاز به تمیز کردن دارد، بوی گوگرد معمولاً به این دلیل اتفاق می‌افتد که نمی‌تواند سموم را به مواد کمتر مضر دیگر تبدیل کند.این بوی که شبیه به تخم مرغ فاسد است، در اطراف اگزوز بیشتر به چشم خواهد آمد. به طور خاص، مبدل کاتالیزوری، سولفید هیدروژن را که در اثر سوختن گاز توسط خودرو تولید می‌شود، به دی اکسید گوگرد تبدیل نمی‌کند که باعث ایجاد بو می‌شود.
یکی دیگر از علائم مرتبط با بوی گوگرد این است که ماده ای که از ماشین شما خارج می شود بسیار تیره تر از حد معمول است. حتی ممکن است ابری از دود سیاه باشد.

4. روشن بودن چراغ موتور را بررسی کنید
برخی از افراد چراغ چک موتور را نادیده می‌گیرند این چیزی است که باید در هنگام وقوع به آن توجه کنید. معمولاً این اولین علامتی است که نشان می دهد مشکلی در مبدل کاتالیزوری وجود دارد.

 

 

برای بررسی دقیق تر، تعمیر و تعویض کاتالیزور می توانید با خیالی آسوده به سورنا کاتالیست مراجعه کنید

کاتالیزور انواع خودروهای وارداتی و چینی با قیمتی مناسب

برای برقراری ارتباط:

09127744604

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *